kamu işçi maaş

Konu: Lisans Başvuru Süreci

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Mart.2012
    Mesajlar
    30

    Lisans Başvuru Süreci

    Arkadaşlar merhaba,
    Sınavı kazananlar için önümüzdeki süreç nedir? Başvuruyu ne zaman nereden yapacaz?
    Teşekkürler


  2. #2
    Üyelik tarihi
    Temmuz.2005
    Mesajlar
    31
    Lisanslama Sicil Tutma Sistemine Buradan Ulaşabilirsiniz
    Lisanslama Sicil Tutma Sistemi Kullanım Kılavuzun
    İnsan Kaynakları Yetkilileri İçin Sistem Kullanım Kılavuzu'na Buradan Ulaşabilirsiniz.

    Lisans başvurusu iki aşamalı bir süreçtir. Adaylar öncelikle elektronik ortamda Lisanslama ve Sicil Tutma Sistemi (LSTS) adı verilen internet üzerinden ulaşılabilen bir program üzerinden başvurularını gerçekleştirmektedirler. Elektronik ortamda başvuruyu takiben Kuruluşumuza ulaştırılması gereken başvuru dosyasının posta ya da şahsen teslimi ile lisans başvuru süreci tamamlanmış olur. (Sermaye piyasası kurumlarında çalışan adaylar başvuru belgelerini kurumları aracılığı ile Kuruluşumuza ileteceklerdir.) Lisans başvuru dosyaları “Büyükdere Cad. No:173 1.Levent Plaza A Blok Kat:4 34394 1.Levent/İstanbul” adresine gönderilecektir. Adaylar başvurularının durumunu Lisanslama Sicil Tutma Sistemi Kullanım Kılavuzu’nda belirtildiği şekilde Lisanslama Sicil Tutma Sistemi üzerinden takip edeceklerdir.
    Adayların Kuruluşumuza sunacağı lisans başvuru dosyalarında aşağıda yer alan belgeleri bulundurmaları gerekmektedir:

    1. Son 6 Ay İçinde Çekilmiş Vesikalık Fotoğraf (2 Adet 4.5 x 6)

    2. Nüfus Hüviyet Cüzdanının Noter Onaylı Örneği

    3.
    Öğrenim Durumunu Gösterir Diploma veya Çıkış Belgesinin Noter, Mezun Olunan Okul veya Çalışılan Sermaye Piyasası Kurumunun İnsan Kaynakları Onaylı Örneği

    - Söz konusu belge Yurtdışından alınmış bir yükseköğrenim belgesi ise YÖK Eşdeğerlilik belgesinin aslı ya da noter onaylı örneği
    - Ortaöğrenim seviyesini gösteren bir belge ise Milli Eğitim Bakanlığından alınacak denklik belgesinin aslı ya da noter onaylı örneği)

    4. Hakkında İflas Kararı ve Konkordato İlan Edilmemiş Olduğuna Faaliyet Yetki Belgesi İptal Edilen ve Durdurulan Kuruluşlarda Sorumluluğu Olmadığına İlişkin Noter Beyanı (Son Altı Ay İçinde Alınmış Olmalı) (Ek:1)

    5. Çalışılan Sermaye Piyasası Kurumu tarafından kişi hakkında; Kurumun Yönetim Kurulu, Disiplin veya Personel Komitesi tarafından verilen Ceza Bilgisine ilişkin yazı (Var ise)

    6. Cumhuriyet Savcılığından Kişinin Arşiv Kayıtlarını İçeren Adli Sicil Belgesi (Son Altı Ay İçinde Alınmış Olmalı) (Ek:2)

    7. Başvuru ve Aday Beyan Formu (LSTS’den sanal pos aracılığı ile lisans ücretinin ödenmesi ile sistem tarafından ekrana getirilecek formdur. Formun herhangi bir nedenden ötürü yazıcı çıktısının alınamaması ya da zayi olması durumunda aynı ekranda yer alacak “Başvuru ve Aday Beyan Formu” bölümünden yeniden üretilmesi mümkündür.)

    8. Tecrübe koşulunu gösterir belgeler. (*)

    Başvuru dosyasında herhangi bir belgenin eksik olması durumunda başvuru kabul edilmez, başvuru dosyası iade edilir.

    (*) Gayrimenkul Değerleme Uzmanlığı, Konut Değerleme Uzmanlığı, Kredi Derecelendirme Uzmanlığı ve Kurumsal Yönetim Derecelendirme Uzmanlığı lisans başvurularında iş tecrübesi koşulu bulunmaktadır. Bu madde ile istenen belgelerin yukarıda sayılan lisanslara başvuruda bulunacak adaylar tarafından tamamlanacaktır.
    Gayrimenkul Değerleme Uzmanlığı, Konut Değerleme Uzmanlığı lisans başvurusu yapacak adaylar iş tecrübesi koşulunun sağlandığını tevsik eder belgelere buradan ulaşabilirsiniz. (Konut Değerleme Uzmanlığı Lisans başvurularında, tecrübe koşulunu gösterir belgeler Gayrimenkul Değerleme Uzmanlığı Lisansı için istenen belgeler içerisindeki raporlar dışında aynıdır. Konut Değerleme Uzmanlığı Lisans başvurularında 1 yıla ait en az 2 adet değerleme raporu olacak şekilde belgeler tamamlanacaktır.)
    Kredi Derecelendirme Uzmanlığı ve Kurumsal Yönetim Derecelendirme Uzmanlığı lisans başvurusu yapacak adayların ekonomi, maliye, muhasebe, finans, denetim, iç kontrol, istatistik, risk değerlemesi ve yönetimi, finansal analiz, derecelendirme, değerleme, kurumsal yönetim alanlarında veya bu alanlarla ilgili hukuk dallarının en az birinde uzman düzeyinde ya da öğretim görevlisi, öğretim üyesi veya yönetici olarak en az 3 yıllık deneyime sahip bulunmaları gerekmektedir. Adaylar, Sosyal Güvenlik Kurumunda alacakları Hizmet Dökümü belgesi ve tecrübe koşulunun sağlandığı kurum/kurumlardan alacakları Hizmet Belgesini başvuru dosyalarında bulunduracaklardır.
    (*) Sermaye Piyasası Kurulunun 20.03.2008 tarih ve 8/366 sayılı Kararı ile Gayrimenkul Değerleme Uzmanlığı Sınavı'nda başarılı olan ancak, gayrimenkul değerlemesi alanında 3 yıllık mesleki tecrübeleri bulunmadığından Gayrimenkul Değerleme Uzmanlığı Lisansını alamayan kişilere talepleri halinde en az 1 yıllık mesleki tecrübelerinin sağlanması kaydıyla Konut Değerleme Uzmanlığı Lisansının verilmesine karar verilmiştir. Yukarıda sınırlanan grup içerisinde olup Konut Değerleme Uzmanlığı Lisansı başvurusunda bulunmak isteyen adaylar öncelikle söz konusu lisansın tanımlanması için Kuruluşumuza talep formu ile başvuruda bulunması gerekmektedir. Konut Değerleme Lisansının tanımlanması gereken talep formuna buradan ulaşabilirsiniz.

    Lisans başvurusu yapan aday daha önce başka bir lisans için başvurmuş ve/veya lisans almış ise sadece 6 ve 7’nci maddeleri tamamlayacaktır. Gayrimenkul Değerleme Uzmanlığı, Konut Değerleme Uzmanlığı, Kredi Derecelendirme Uzmanlığı ve Kurumsal Yönetim Derecelendirme Uzmanlığı lisans başvurularında 6 ve 7’nci maddelere ek olarak 8’inci madde ile istenen belgeler başvuru
    dosyasında bulundurulacaktır.

    Önemli Not:
    Adayın, Takas ve Operasyon Lisansı var ve SPF Temel Düzey Lisansı için başvuruda bulunacak ise yukarıda belirtilen 6 ve 7’inci maddelerin yanı sıra başvuru dosyası içerisine Takas ve Operasyon Lisansının aslını ekleyecektir.
    Adayın, Takas ve Operasyon Lisansı var ve SPF İleri Düzey Lisansı için başvuruda bulunacak ise yukarıda belirtilen 6 ve 7’inci maddelerin yanı sıra başvuru dosyası içerisine Takas ve Operasyon Lisansının aslını ekleyecektir.
    Adayın, Temel Düzey Müşteri Temsilcisi Lisansı var ve SPF Temel Düzey Lisansı için başvuruda bulunacak ise yukarıda belirtilen 6 ve 7’inci maddelerin yanı sıra başvuru dosyası içerisine Temel Düzey Müşteri Temsilcisi Lisansının aslını ekleyecektir.
    Adayın, Temel Düzey Müşteri Temsilcisi Lisansı var ve SPF İleri Düzey Lisansı için başvuruda bulunacak ise yukarıda belirtilen 6 ve 7’inci maddelerin yanı sıra başvuru dosyası içerisine Temel Düzey Müşteri Temsilcisi Lisansının aslını ekleyecektir.
    Adayın, SPF Temel Düzey Lisansı var ve SPF İleri Düzey Lisansı için başvuruda bulunacak ise yukarıda belirtilen 6 ve 7’inci maddelerin yanı sıra başvuru dosyası içerisine SPF Temel Düzey Lisansının aslını ekleyecektir.
    Adayın, Türev Araçlar Muhasebe Operasyon Lisansı var ve Türev Araçlar Lisansı için başvuruda bulunacak ise yukarıda belirtilen 6 ve 7’inci maddelerin yanı sıra başvuru dosyası içerisine Türev Araçlar Muhasebe Operasyon Lisansının aslını ekleyecektir.
    Adayın, Türev Araçlar Müşteri Temsilcisi Lisansı var ve Türev Araçlar Lisansı için başvuruda bulunacak ise yukarıda belirtilen 6 ve 7’inci maddelerin yanı sıra başvuru dosyası içerisine Türev Araçlar Müşteri Temsilcisi Lisansının aslını ekleyecektir.
    Adayın, Konut Değerleme Uzmanlığı Lisansı var ve Gayrimenkul Değerleme Uzmanlığı Lisansı için başvuruda bulunacak ise yukarıda belirtilen 6 ve 7’inci maddelerin yanı sıra başvuru dosyası içerisine Konut Değerleme Uzmanlığı Lisansının aslını ekleyecektir.


    Kaynak:SPL | Sermaye Piyasas Lisanslama Sicil ve Eitim Kuruluu

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Nisan.2010
    Mesajlar
    6
    Merhaba arkadaşlar,


    Ben SPK'nın sınavından geçtim ama henüz SMMM stajımı yapıyorum. Stajım Ocak gibi bitecek ve sınava da 2013 Mart'ta gireceğim.

    Bu durum lisansımı almamda bir sıkıntı yaratır mı?

  4. #4
    Üyelik tarihi
    Nisan.2007
    Mesajlar
    31

    lsts sistemi açıldı

    herkese merhaba spl nin sitesinde “01-02 Eylül 2012 tarihlerinde düzenlenen Sermaye Piyasası Faaliyetleri Lisanslama Sınav sonuçları Lisanslama ve Sicil Tutma Sistemine (LSTS) aktarılmıştır.

    lisans başvurusu yapabilecekmiyiz?

  5. #5
    Üyelik tarihi
    Eylül.2012
    Mesajlar
    17
    ben başvuruyu yaptım. ücret 90 tl. ödedim. beşvuru ve beyan formu çıktısı aldım, imzaladım. sadece resim kaldı. 2 resim lazım bende 1 tane var mecburen çektireceğiz. bugün yarın resmi ekleyip iadeli taahhütlü göndereceğiz bakalım.
    hayırlısı.

  6. #6
    Üyelik tarihi
    Mart.2012
    Mesajlar
    30
    nasıl başvuru yaptınız ben yapamıyorum. Sanırım şifremi unuttum. Şifremi unuttum kısmında sicil no soruyor ama sicil numaramı bilmiyorum. Nerden öğrenebilirim bilgisi olan var mı?

  7. #7
    Üyelik tarihi
    Nisan.2007
    Mesajlar
    31
    Alıntı alpetri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    nasıl başvuru yaptınız ben yapamıyorum. Sanırım şifremi unuttum. Şifremi unuttum kısmında sicil no soruyor ama sicil numaramı bilmiyorum. Nerden öğrenebilirim bilgisi olan var mı?
    Tspakb numarasını arayıp öğrenebilirsiniz.bende internet başvurusunu yaptım.evraklarıda tspakb elden bıraktım.lisansın 6ay ile bir sene içinde hazırlanacağını,ilgili işlemleri internet üzerinden takip etmemi söylediler.

  8. #8
    Üyelik tarihi
    Haziran.2009
    Mesajlar
    660
    lisans alma aşamasında katılmamız gereken bir eğitim varmıydı arkadaşlar.2 günlük bir eğitim kalmış aklımda, tspakbnin sitesinde eğitimle ilgili sadece lisans yenileme eğitimleri görünüyor.. Bu arada lisansı hazırlamaları ne kadar da uzun sürüyormuş..
    Ne zaman karanlık olsa, hatırla!<br />...ışık sende,<br />...kalbinde,<br />...bul onu!

  9. #9
    merkür2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    merkür2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Temmuz.2012
    Mesajlar
    5.145
    O eğitim sadece lisans alıp 2 yıl kullanmaz iseniz veya faal çalıştığınız 4 yılda bir katılmanız gereken eğitim. Başka bir eğitim yok.
    Zinaya yaklaşmayın! O; hayasızlık, çirkin, aşağı bir iş, kötü bir yoldur. [İsra 32]

  10. #10
    Üyelik tarihi
    Ekim.2012
    Mesajlar
    2
    Arkadaşlar merhaba

    Başvuru işlemleri için sicil tutma sisteminden yeni şifre almaya çalışıyorum ancak "İşleminiz yapılıyor, lütfen bekleyiniz" diyor
    Ama sonuçta birşey olmuyor

    Böyle bir durumla karşılaşanınız oldu mu, tspakb den mi yardım istemeliyim?

    Çok teşekkürler

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. 2015 Yılına İlişkin Kgk Başvuru Süreci
    Konu Sahibi gul_28 Forum Bağımsız Denetim
    Cevap: 3
    Son Mesaj : 29.Nisan.2015, 10:37
  2. Cevap: 0
    Son Mesaj : 11.Ekim.2011, 13:29
  3. SM'den SMMM'ye geçiş Mesleki Uyum Eğitimi (2011/2. Dönem) başvuru süreci
    Konu Sahibi ebru şener Forum SMMM Mevzuatı ve Sorunları
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 06.Haziran.2011, 17:38
  4. Bağımsız denetim lisans sınavı başvuru dilekçesi...
    Konu Sahibi NEŞE79 Forum Bağımsız Denetim
    Cevap: 16
    Son Mesaj : 11.Ocak.2011, 13:06
  5. Mahkemeye Başvuru Süreci
    Konu Sahibi rıza özbek Forum SGK Mevzuatı
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 16.Ocak.2009, 13:28

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36