Bir şirket düşünün;

1) Kurumsal
2) Bütçesi Mevcut
3) Yabancı Ortaklı
4) Halka Açık veya SPK'ya ise dahil DEĞİL
.....

devam ediyor.

Aşağıda bir uygulama örneği sunacağım ve Mevzuat açısından fikirlerinizi bekliyorum.

Örneğin 2008 yılında Bütçede 500.000 YTL İkramiye var

2008/4.Geçici V. dönemi geldi halen bu ikramiye ödenmedi, ancak kurum Ticari Bilanço esaslı çalıştığından bu tutarı 381 Gider Takakkuku ile ilgili maliyet hesabına aldı. (Kurum imalatçı, ancak stoksuz çalışıyor)

2008/4. Geçici Vergi Düzenlenirken Matraha KKEG olarak ilave edildi.

2008 Kurum Beyanına kadar ödenmesi durumunda ödenen kısım yine Kurumlar Vergisi Beyannamesi üzerinde İndirim Konusu yapılıyor.

2009/Şubat ayında ödenen ikramiye 400.000 YTL

Kalan 100.000 YTL kısmı ise 2009 yılında Konusu Kalmayan Karşılıklar hesabına Gelir Olarak alınıyor. 2009 yılında da Vergiye Tabi olmayan Gelir olarak takip ediliyor.


2008/4 Geçici Vergi

Ticari Kar : 5.000.000
KKEG : 500.000
----------------------------------
5.500.000
Ödenen İkramiye : 400.000
----------------------------------
5.100.000
Geçici Vergi 1.020.000


2009 Yılında

Ticari Kar : 10.000.000
KKEG : (KKEG Olmadığını Varsayalım)
--------------------------------------------
10.000.000
Vergiye Tabi Olmayan Gelir : (-) 100.000
--------------------------------------------
9.900.000

bilgilerinizi paylaşırsanız svinirim.

Saygılar