Arkadaşlar merhabalar...
Sakatlık indiriminin uygulaması ile ilgili bir sorum olacak yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
İşyerimiz 50 üzeri işçi çalıştırdığından özürlü işçi çalıştırma zorunluluğu doğdu.
Bizde bunun üzerine bir özürlü işçi aldık arkadaşımızın işe başlama tarihi Ağustos 2009 ancak bu arkadaşımızın sakatlık derecesini gösteren ve bu sakatlık indiriminden faydalanacağını gösteren bir belgesi yoktu.Bizde bunun üzerine kasım 2009 tarihinde gerekli evraklarını hazırlatıp gelir idaresine sakatlık derecesi ve bundan faydalanabilmesi için işçinin kendisine bir belge verilmesi üzerine başvuruda bulunduk.
Şimdi sorunum şu gelir idresi bu arkadaşımıza başvuru tarihinden itibaren geçerli olmak üzere bir yazı verdiğinde (yani kasım 2009 döneminden itibaren) bizim kendisinden bu geçen süre içerisinde normal olarak yaptığımız gelir vergisi kesintisinden doğacak farkı ; Şirket olarak biz mi kendisine ödeyeceğiz yoksa kendisi vergi dairesine başvurup daireden mi iade alacak? ve nasıl bir prosedür işleyecek.
Benim düşüncem biz kendisi adına zaten gelir vergisi kesintisini yapıp vergi dairesine ödediğimizden çalışan arkadaşımızın vergi dairesine başvurup iade istemesi yönünde ama daire böyle bir iade yapıyor mu onu da hiç bilmiyorum açıkçası.Sizlerden de yardımlarınızı bekliyorum bu konuda.Şimdiden teşekkür ederim.



Konu başlığı ve içeriğinde Büyük Harf kullanmak yasaktır.!
Lütfen Forum Kuralları' na uyunuz.!