kamu işçi maaş

Like Tree11Beğeni

Konu: Taşıt Giderleri İle İlgili Soru,

  1. #1
    aşkınbulduk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    aşkınbulduk isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Aralık.2008
    Mesajlar
    2.355

    Taşıt Giderleri İle İlgili Soru,

    işletme faliyeti ile ilgili olsun olmasın, ( GVK 41/8 deki taşıtlar hariç ) taşıtları işletmeye kayd ettiğimizde bunların giderlerini ve amortismanlarını gider yazıyoruz.

    bu olurmu ? mesala adamın aracı var,işinde hiç kullanmıyor ama enazından, amortisman düşüyorum.bunu düşmemem gerkir..bence..

    yani giderlerini ve amortismanın yazmam için sadece deftere kayıtmı gerekli ?

    GVK 41/8 deki bir hüküm aranmazmı ? bence doğru olan burdaki hükümdür.Enazından işletmede kullanıması aranmazmı ?

    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  2. #2
    koraykarakaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    koraykarakaya isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Nisan.2008
    Mesajlar
    3.826
    Elbette işletme kullanılması gerekir ki bu husus GVK md.40/5'te açıkça belirtilmiştir.

    "Kiralama yoluyla edinilen veya işletmeye dahil olan ve işte kullanılan taşıtların giderleri"
    demiral bunu beğendi.
    Tarafımca yazılan mesajları şahsi görüşlerim olup, her hangi bir hukuki sorumluluğum yoktur.

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Şubat.2013
    Mesajlar
    55
    İşletmeye alınan ve beton sevkiyatında kullanılan kamyon için mikser alınmıştır. Mikser kamyonun üzerine monte ettiriliyor ve beton bu mikserin içinde sevk yerine kamyonla götürülüyor.Yani ikisi artık bir bütün oluşturuyor. Aldığımız mikseri taşıtlara yoksa demirbaşlara işlemeliyim
    Konu melik tarafından (13.Mayıs.2013 Saat 18:20 ) değiştirilmiştir.

  4. #4
    demiral - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    demiral isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Ekim.2010
    Mesajlar
    2.245
    Alıntı melik Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İşletmeye alınan ve beton sevkiyatında kullanılan kamyon için mikser alınmıştır. Mikser kamyonun üzerine monte ettiriliyor ve beton bu mikserin içinde sevk yerine kamyonla götürülüyor.Yani ikisi artık bir bütün oluşturuyor. Aldığımız mikseri taşıtlara yoksa demirbaşlara işlemeliyim
    Sayın melik,

    253 hesap tesis,makine ve cihazlar hesabında takip etmeniz gerekir.

    İyi Günler.
    melik bunu beğendi.

  5. #5
    koraykarakaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    koraykarakaya isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Nisan.2008
    Mesajlar
    3.826
    Alıntı demiral Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sayın melik,

    253 hesap tesis,makine ve cihazlar hesabında takip etmeniz gerekir.

    İyi Günler.
    Sayın Demiral bu konuda farklı bir bakış açısı getirmek ve tartışma perspektifimizi biraz genişletmek istiyorum.

    Özellikle inşaat işlerinde kullanılan bu tip taşıtların makine ve tehçizat sayılıp sayılmayacağına ilişkin tek düzenleme 69 Nolu KDV Genel Tebliğinin 1.1.1 maddesinde yer almaktadır.

    "Muhasebe Sistemi Uygulama Genel Tebliğinde(3) makina ve cihazlar, üretimde kullanılan her türlü makina ve cihazlar ile bunların eklentileri ve bu amaçla kullanılan taşıma gereçleri şeklinde tanımlanmıştır.
    .................................................. .................................................. .................................................. ................................................

    Taşıt araçları da makina ve teçhizat kapsamına girmemektedir. Bu nedenle otomobil, panel, arazi taşıtı, otobüs, minibüs, kamyonet, kamyon, treyler ve çekici (Euro I ve Euro II normlarına uygun yeşil motoru haiz olanlar hariç) gibi taşıt araçları istisnadan faydalanamayacaktır.

    Ancak; yüklü ağırlığı 45 tonu geçen off road truck tipi kamyonlar ile karayoluna çıkması mümkün olmayan kaya tipi damperli kamyonlar, madencilikte kullanılan damperli kamyonlar, frigorifik kamyonlar, forkliftler, iş makinaları, vinçler, tarım makinaları ve benzerlerinin teslim ve ithalinde istisna kapsamında işlem yapılacaktır."

    Görüldüğü üzere kamyonlar genel kural olarak makine ve tehçizat olarak kabul edilmiyor. Ancak ikinci paragrafta bazı kamyonların makine ve tehçizat olarak kabul edilmesi gerektiği belirtilmiş. Her ne kadar beton mikserli kamyon açıkça zikredilmemiş olsa da, "ve benzerlerinin" ibaresi nedeniyle bu tip kamyonların da makine ve tehçizat olarak kabul edilmesi gerektiği kanaatindeyim.

    Bununla beraber bu kamyonun üzerine mikser takıldığı anda, daha önce 254'te yer alan tutarın da mikser bedeli ile birlikte 253'e nakledilmesi gerekmektedir. Bu şu açıdan önemlidir, amortisman listesinin 6.16 maddesinde beton karıştırıcı ile mücehhez taşıtlar için amortisman oranı %14,28 olarak belirlenmiştir, kamyonlar için ise amortisman oranı listenin 6.4 maddesine göre %20'dir.

    O zaman şu soru ile karşı karşıyayız amortisman oranı ne olacak? Kamyon için %20, mikser için %14,28 olarak ayrı ayrı mı amortisman ayıracağız? Yoksa her ikisini tek bir iktisadi kıymet olarak kabul edip %14,28 olarak mı amortisman ayıracağız?

    VUK md.269/3'e göre taşıtlar gayrimenkul gibi değerlenir. VUK md.272'ye göre ise bir taşıtta mevcut olmayan bir tertibatın sonradan eklenmesi durumunda bunun maliyet bedeline ilave edilmesi zorunludur.

    Mikser takılması kamyonun iktisadi değerini sürekli biçimde arttırdığı için bunun maliyet bedeline eklenmesi, amortisman listesinin 6.16 maddesine göre faydalı ömrünün 7 yıl olarak dikkate alınması, diğer taraftan daha önce bu kamyon için ayrılmış amortisman varsa, birikmiş amortismana isabet eden sürenin 7 yıllık faydalı ömürden mahsup edilerek amortisman oranının da buna göre yeniden belirlenmesi gerekir.

    İktisadi ve teknik bütünlük kavramı ise VUK md.313'teki demirbaşların doğrudan gider yazılması ile ilgili olduğundan tartıştığımız konu ile doğrudan bir ilgisi bulunmamaktadır.

    Konu aslında biraz karışık, ama elimden geldiğince toparlamaya çalıştım.

    Son Söz= Vergi Hukuku söz konusu olduğunda bir beton mikseri asla sadece bir beton mikseri değildir.
    Konu koraykarakaya tarafından (14.Mayıs.2013 Saat 09:33 ) değiştirilmiştir.
    melik ve demiral bunu beğendi.
    Tarafımca yazılan mesajları şahsi görüşlerim olup, her hangi bir hukuki sorumluluğum yoktur.

  6. #6
    ksimkesyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ksimkesyan isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Mart.2013
    Mesajlar
    2.459
    Sayın Arkadaşlar,

    Mikser konusuna biraz bilgi. Kamyonlar genellikle çıplak alınır ve "Araç Üstü Ekipman" üreten firmalarda istenen ekipman imal ettirilerek kamyona eklenir. ( Transmixer, Damper, Vinç, Beton Pompası, İtfaiye aracı, Çöp kamyonu gibi..) Bu tür uygulamaların yapım tekniği şöyle;

    1. Kamyon firmasından sadece kamyonu alır ve üst yapım şirketine bu haliyle gönderirsiniz, üst yapı eklenir ve aracın ruhsat işlemleri ve tadilleri tamamlanır ve siparişi veren firmaya bu haliyle bir bütün olarak teslim edilir.
    2. Araç üstü ekipman yapan firma ile pazarlık edilip kamyon da dahil olmak üzere araç topluca alınır.

    Fiilen bundan farklı olarak yapılması mümkün değil. Teknik ve donanımsal uygulama olarak da farklı bir yol izlenmesi de mümkün değil. Bu durumda üst ve kamyonu iki ayrı parça olarak da düşünmek mümkün değildir. Ayrı ayrı aldım geldim ikisini birbirine bağladım olanaksız. Kaldıki kamyon tek başına kullanılabilse bile transmixer tek başına kullanılmaz.

    Demirbaş kaydının ise iki ayrı donanım olarak değil 6.4 başlığında "Ağır yük kamyonları (Yüksüz ağırlığı 6 ton ve üzeri olanlar) " bu araçları kapsarlar.

    Saygılar,
    Kevork
    melik bunu beğendi.

  7. #7
    koraykarakaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    koraykarakaya isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Nisan.2008
    Mesajlar
    3.826
    Kevork Bey zaten tek bir iktisadi kıymet olarak değerlendirilmesi gerektiği kesin, ancak amortisman oranı 6.4'e göre değil, 6.16'ya göre belirlenmeli.

    "Özel amaçlı araçlar ve bunların üst ekipmanları (Kar kürüme araçları, karavan, vidanjör ve tamir araçları, vinçli taşıtlar, beton karıştırıcı ile mücehhez taşıtlar, yol ve çevre temizlemeye mahsus arabalar, tohum, gübre, zift, su ve benzerlerini saçan arabalar, atölye arabaları, radyoloji cihazları ile donatılmış arabalar ve bunların benzerleri)"
    melik bunu beğendi.
    Tarafımca yazılan mesajları şahsi görüşlerim olup, her hangi bir hukuki sorumluluğum yoktur.

  8. #8
    ksimkesyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ksimkesyan isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Mart.2013
    Mesajlar
    2.459
    Koray Bey selamlar önce,

    6.16 ya da katılıyorum, ancak benim 6.4 önerim bu araçlarda birden fazla kategori olmasından ve ağır yük kategorisine giriyor. Özellikle transmixerlerin ömrünün öngörülen 7 yıl değil bazan bir tek sefere dayalı olduğu da ayrı bir gerçek. Sadece trafiğn bir şekilde tıkanıp aracın yolda kalması yetiyor.

    Saygılar,
    Kevork
    melik bunu beğendi.

  9. #9
    demiral - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    demiral isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Ekim.2010
    Mesajlar
    2.245
    Sayın koraykarakaya ve Sayın ksimkesyan,

    253 hesap tesis,makine ve cihazlar hesabında takip etmeniz gerekir.

    Burada mutabıkız değil mi ?

    İyi Günler.

  10. #10
    koraykarakaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    koraykarakaya isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Nisan.2008
    Mesajlar
    3.826
    Alıntı demiral Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sayın koraykarakaya ve Sayın ksimkesyan,

    253 hesap tesis,makine ve cihazlar hesabında takip etmeniz gerekir.

    Burada mutabıkız değil mi ?

    İyi Günler.
    Ben sizinle mutabıkım, mesajlarından anladığım kadarıyla Kevork Bey de mutabık.
    melik bunu beğendi.
    Tarafımca yazılan mesajları şahsi görüşlerim olup, her hangi bir hukuki sorumluluğum yoktur.

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Agi İle İlgili Bir Soru
    Konu Sahibi thexx Forum SGK Mevzuatı
    Cevap: 4
    Son Mesaj : 22.Nisan.2017, 11:31
  2. Üretim İşletmesinde Taşıt Giderleri
    Konu Sahibi prof67 Forum TDHP-Muhasebe Uygulamaları ve Finansal Raporlama
    Cevap: 18
    Son Mesaj : 01.Kasım.2010, 10:25
  3. Taşıt Bakım Onarım mlz Giderleri?
    Konu Sahibi metyo Forum Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunu
    Cevap: 6
    Son Mesaj : 06.Nisan.2006, 08:54
  4. Bağ-Kur' la İlgili İki Soru
    Konu Sahibi koenig Forum Bağ-Kur Mevzuatı (Arşiv)
    Cevap: 5
    Son Mesaj : 10.Mart.2006, 17:35
  5. Avukatlıkta Taşıt Giderleri
    Konu Sahibi zirve Forum Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunu
    Cevap: 3
    Son Mesaj : 12.Eylül.2005, 10:26

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36