kamu işçi maaş

Konu: Ek Garanti Belgesinin İşlenmesi

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Temmuz.2005
    Mesajlar
    347

    Ek Garanti Belgesinin İşlenmesi

    Bir arçelik bayisine ARÇELİK daha önce sattığı ürünlerin garanti süresini 3 yıldan 5 yıla çıkarmak için ek garanti belgesi adında bir belge çıkarıyor ve bunu bayilerine satışıyor. Bayilerde bunu müşteriye düzenleyip satıyor. Bu durumda bayinin alış yevmiye kaydı nasıl olmalı satış yevmiye kaydı nasıl olmalı ilgnizden dolayı tşk. ederim.

    er zaman sevgi ve saygı ile;

  2. #2
    Üyelik tarihi
    Haziran.2005
    Mesajlar
    73

    Ek Garanti Belgesinin İşlenmesi

    merhaba ben olsam aşagıdaki gibi kayıtlardım

    Alış İşlemi

    198 .01 garanti uzatım hiz bed XXXX B
    191 İND KDV XXXX B
    100 KASA XXXX A





    Satış İşlemi

    600.050 garanti hizmet uzatımı satışı XXXX A
    391 HES KDV XXXXX A
    100 KAS XXXX B





    Evanter



    622 xxxx B
    198 XXXX A




    Not: satış ve alış işelemini peşinmiş gibi düşündüm


    umarım yardımcı olmuşumdur saygılar
    sman

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Temmuz.2005
    Mesajlar
    347

    Ek Garanti Belgesinin İşlenmesi

    Sayın Osman teşekkür ederim.Çok yardımcı oldunuz peki bunu ticari mal gibi değerlendirsek nasıl olur acaba
    er zaman sevgi ve saygı ile;

  4. #4
    Üyelik tarihi
    Ocak.2006
    Mesajlar
    1.112

    Ek Garanti Belgesinin İşlenmesi

    Bu durum specifik (özellikli) bir durum. Ticari mal gibi düşünmek çok basite kaçar.

    Ticari mal herkese satılabilir ama garanti belgesi mal alanlara düzenlenir.

    2 alt başlık var,

    1-Ana firma bayiyi ek garanti belgelerini kota çerçevesinde satın almak zorunda bırakıyorsa,

    2-Ana firma ek garanti belgesi isteyen eski alıcıların talebi üzerine bayiye siparişlemi satıyor.

    2. durumda problem yoktur. çünkü kar zara sipariş yöntemi olduğu için anında oluşur. 153, 198, veya muadili boş hesap kodları kullanabilirsiniz.

    1. durum daha özelliklidir ve hesap kodu önemlidir. Çünkü ek garanti belgesi eski alıcılar tarafından talep edilmezse (yani bayinin elinde kalırsa) en kötü ihtimal 3 yılın sonuda yada kıst yolu ile gider yazılmalıdır. Çünkü bu ek belgeleri eski alıcılar dışında kimseye satılamaz (bu yönüyle ticari mal değildir) ve bayinin ticari hayatını sürdürmesi için katlanmak zorunda olduğu bir giderdir. 2. durumda bence uygun hesap 280 hesaptır.

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Garanti-Luca Banka Entegrasyonu
    Konu Sahibi Day-Dream Forum Konu Dışı
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 21.Şubat.2014, 07:08
  2. Ücret Garanti Fonu
    Konu Sahibi derya saribas Forum Sosyal Güvenlik Mevzuatı Makaleleri
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 22.Şubat.2013, 04:31
  3. Garanti iade
    Konu Sahibi aday Forum TDHP-Muhasebe Uygulamaları ve Finansal Raporlama
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 03.Ocak.2012, 11:16
  4. Garanti Kapsamındaki Mallar Hk.
    Konu Sahibi paladin Forum KDV
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 11.Haziran.2010, 20:54
  5. Kredi Garanti Paketi
    Konu Sahibi T U R K O Forum Diğer Makaleler
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 02.Nisan.2009, 13:00

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36