Merhabalar, iyi günler dilerim.

KİK kapsamında ihaleye çıkarılan mal alımları ile ilgili damga vergisi konusunda bilgilerinizi almak istiyorum.

Yüklenici olarak x belediyesin'in mal alım ihalesine katılmış ve ihale uhdemizde kalmıştır.
Belediyenin Kesinleşen kararından doğan Sözleşme karar pulu ve sözleşme yapılırkan ödememiz gereken damga vergisi.

Sözleşmenin imzalanması için 5,69(Sözleşme Karar pulu), 9,48 (Sözleşme Damga vergisi) beyan edilip ödemesini yaparak sözleşme evraklarımızın arasına iliştirdik.

İşin muayene ve kabulünden sonra yapılan hakedişlerde Tekrar damga vergisi kesintisi ile karşı karşıya kalmaktayız.
Belediyelerde daha önce böyle bir durumla karşı karşıya gelmemiştim.

daha önce okuduğum başka bir konuda şöyle denilmiş;

Devlet kurumu ile yaptığınız iş için önceden bir sözleşme olması ve bu sözleşmede damga vergisi maddesi eklenmiş olması (damga vergisinin tamamının kurum tarafından ödenip tamamı karşı tarafa ve/veya 5/10 oranında karşı tarafa yansıtılacaktır şeklinde bir ibare olması gerekir)


Yasal yükümlülük nedir? Belediye Gayri resmi bir işlem gerçekleştirebilir mi?
Hukuki açıdan nasıl bir yol izlemeliyiz?

İlginiz için şimdiden teşekkür ederim.