Sanal alışveriş sitelerine vergi markajı



Gelir İdaresi Başkanlığı, sanal ortamda başta alışveriş olmak üzere ticari faaliyet yürüten siteleri yakın markaja alıyor.

İdare, Telekomünikasyon Kurumu'na bağlı İnternet Güvenliği Başkanlığı ile temasa geçerek, bu kapsamdaki sitelerin bilgilerinin gönderilmesini istedi. Telekomünikasyon Kurumu yetkilileri, Gelir İdaresi Başkanlığı'na, bazı sitelerin faaliyet gösterdikleri adreslerin, sahiplik yapılarını iletti. Böylece, vergi denetimi sanal ortama uzanmış oldu. Bundan böyle, Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından, internet ortamında ticari faaliyet yürüten tüm siteler takip altına alınacak. Bilgi altyapısının oluşturulmasının ardından da, bu sitelere yönelik vergi denetimi başlatılacak.

Gelir İdaresi Başkanlığı'ndan üst düzey bir yetkili Zaman'a yaptığı açıklamada, sanal ortamda ticari faaliyet yürüten sitelerle ilgili bilgilerin toplandığını doğruladı. Sadece Telekomünikasyon Kurumu'ndan değil, diğer kamu kurum ve kuruluşlarından bilgi istediklerini ifade eden yetkili, "Bu işlem tamamlandıktan sonra, bu alanda ne kadar vergi kaybı olmuş ona bakılacak. Gerekirse vergi incelemesi yapılacak." dedi. Telekomünikasyon Kurumu ve Gelir İdaresi Başkanlığı yetkilileri, hangi sitelerin denetime tabi tutulacağı bilgisini vermiyor. Edinilen bilgiye göre, denetimler öncelikle sanal ortamda alışveriş yaptıran sitelere yönelik olacak. Daha sonra halka genişleyerek ticari faaliyette bulunan tüm diğer siteler de incelemeden geçirilecek.

İnternet Teknolojileri Derneği Başkanı Mustafa Akgül, Türkiye'de ve dünyada internet üzerinden alışverişin giderek arttığına dikkat çekti. Türkiye'de internet üzerinden yapılan alışverişin ekonomik boyutunun 100 milyon dolarlar düzeyinde seyrettiğini vurgulayan Akgül, "Türkiye'de, firmalar arasında toptan alışverişlerde internet temel araç haline geldi. Bireylerin alışverişinde de internet önemli bir araç olma yolunda ilerliyor. Bilgisayar ve sayısal ürünlerde, kitap satın alma işleminde bu dikkat çekiyor." dedi. Akgül, tüketicilerin alışverişlerde interneti tercih etmelerini ise, piyasaya göre daha ucuza alabilmelerine ve sipariş verilen ürünün direkt tüketicinin kapısına kadar getirilmesine bağlıyor.


ferhat