meslekte birlik

Konu: E-defter Kayıtlarında Yer Alması Gerekli Zorunlu Ve Temel Alanlar

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Aralık.2012
    Mesajlar
    408

    E-defter Kayıtlarında Yer Alması Gerekli Zorunlu Ve Temel Alanlar

    Tüm forumdaşlara selamlar,

    Konu açmayalı uzun zaman olmuş

    E-defteri biz firma olarak 2014 başından bu yana yüklüyoruz GIB'e. Ancak 1 gün arayla iki arkadaşımızdan benzer soru gelince bende tereddüde düştüm konuyla ilgili.

    Başlıkta da yer aldığı üzere sorum "E-defter Kayıtlarında Yer Alması Gerekli Zorunlu Ve Temel Alanlar" nelerdir?

    Biz örneğin Netsis kullanıyoruz ve paket program standart olduğundan GIB'e ne gönderirse o bizim defterimiz, kağıt ortamında bastırılandan da bir farkı yok aslında. İlgili alanlar:

    Yevmiye İçin:
    Yevmiye Madde No, Yevmiye Tarihi, Hesap Kodu, Hesap Adı, Açıklama, Borç, Alacak

    Kebir için:
    Yev. Tarih, Yev. No, Hesap Kodu, Hesap Adı, M. Fiş No, Açıklama, Borç, Alacak, Borç Bakiye, Alacak Bakiye

    Bu alanlar harici zorunlu yer alması gereken ve tebliğlerde direkt belirtilen başka bilgiler göremedim.

    Velevki şöyle bir husus daha var, olur ya incelemeye girse bir firma örneğin, denetmenler sizden verileri mutlaka çok çeşitli ve detaylı bazlarda excel ortamında vs talep ediyorlar, yani oturup defteri tek tek bakmıyorlar biliyorsunuz. E şimdi yine benzer bir durumda elektronik defterle uyumlu yan çalışmalar talep edecekler bir sürü. Bu nedenle yukarıda bahsettiğim alanların sanki yeterli olduğunu düşünüyorum ancak gayet tabi mevzuat ne diyorsa odur.

    Sonuç olarak konuyla ilgili mevzuatta benim atladığım, göremediğim ve sizin bildiğiniz görüş, fikir ve bilgi paylaşımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.


  2. #2
    Üyelik tarihi
    Aralık.2012
    Mesajlar
    408
    Dostlar yok mu bilgisi olan, e-defter'e geçen?

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Temmuz.2005
    Mesajlar
    95
    431 SIRA NO'LU VERGİ USUL KANUNU GENEL TEBLİĞİ 'ni tamamlayıcı incelemekte fayda var.Bu tebliğden istenilen bilgiler verildiğinde e-defteri tamamlıyor. Denetmenin işi çok kolaylaşıyor.

    hdegirmenci

  4. #4
    nguroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    nguroy isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Haziran.2005
    Mesajlar
    12.405
    E deftere geçiyoruz ama 01,01,2015 de başlıyacağız.
    Nizam Güroy
    Yönetici-SMMM

  5. #5
    Üyelik tarihi
    Temmuz.2005
    Mesajlar
    95
    Zorunluluktan 2014/aralık ayı içinde başvuru ve 2015 yılında edefter uygulamam var paralelinde 431 no.lu VUK da belirtilen excel formatında defter bilgileri aynı pararlelde aylık bazda saklayacağım. (eskiden denetmenlerin rica ederek istediği) miktar dengelerinin kurulmasında olmazsa olmaz bu bilgiler tebliğ ile zorunluluk haline gelmiş bulunuyor.

    (Kapsam dahilinde olan yevmiye ve kebir defterini onay almış olan muhasebe proğramlarıyla yazıyoruz.)

    e-defter tebliği değişkliği ile iki rahatlama getirildi ;

    a) edefter aylık olarak ve ilgili ayı takibeden 3. ay sonuna kadar (1 no.lu edefter tebliği değişikliği ile uzatıldı) mali mühür ile onaylanarak berat dosyası alınacak ve elektronik ortamda, (defter + berat +vuk 431 tabloları) muhteşem üçlüsü ile beraber istenildiğinde ibraz edilmek için saklanacak (VUK 5 yıl ve TTK 10 yıl)

    b) yılın son ayına ait defterin beratı ise kurumlar vergisi beyannamesi son gününe kadar mali mühür ile onaylanıp alınabilecek (tebliğ değişikliğinde mevcut)

    Hal böyleyken ;

    Onaylanmış ve beratı alınan ilgili ayın edefterinde sonradan düzeltme ve silme yapılırsa onay ve berat aşamasında oluşturulan kontrol algoritması bozulacağından berat dosyasındaki sonuç ile uyuşmayacağından e-defter geçersiz duruma düşecektir.

    Burada esas mesele bu arşivin nerede saklanacağı hususudur.Özellikle excel dosyalarının uzun sonrasında bozulma olasılığı yüksek oluyor.Bir harddisk değil birkaç ayrı sistemde saklamakta fayda olduğunu düşünüyorum.Hatta bulut depolama sistemleri bile kullanılabilir.(Gmail ve hotmail vb.) istendiğinde denetim elemanının bilgisayarına doğrudan indirilebilir.

    Uygulamayı takip eden arkadaşlar pratiklerini paylaşırlarsa çok iyi olacak.
    Konu hdegirmenci tarafından (28.Kasım.2014 Saat 16:40 ) değiştirilmiştir.
    hdegirmenci

  6. #6
    Üyelik tarihi
    Aralık.2012
    Mesajlar
    408
    Alıntı hdegirmenci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    431 SIRA NO'LU VERGİ USUL KANUNU GENEL TEBLİĞİ 'ni tamamlayıcı incelemekte fayda var.Bu tebliğden istenilen bilgiler verildiğinde e-defteri tamamlıyor. Denetmenin işi çok kolaylaşıyor.
    Sayın Değirmenci,

    431 sayılı tebliğ kapsam itibariyle (bknz. madde 3) ÖTV mükelleflerini kapsıyor gördüğüm kadarıyla. Özellikle akaryakıtta vergi kaçakçılığı çok olduğu için diyelim.

    O nedenle E-faturaya geçip bu zorunluluk nedeniyle E-deftere geçen bizim gibi ÖTV mükellefiyeti olmayan yani 431 kapsamına girmeyen mükellefler için durum nedir, bu konuda yorumunuz nedir?

    Saygılarımla,

  7. #7
    Üyelik tarihi
    Aralık.2012
    Mesajlar
    408
    İlaveten biz bulut olarak eFinans ile anlaşma yaptık hem e-fatura hem e-defter saklama için.

    Yukardaki sorduğum husus haricinde sorularınız olursa cevaplamaya çalışırım.

  8. #8
    Üyelik tarihi
    Temmuz.2005
    Mesajlar
    95
    İlgili tebliğde istenen tabloların edefter mükelleflerinin tamamının kullanması inceleme de bütünlük sağlar.Zaten güncel olarak denetime istenen tüm defterler için alış-satış-d.b ve d.s. Stoklara ait muavinleri miktarlı olarak veriyorum hatta miktar dengesini oluşturarak veriyorum zira faturalardan hareketle denetmenin çıkarttığı tablolarda büyük yanlışlıklar olabiliyor.(Örneğin aynı isimde hem ticari hem imalata ait ürünleriniz varsa) O sebepten tamamlayıcı olarak verilmesi iki tarafında işine gelir , değilse edefter de klasik yevmiye ve kebir kalemleri mevcut olduğundan denetimde yetersiz kalacaktır diye düşünüyorum.

    Teşekkürler

  9. #9
    Üyelik tarihi
    Aralık.2012
    Mesajlar
    408
    Şimdi vergi de kıyas yok sizde biliyorsunuz. O nedenle diğer mükelleflere bir zorunluluk bildirilmediğinden sanırım normal kağıt ortamındaki standartlar da hala geçerli. Bunun için de bir düzenleme yapsalar iyi olacak sanırım.

  10. #10
    Üyelik tarihi
    Mayıs.2014
    Mesajlar
    346
    arkadaşlar bizde 01.01.15 de e-deftere geçiş yapacağız şirketimiz için aynı zamanda normal defterde onaylatmak gerekiyor mu yada sadece envanter damga vergisi gibi defterleri mi onaylatmamız gerek?

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Davalık Alacağın Defter Kayıtlarında Görünmüyor Olması
    Konu Sahibi merihs12 Forum TDHP-Muhasebe Uygulamaları ve Finansal Raporlama
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 12.Şubat.2016, 11:17
  2. e Defter Zorunlu mu?
    Konu Sahibi elifbe Forum TDHP-Muhasebe Uygulamaları ve Finansal Raporlama
    Cevap: 6
    Son Mesaj : 06.Eylül.2014, 13:29
  3. Yıllık Gelir Vergisi Beyannamesinde Doldurulması Zorunlu Alanlar
    Konu Sahibi Liszt Forum Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunu
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 23.Şubat.2014, 18:46
  4. Yeni ttk faturada yer alması zorunlu bilgiler
    Konu Sahibi NİSANK Forum Diğer Vergi Kanunları
    Cevap: 3
    Son Mesaj : 22.Mart.2012, 17:23
  5. Muavin defter tastiki zorunlu mu?
    Konu Sahibi acemismmm Forum Türk Ticaret Kanunu
    Cevap: 3
    Son Mesaj : 08.Eylül.2010, 21:33

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36