kamu işçi maaş

Konu: Giderleştirme Nasıl Olmalı?

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Ağustos.2005
    Mesajlar
    306

    Giderleştirme Nasıl Olmalı?

    Sayın Meslektaşlarım, Sevgili Üstadlarım,

    Aşağıdaki örnek olay için yorumlarınızı bekliyorum. Mesaisini ayıran tüm arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

    Ahmet adlı işçi sırasıyla aynı işletmeyi değişik zamanlarda çalıştıran A,B,C adlı taşeron işletmeleri yanında çalışmış, en son C işletmesinden emekliliğe hak kazanmış ve C işletmesinden kıdem tazminatını tam olarak alarak emekli olmuştur. (İşçi daha önceki işverenlerden herhangi bir tazminat almadan C' ye devrolmuştur.)
    C ödediği ve işçinin A, B yanındaki süreleride kapsayan bu tazminatı ne şekilde ve ne oranda giderleştirmelidir?

    Not : C işletmesi B' den işçiyi devralırken kendisine devrolunan kıdem tazminatlarını işçiye ödenmiş kıdem tazminatı olarak saymamış ve giderleştirmemiştir.

    Saygılarımla,<br /><br />Demirkale

  2. #2
    Üyelik tarihi
    Haziran.2005
    Mesajlar
    367

    Giderleştirme Nasıl Olmalı?

    Merhaba,

    Sorunuz tam anlaşılamıyor. Eksiklikler var. Ödeme tarihini belirtir misiniz?

    İyi çalışmalar dileğiyle,
    ur Arslan
    <br />SMMM

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Haziran.2005
    Mesajlar
    788

    Giderleştirme Nasıl Olmalı?

    Sayın Demirkale
    İşyerlerinin devir veya intikali yahut herhangi bir suretle bir işverenden başka bir işverene geçmesi durumunda işçinin kıdemi, işyerindeki hizmet süresi üzerinden hesaplanır.Kıdem tazminatlarından devir alan ve devreden işverenler sorumludur. Ancak iş yerini devreden işverenlerin bu sorumlulukları işçiyi çalıştırdıkları sürelerle ve devir esnasındaki işçinin aldığı ücret seviyesiyle sınırlıdır.Dolayısıyla sizin kıdem tazminatı ödemenizi sorunluğunuzu yerine getirdiğiniz için gerekli belgelerle birlikte gider olarak yazmanızda sakınca olmadığını düşünüyorum.
    Dinçer KUM<br />Serbest Muhasebeci Mali Müşavir

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Cevap: 0
    Son Mesaj : 28.Mayıs.2016, 16:38
  2. meslek odaları(mız) nasıl olmalı???
    Konu Sahibi DOKUZEYLÜL Forum SMMM Mevzuatı ve Sorunları
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 11.Mayıs.2012, 10:44
  3. Çalışanların Takibi nasıl olmalı
    Konu Sahibi ilyas_f1 Forum TDHP-Muhasebe Uygulamaları ve Finansal Raporlama
    Cevap: 7
    Son Mesaj : 17.Temmuz.2010, 12:08
  4. Kebir Defteri Nasıl Olmalı.?
    Konu Sahibi ZİNDAN Forum Konu Dışı
    Cevap: 5
    Son Mesaj : 02.Temmuz.2007, 11:37
  5. Kira Stopajı Nasıl Olmalı ?
    Konu Sahibi huseyinsisman Forum Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunu
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 03.Haziran.2006, 11:43

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36