kamu işçi maaş

Konu: Kira Ödemeleri

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Mart.2007
    Mesajlar
    157

    Kira Ödemeleri

    ilimizde maliye yeni bi uygulama başlattı;işci çalıştırmayıp sadece kira ödemelerinden oluşan muhtasar beyannamelerini 3aylıktan,aylığa çevirdiler ve aylık beyanname vermemekten 1700cezaları kesmeye başladılar.bu konuyla ilgili muktezayı falan öne sürdük ama kabul etmiyorlar.sizlerce böyle davranmalarının kanunen bir dayanağı varmı ayrıca ilimize bağlı ilçede böyle bi uygulama yok sorulduğu zaman 3aylık verebilirsiniz dediler.diğer illerde uygulama nasıl merak ettim...


  2. #2
    Serpil YAVUZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Serpil YAVUZ Guest

    Ynt: kira ödemeleri

    Sizin dediğniz gibi bir uygulama yok.Sadece kira ödemesinden doğan muhtasar beyanları 3 aylık verilebilir.Hep öyle yapıyoruz zaten.

    bu konuyla ilgili muktezayı falan öne sürdük ama kabul etmiyorlar
    *Konu ile ilgili mukteza sizin firmaya aitse,kabul etmeme gibi bir lüksleri asla olamaz.

    *Başkasına ait muktezayı, kendinizi savunurken gerekçe olarak gösteriyorsanız;muktezalar verilen firmayı / şirketi bağlar.Genele şamil değildir.Etmemekte haklılar.

    Ancak sonuç olarak yasada böylede bir zorunluluk yok.Talepte edemezler,cezada kesemezler.

  3. #3
    T U R K O - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    T U R K O Guest

    Ynt: kira ödemeleri

    Vd ısrarlarınıza rağmen geri adım atmıyor ise üst makamı olan defterdarlık/vd başlakanlığına şikayetinizi iletin. Oradanda olumsuz yanıt alır iseniz bakanlığa ve yargıya başvurabilirsiniz. Unutulmaması gereken sıfırında bir rakam olduğu, gv 94 md sıfır oranlı belirlenen işlemlerde de stopaj var olduğunun bakanlıkça kabul ediliyor olmasıdır.

  4. #4
    Üyelik tarihi
    Mart.2007
    Mesajlar
    157

    Ynt: Kira Ödemeleri

    serpil hanım bu ilimiz maliyesinin bizlere uyguladığı dayatmadan başka bişey değildir.malesef odamız da çok pasif.bu konuda dayatmaya başladılar aylığa cevirip baynnamelerinizi aylık verin yoksa açıkca üstünüze geliriz inceleme falan yani ama ben kendi adıma aylığa cevirmeyi düşünmüyorum.da bu nolktada bana dayanak göstereceğim kanun falan söyleyebilirimisiniz veya genelge veya... ne olursa.tşk.

  5. #5
    Serpil YAVUZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Serpil YAVUZ Guest

    Ynt: Kira Ödemeleri

    Alıntı asiye Nickli Üyeden Alıntı
    serpil hanım bu ilimiz maliyesinin bizlere uyguladığı dayatmadan başka bişey değildir.malesef odamız da çok pasif.bu konuda dayatmaya başladılar aylığa cevirip baynnamelerinizi aylık verin yoksa açıkca üstünüze geliriz inceleme falan yani ama ben kendi adıma aylığa cevirmeyi düşünmüyorum.da bu nolktada bana dayanak göstereceğim kanun falan söyleyebilirimisiniz veya genelge veya... ne olursa.tşk.
    Tabiki ne demek.
    GVK Alıntıdır.
    Muhtasar Beyanname

    a) Verilme Zamanı

    Madde 98 ? (2772 sayılı Kanunun 12'nci maddesiyle değişen madde) 94'üncü madde gereğince vergi tevkifatı yapmaya mecbur olanlar bir ay içinde yaptıkları ödemeler veya tahakkuk ettirdikleri karlar ve iratlar ile bunlardan tevkif ettikleri vergileri ( 5615 Sayılı Kanunun 10 uncu maddesiyle değişen ibare. Yürürlük:04.04.2007) ertesi ayın yirmiüçüncü günü akşamına kadar, ödeme veya tahakkukun yapıldığı yerin bağlı olduğu vergi dairesine bildirmeye mecburdurlar. Yıl sonlarında tahakkuk ettirilen mevduat faizlerinden kesilecek vergilerin bildirilmesi için bu süre bir ay uzatılır.

    Aynı belediye hudutları içinde muhtelif yerlerde yapılan ödeme ve tahakkuklar ile bunlara ait vergilerin bir merkezden bildirilmesi caizdir.

    (3505 sayılı Kanunun 14'üncü maddesiyle değişen fıkra) Ziraî ürün bedelleri üzerinden tevkifat yapanlar hariç olmak üzere, [b]çalıştırdıkları hizmet erbabı sayısı 10 ve daha az olanlar, 94'üncü maddeye göre yapacakları tevkifatla ilgili muhtasar beyannamelerini, bağlı bulundukları vergi dairesine önceden bildirmek şartıyla her ay yerine (5615 sayılı Kanunun 10. maddesiyle değiştirilen ve 4.4.2007 tarihinden itibaren yürürlüğe giren ibare) Ocak, Nisan, Temmuz ve Ekim aylarının yirmiüçüncü günü akşamına kadar (****verebilirler.[b]

    Ayrıca kira stopajları aylık tahakkuk edecek diye yazılı bir metin bulunmamaktadır.




  6. #6
    Üyelik tarihi
    Mayıs.2005
    Mesajlar
    653

    Ynt: Kira Ödemeleri

    büyük şehirlerde uygulama aylık kabul ediliyor.( kira stopajlarında)
    İnanıyorsanız Mutlaka Üstünsünüzdür....

  7. #7
    T U R K O - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    T U R K O Guest

    Ynt: Kira Ödemeleri

    Büyük şehir küçük şehir vs diye bir ayrım yapılamaz.

  8. #8
    Üyelik tarihi
    Mayıs.2005
    Mesajlar
    653

    Ynt: Kira Ödemeleri

    ner yazıkkı istabul ilinde bu uygulama var mükellefime ait irtibat bürosunun kira ödemelerini aylık bildirmemi istediler
    İnanıyorsanız Mutlaka Üstünsünüzdür....

  9. #9
    T U R K O - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    T U R K O Guest

    Ynt: Kira Ödemeleri

    Kanundan bihaber olan kamu çalışanları (maalesef) her akıllarına eseni ister. >

  10. #10
    Serpil YAVUZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Serpil YAVUZ Guest

    Ynt: Kira Ödemeleri

    Alıntı AyAşAr Nickli Üyeden Alıntı
    büyük şehirlerde uygulama aylık kabul ediliyor.( kira stopajlarında)
    Yapmayın lütfen,olurmu öyle şey.

    Mevcut vergi kanunları Türkiye'nin bütün illerinde aynı değerlendirilir.Büyük,küçük ayrımı olmaz.
    Vergi dairelerinin talepleri çoğunlukla yerinde olmakla beraber,zaman zaman yersizde olabiliyor.
    Ama olsun daireyle anlaşamıyorsanız,yüzde yüz haklı olduğunuzu düşünüyorsanız,bağlı bulunduğunuz ilde vergi dairesi başkanlıkları vardır. Oralara müracaat edin.Usül şartlarına uygun davranarak yardım isteyin.Kesinlikle sorunlarınızın çözümünü bulacaksınız.

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Kira ödemeleri hk.
    Konu Sahibi ibrahimkamat Forum Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunu
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 13.Ağustos.2010, 13:04
  2. Kira Ödemeleri
    Konu Sahibi s_yasar_86 Forum TDHP-Muhasebe Uygulamaları ve Finansal Raporlama
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 20.Temmuz.2009, 15:12
  3. Kira Ödemeleri
    Konu Sahibi aşkınbulduk Forum TDHP-Muhasebe Uygulamaları ve Finansal Raporlama
    Cevap: 4
    Son Mesaj : 11.Temmuz.2009, 18:58
  4. Dövizli Kira Ödemeleri
    Konu Sahibi muh1111 Forum Vergi Usul Kanunu
    Cevap: 13
    Son Mesaj : 20.Şubat.2009, 08:18
  5. Kira Ödemeleri
    Konu Sahibi merihs12 Forum Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunu
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 17.Eylül.2008, 12:35

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36