kamu işçi maaş

Konu: Apartman Yönetimi ve Vergisel İşlemler

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Şubat.2007
    Mesajlar
    88

    Apartman Yönetimi ve Vergisel İşlemler

    merhaba arkadaşlar,
    Apartman yöneticiliğine seçilen kişinin yapması gereken işlemler neler dir? Teşekkür ederim.


  2. #2
    Üyelik tarihi
    Mayıs.2007
    Mesajlar
    17

    Ynt: apartman yönetimi ve vergisel işlemler

    sayı flas vergisel bir işlem yoktur,kalorifercinin maaşından vergi kesintisi olmuyor sadece ssk ve işsizlik olduğu için
    muhtasar yok ,KDV,G.V.vs hiç bir vergi yok,gelir ve giderleri işletme defterine kayıt olur,site sakinleri aidatları ya
    elden verirler makbuz karşılığı yada bankaya yatırırlar,yönetici elden aldığı aidatları bankaya hesaba yatırması
    doğru olanıdır.sayın flas yöneticinin yapacağı işler bunlar..................

  3. #3
    a.makineci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    a.makineci isimli Üye şuanda  online konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Mayıs.2005
    Mesajlar
    2.045

    Ynt: apartman yönetimi ve vergisel işlemler

    Merhaba ;

    Yazarken , Sn Hadise'nin yanıtı geldi.

    Öncelikle sanırım yeri burası değil ama 634.Sayılı Kanunun ilgili maddesi de size birtakım fikirler verecektir.

    II - Yöneticinin görevleri:

    1. Genel yönetim işlerinin görülmesi:

    Madde 35 - Yöneticinin görevleri, yönetim planında belirtilir; yönetim planında aksine hüküm olmadıkça, yönetici aşağıdaki işleri görür:

    a) Kat malikleri kurulunca verilen kararların yerine getirilmesi;

    b) Anagayrimenkulün gayesine uygun olarak kullanılması, korunması, bakımı ve onarımı için gereken tedbirlerin alınması;

    c) Anagayrimenkulün sigorta ettirilmesi;

    d) Anagayrimenkulün genel yönetim işleriyle korunma, onarım, temizlik gibi bakım işleri ve asansör ve kalorifer, sıcak ve soğuk hava işletmesi ve sigorta için yönetim planında gösterilen zamanda, eğer böyle bir zaman gösterilmemişse, her takvim yılının ilk ayı içinde, kat maliklerinden avans olarak münasip miktarda paranın toplanması ve bu avansın harcanıp bitmesi halinde, geri kalan işler için tekrar avans toplanması;

    e) Anagayrimenkulün yönetimiyle ilgili diğer bütün ödemelerin kabulü, yönetim dolayısiyle doğan borçların ödenmesi ve kat malikleri tarafından ayrıca yetkili kılınmışsa, bağımsız bölümlere ait kiraların toplanması;

    f) Anagayrimenkulün tümünü ilgilendiren tebligatın kabulü;

    g) Anagayrimenkulü ilgilendiren bir sürenin geçmesinden veya bir hakkın kaybına meydan vermeyecek gerekli tedbirlerin alınması;

    h) Anagayrimenkulün korunması ve bakımı için kat maliklerinin yararına olan hususlarda gerekli tedbirlerin, onlar adına, alınması;

    i) Kat mülkiyetine ilişkin borç ve yükümlerini yerine getirmeyen kat maliklerine karşı dava ve icra takibi yapılması ve kanuni ipotek hakkının kat mülkiyeti kütüğüne tescil ettirilmesi;

    j) Topladığı paraları ve avansları yatırmak ve gerektiğinde almak üzere muteber bir bankada kendi adına ve fakat anagayrimenkulün yönetici sıfatı gösterilmek suretiyle, hesap açtırılması;

    k) Kat malikleri kurulunun toplantıya çağırılması.
    Abdullah MAKİNECİ
    Serbest Muhasebeci Mali Müşavir

  4. #4
    Üyelik tarihi
    Ağustos.2005
    Mesajlar
    800

    Ynt: Apartman Yönetimi ve Vergisel İşlemler

    Selamlar, bende birsey sormak istiyorum bu konuyla alakalı olarak,

    kapıcının ücretinde gelir vergisi ve damga vergisi yok bilindigi üzere, kapıcıya ihbar tazminatı veya kıdem tazminatı öderkende ihbarda gelir vergisi ve damga vergisi , kıdemdede sadece damga vergisi kesecekmiyiz yoksa kesmeyecekmiyiz ?
    FATİH PESEN<br />&nbsp; SMMM<br />&nbsp; İST

  5. #5
    Üyelik tarihi
    Şubat.2007
    Mesajlar
    88

    Ynt: Apartman Yönetimi ve Vergisel İşlemler

    Arkadaşlar,
    cevaplarınız için teşekkür ederim. Fakat sadece karar defterini mi noterden 1 yıllığına tastikletiyoruz. Ayrıca devamlı çalıştırdığımız ssk'ya tabi bir kapıcımız olmayıp ayda bir iki kez apartman temizliği için adam tutup bunun ücretini nasıl belgelendireceğiz?

  6. #6
    Üyelik tarihi
    Mart.2007
    Mesajlar
    157

    Ynt: Apartman Yönetimi ve Vergisel İşlemler

    karar defterini 1yıllığına değil defter bitene kadar kullanabilirsiniz.ssk lı kapıcınız olmadığına göre defter tesdikide zorunlu değil.diğer temizlik içinde tuttuğunuz kimseye gider makbuzu kesebilirsiniz.

  7. #7
    a.makineci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    a.makineci isimli Üye şuanda  online konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Mayıs.2005
    Mesajlar
    2.045

    Ynt: Apartman Yönetimi ve Vergisel İşlemler

    Alıntı asiye Nickli Üyeden Alıntı
    karar defterini 1yıllığına değil defter bitene kadar kullanabilirsiniz.ssk lı kapıcınız olmadığına göre defter tesdikide zorunlu değil.diğer temizlik içinde tuttuğunuz kimseye gider makbuzu kesebilirsiniz.
    Merhaba ;

    Bir apartman yönetimi dolayısı ile yöneticilerin ve denetçinin tutması gerekli defter ve kayıtlar KMK 'nun 32,36 ve 41.maddelerinde yer almaktadır. Uygulamaya göre ;

    1- Kat Malikleri Kurulu defteri : 1' den başlayıp sırası ile giden sayfa numaraları taşıyan her sayfası noter mühürü ile tasdikli bir defterdir.Toplantıda hazır bulunan bütün kat maliklerince imzalanır.Karara aykırı görüşte olanlar yine imzalarlar ancak muhalefet nedenini de açıkça yazarlar.

    2- Gelir ve Gider Defteri : KMK da bu isimde bir defter yoktur.Kat malikleri defterine bu hususlarında yazılacağı belirtilmiştir.( md 36 ) Oysaki gelir ve giderlerin açık olarak görülmesi gerekir.Onun için uygulamada yöneticiler tarafından ayrıca bu defterde tutulmaktadır.Bu defter de yine noterden tasdikli olacaktır.

    Gelir gider defteri işlenişi için bu forumda fazla açıklamaya gerek olmadığını düşünüyorum.

    Her iki defterinde Ocak ayının sonuna kadar noterden kapattırılması mecburiliği yasaca öngürülmektedir. ( md.36 /2 )

    3- Denetçi defteri : Bu defter denetçi tarafından tutulacaktır.Noterden tasdikli olacaktır. ( md 41 / son )

    4- Makbuzlar : Yönetici tüm tahsilatını kopyalı ve seri numaralı makbuzlarla yapıp ,saklaması gerekir.


    Abdullah MAKİNECİ
    Serbest Muhasebeci Mali Müşavir

  8. #8
    Üyelik tarihi
    Ekim.2005
    Mesajlar
    75

    Ynt: Apartman Yönetimi ve Vergisel İşlemler

    bir mali müşavir bir apartmana ücret karşılığı dışardan yönetici olursa apartman açısından ve mali müşavir açısından bu ücretin vergi karşısındaki durumu ne olur.

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Apartman Yönetimi
    Konu Sahibi Day-Dream Forum Diğer Vergi Kanunları
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 15.Temmuz.2017, 13:39
  2. Apartman Yönetimi Yönetici İstifa
    Konu Sahibi stajer611 Forum Diğer Vergi Kanunları
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 17.Şubat.2016, 08:11
  3. Apartman Yönetimi hakkında
    Konu Sahibi nightfalcon Forum Konu Dışı
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 24.Aralık.2010, 09:38
  4. Apartman Yönetimi
    Konu Sahibi esma_ Forum Konu Dışı
    Cevap: 5
    Son Mesaj : 04.Nisan.2007, 20:01
  5. Apartman Yönetimi Oluşturmak
    Konu Sahibi smmm Forum Konu Dışı
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 05.Aralık.2005, 11:41

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36