Özgül Öztürk

Perakendeciler, müşterinin dikkatini çekip daha fazla harcatmak için her gün yeni bir yol buluyor. Perakendecinin son buluşu taze ekmek kokusu veren sprey. Acıkma hisse uyanan müşteriler daha çok alışveriş yapıyor.

Mağazadan içeri girdiniz. Taptaze sebze ve meyveler iştahınızı açıyor. Mağaza içinde ilerledikçe, mis gibi taze ekmek kokusunu içinize çekiyorsunuz. Deterjan reyonunda yeni yıkanmış çamaşır kokusuyla ferahlık hissediyorsunuz. Tıpkı evinizdeki gibi... Mağazada gezerken size neşeli müzikler eşlik ediyor. İyice rahatladınız, alışveriş yapmak artık daha eğlenceli değil mi?
Krizin etkilerini silmek için birbiri ardına yeni pazarlama sistemlerine odaklanan perakende sektörü, müşteriyle markalar arasındaki bağı sağlamlaştırmak için artık en "ince duygular"a hitap ediyor. Son yıllarda öne çıkan kategori ve "duyusal pazarlama"nın daha da fazla ağırlık kazandığı sektörde, mağazada kullanılan koku çeşitlerinden müziklere, ürünlerin dizildiği raftan müşterinin mağaza içinde nereden dolaşmaya başlayacağına kadar her ayrıntı titizlikle ele alınıyor.
Perakendeciler, tüketici davranışlarını gösteren araştırmalara göre stratejilerini belirliyor. Örneğin, hareketli ve neşeli müziklerin çaldığı bir mağazada müşterilerin daha fazla alışveriş yaptığı bilgisinden hareketle, mağazalarda kullanılan müzikler marka ve pazarlama departmanları tarafından özenle seçiyor. Yine taze ekmek kokusunun güven verdiği ve acıktırdığı bilgisiyle, pek çok marketin ekmek departmanlarına taze ekmek kokusu yayan spreyler sıkılıyor. Bu durum alışverişi canlandırdığı gibi, pek çok firma için de önemli bir pazar oluşturuyor.
...
Tamamı