10.12.2008 Faruk Erdem

Bilgisayar teknolojisi hayatımıza girdiğinden bu yana birçok işlemimiz de sanal ortama taşındı. Bankamız, evimizdeki bilgisayara girdi. Tüm işlemlerimizi yapabiliyoruz. Şimdi e-devlet uygulamalarıyla kamudaki bütün işlerimizi de bilgisayardan, hatta cep telefonundan yapabileceğiz.
Bazı kurumların son dönemde güzel bir uygulaması da var. Gerek faturalar, gerekse kredi kartı ekstreleri artık sanal ortamda mail ile bize ulaşıyor.
Kolaylığı, pratikliği bir yana, kağıt israfına son vermesi açısından da çok büyük yenilik oldu.
Kağıt israfının azalması, ağaç kullanımını azalttığı için de önemli.
Bu konuda imkanınız varsa, 'postayla artık fatura istemeyin ve mail kolaylığından yararlanın' derim.
Kağıtsız fatura ve ekstre konusunda talebin ne yönde olduğuna dair rakamlar yok elimizde. Umarız beklentileri karşılamıştır. Bu konuda öncülük eden Türk Telekom, TTNet, Turkcell, Denizbank gibi kuruluşlar müşterilerinin hangi oranda sanal fatura ya da ekstre talebinde bulunduğunu bize gönderirse, biz de sizinle paylaşırız.

İŞLEMİN MASRAFI NE?
Ben yine baştaki konuya dönmek istiyorum. Yani, bankaların internet sitelerindeki işlemlerin ücretleri.
Bankaların şubelerine gittiğinizde havale gibi işlemler için provizyon ücreti alınıyor. Bunu anlayabiliriz. Çünkü memur çalışıyor, şubenin masrafları ya da telefon ücreti sebep gösterilebilir.
Peki internet şubesinin masrafı nerede? Herkes cep telefonundan ya da kişisel bilgisayarından internete bağlanıyor. Kendi işini kendi yapıyor. Üstüne bir de para ödüyor.
Biraz insaf artık. Kredi kartı aidatı, hesap işletim ücreti derken bir de internet masrafı çıktı. Vatandaşın artık 'banka' deyince tüyleri diken diken oluyor.