kamu işçi maaş

Konu: Teknokent Kanun Değişikliği

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Ekim.2017
    Mesajlar
    1

    Teknokent Kanun Değişikliği

    9 Ekim 2017 PERŞEMBE

    Resmî Gazete

    Sayı : 30215

    Karar Sayısı : 2017/10821

    4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Kanununun geçici 2 nci maddesine ilişkin ekli Kararın yürürlüğe konulması; Maliye Bakanlığının 7/9/2017 tarihli ve 741 sayılı yazısı üzerine, 4691 sayılı Kanunun geçici 2 nci maddesine göre, Bakanlar Kurulu'nca 11/9/2017 tarihinde kararlaştırılmıştır.

    11/9/2017 TARİHLİ VE 2017/10821 SAYILI

    KARARNAMENİN EKİ

    KARAR

    MADDE 1- (1) Teknoloji geliştirme bölgelerinde faaliyet gösteren ve 26/6/2001 tarihli ve 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Kanununun geçici 2 nci maddesinde yer alan istisna hükmü kapsamına giren kazanç elde eden gelir ve kurumlar vergisi mükelleflerinin bu kazançlarının gayri maddi hakların satışı, devri veya kiralanmasından elde edilmesi halinde, söz konusu gayri maddi haklardan kaynaklanan kazançlar dolayısıyla istisnadan yararlanılabilmesi için bu hakların niteliğine göre ilgili mevzuat çerçevesinde tescile veya kayda yetkili kuruma başvurularak patent veya fonksiyonel olarak patente eşdeğer belgelere bağlanması gerekir.

    (2) Bu Karar kapsamında, faydalı model belgesi, tasarım tescil belgesi, telif hakkı tescil belgesi, entegre devre topografyası tescil belgesi, yeni bitki çeşitlerine ait ıslahçı hakkı tescil belgesi ve benzeri belgeler fonksiyonel olarak patente eşdeğer belge olarak kabul edilir.

    (3) Bu Karar hükümleri, sipariş üzerine yapılan ve doğabilecek tüm gayri maddi hakların sözleşme hükümleri çerçevesinde siparişi verene ait olacağı işlerde olduğu gibi faaliyeti gerçekleştiren lehine gayri maddi hak doğmayan durumlarda, mükelleflerin bölgedeki faaliyetleri dolayısıyla elde edeceği kazançları kapsamaz.

    (4) Bu Karar kapsamında, ilgili mevzuat çerçevesinde telif hakkı tescil belgesine bağlanan yazılım faaliyetlerinden elde edilen kazançlar için mezkûr istisnadan yararlanılabilir.

    (5) Son 5 hesap döneminin ortalaması dikkate alınmak suretiyle, gayri maddi haklardan elde edilen yıllık brüt gelirleri 30 milyon Türk Lirasını ve dahil olduğu şirketler grubunun (herhangi bir gruba dahil değilse kendisinin) yıllık net satış hasılatı toplamı 200 milyon Türk Lirasını aşmayan mükelleflerin Ar-Ge faaliyetlerine yönelik patentlenebilirlik kriterlerini (yenilik, buluş basamağı, sanayiye uygulanabilirlik gibi) taşıyan gayri maddi haklardan ve ilgili mevzuat kapsamında aranan şartları haiz tasarım faaliyetlerinden doğan gayri maddi haklardan elde ettikleri kazançları, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından alman proje bitirme belgesine dayanılarak istisnadan yararlandırılır. Bu durumda patent veya fonksiyonel olarak patente eşdeğer bir başka belge aranmaz. Proje bitirme belgesinin düzenlenmesine ilişkin hususlar Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığınca belirlenir.

    (6) Beşinci fıkrada yer alan tutarlar Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasınca belirlenen Avro cinsi döviz alış kurunda yıl içinde gerçekleşen değişim oranı dikkate alınarak Maliye Bakanlığınca, en yakın milyon Türk Lirasına yuvarlanarak, her yıl güncellenir.

    MADDE 2- (1) Bu Karar kapsamında patent veya fonksiyonel olarak patente eşdeğer belgelere bağlanan gayri maddi haklardan kaynaklanan kazançların istisnadan yararlanacak kısmı, kazancı doğuran faaliyet kapsamında gerçekleştirilen nitelikli harcamaların toplam harcamalara oranı kullanılarak hesaplanır.

    (2) Bu hesaplamada dikkate alınacak nitelikli harcamalar gayri maddi hakkın elde edilebilmesi için mükellefin kendisi tarafından yapılan ve gayri maddi hak ile doğrudan bağlantılı harcamalar ile ilişkisiz kişilerden sağlanan ve aynı mahiyeti taşıyan fayda ve hizmet bedellerinin toplamıdır. Bu harcamalardan aktifleştirilerek amortismana tabi tutulması gerekenler de gerçekleştirildikleri dönemde amortisman öncesi tutarlarıyla bu hesaplamada dikkate alınır.

    (3) Bu hesaplamada, mükellef tarafından yapılsa dahi faiz giderleri ve bina maliyetleri gibi yürütülen yazılım, tasarım ve Ar-Ge faaliyeti ile doğrudan ilişkili olmayan her türlü maliyet unsuru hem toplam harcamalar hem de nitelikli harcamalar dışında tutulur.

    (4) İstisnanın uygulanacağı kazanç kısmının tespitinde, gayri maddi hak satın alma bedelleri (lisans ve benzeri bedeller dahil) ve ilişkili kişilerden sağlanan fayda ve hizmet bedelleri toplam harcama tutarına dahil edilirken, nitelikli harcamalar tutarına dahil edilmez. Ancak, Avrupa Birliğine tam üyeliğin gerçekleştiği tarihi içeren vergilendirme döneminin sonuna kadar, yurt içinde yerleşik ilişkili kişilerden sağlanan fayda ve hizmet bedelleri nitelikli harcamalar tutarına dahil edilebilir. Aynı süre içinde, bu bölgelerde faaliyette bulunan bir başka kurumla devir, birleşme veya bölünme işlemine girişilmesi halinde devralman, birleşilen veya bölünen kurum tarafından daha önce bu bölgelerde yapılmış olan nitelikli harcamalar da aynı muameleye tabi tutulabilir.

    (5) Mükellefler nitelikli harcama tutarım yüzde 30'una kadar artırabilir. Şu kadar ki, bu şekilde artırılan nitelikli harcama tutarı toplam harcama tutarını aşamaz.

    MADDE 3- (1) Bu Karar, yayımı tarihinden sonra bölgede başlatılacak projelerden elde edilen kazançlar ile bu tarihten önce başlatılmış projelerden 30/6/2021 tarihinden sonra elde edilen kazançlara uygulanmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

    MADDE 4- (1) Bu Karar hükümlerini Maliye Bakanı ile Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakam müştereken yürütür.
    Konu tknkntmhsb tarafından (27.Ekim.2017 Saat 11:27 ) değiştirilmiştir.


  2. #2
    Üyelik tarihi
    Mayıs.2012
    Mesajlar
    188
    selam, çok ilginç bir gelişme, teknokent bölgesinde iş yapan firmaların daha evvel yaptıkları işleri kopyala/yapıştır formatında devam ettirdikleri ortadaydı. fakat kimse bu duruma ses çıkarmıyordu çünkü konu ortada bir yerde fakat maliye bakanlığı sonunda olaya el atmış gibi gözüküyor iyi de olmuş. Gerçekten yenilikçi, inovasyon içeren projeler yapılsın teşvik verilsin fakat teknokent bölgelerinde üretilen lisans, patentler vasıtası ile ülke ne kadar ithalatı kısabildi yada eksiltti demek ki fark yok ki istisnaları kaldırmaya başlıyorlar.<br><br>bunun yanında ar-ge denen mevzu ağacı ekip ertesi gün meyve yiyeceğin bir olay değil bu işi hakkı ile yapan firmalar için fena olacak...

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Eylül.2017
    Mesajlar
    71
    Sipariş usulu çalışan firmaların kurumlar vergisi istisnaları tehlikeye düşmüş oldu, söz konusu firmalar sözleşmelerini güncellemeli diye düşünüyorum.
    erdalsaylik81@gmail.com

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. 5510 Sayılı Kanun Değişikliği
    Konu Sahibi cemoja Forum SGK Mevzuatı
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 23.Temmuz.2019, 14:43
  2. Teknokent
    Konu Sahibi celik_muhasebe Forum Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunu
    Cevap: 5
    Son Mesaj : 30.Haziran.2017, 13:00
  3. TAŞINDI: 3568 Sayılı Kanun Değişikliği Başladı
    Konu Sahibi Tamer Başkan Forum Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunu
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 29.Aralık.2007, 23:57
  4. Ek-1 ve Ek-2 için kanun değişikliği teklifi gündemde
    Konu Sahibi ibrahimb Forum İş Kanunu Mevzuatı
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 15.Haziran.2005, 12:59
  5. Ek-1 ve Ek-2 için kanun değişikliği teklifi
    Konu Sahibi ibrahimb Forum İş Kanunu Mevzuatı
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 08.Haziran.2005, 16:11

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36