Merhaba;
Farklı 3 tarih de dövizli kumaş alımı yapıldı, ancak bir kısmı bozuk olduğu için her bir faturaya fireden dolayı reklamasyon kesilecek, bu durumda her faturanın döviz kuruna göre ayrı ayrı mı kesilmesi gerekir?
Merhaba;
Farklı 3 tarih de dövizli kumaş alımı yapıldı, ancak bir kısmı bozuk olduğu için her bir faturaya fireden dolayı reklamasyon kesilecek, bu durumda her faturanın döviz kuruna göre ayrı ayrı mı kesilmesi gerekir?
Evet çünkü malın maliyeti bellidir, aynı maliyet üzerinden iade etmeniz gerekir.
Konu başlığında "dövizli kesilen mal iadesi" yazıyor. Mesajınızda ise, bozuk maldan ötürü fiyat farkı kesiyorsunuz..
Fiyat farkı keserken esas faturadaki kurları baz almanısınız. Mal iadesinde ise, eğer sözleşmede açıkça belirtilmediyse malın iade edildiği günkü kuru (esas faturada alış ise alışı, satış kuru ise satışı) kullanmanız gerekir.
Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)