Herkese Merhaba,
Aşağıdaki sorularıma bilgisi olan arkadaşların cevabına ihtiyacım var. Vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.
1- Yurtdışındaki yabancı bir firmanın, yurtiçinde bir işyeri veya şube veya liyazan ofis veya irtibat bürosu açması durumunda; bu firmanın, Vergi Kanunları ile SSK ve Bağkur gibi sosyal güvenlik kanunları karşısında, hem firmanın vergilendirilmesi, hem yanında çalışan işçilerin vergilendirilmesi hemde ortakların vergilendirilmesi yönünden, Yurtiçindeki firmalara nazaran özellik arz eden durumları var mıdır? Varsa bunlar kısaca nelerdir?
2- Bu firmanın yurtiçinde faaliyet yapabilmesi için hangi kamu kurumlarına bildirim yapması veya izin alması gerekmekte midir?
3- Yurtdışından bir firma, Türkiyedeki herhangi bir şahsa havale ile para göndermesi halinde bunun vergi kanunları ve kambiyo mevzuatı karşısındaki durumu ne olur.
İsmail Hakkı ÇELİK