Re: Personel Özlük Dosyası
esli Nickli Üyeden Alıntı
Merhaba arkadaşlar;
Bu özlük dosyalarında belirli bir standart yok mu?
Yani "Özlük Dosyası" diye nitelendirilen evraklar yığınının içinde hangi sözleşmelerin, dilekçelerin, belgelerin olması gerekir?
4857 Sayılı İş Kanunu ile “İşçi Özlük Doyası” olarak işveren çalıştırdığı her işçi için bir dosya düzenlemesi ve burada işçinin kimlik bilgilerinin yanında, değişik kanunlar uyarınca düzenlemek zorunda olduğu belge ve kayıtları bu dosyada saklamak ve bunları yetkili memur ve mercilere gösterme yükümlüğü getirilmiştir. Bu kanunun 75. maddesindeki işçi özlük dosyalarını düzenlemeyen, işverene 500.YTL. sı para cezası verilir denilmektedir.
Söz konusu kanun hükümleri gereğince işveren tarafından her işçi için hazırlanıp işyerinde muhafaza edeceği evrakların listesi aşağıya çıkartılmıştır.
4857 Sayılı Yasaya Tabi Olarak İşe Alınacak Kişilerin Personel Özlük Dosyasında
Bulunması Gereken Belgeler
İstenilen Belgeler
1 2 Adet Vesikalık Fotoğraf
2 Sağlık Raporu
3 İkametgah İlmühaberi 1 Adet
4 Nüfus Cüzdanı Fotokopisi 4 Adet
5 Adli Sicil Kaydı
6 Diploma Fotokopisi
7 Sigorta Kartı Fotokopisi (Önlü Arkalı)
8 Tasarruf Teşvik Kartı Fotokopisi
9 Daha Önce sigortalı olarak çalışılan iş yerinde Tasurruf Kesintisi yapılmış ise
yapılan kesintiyi gösterir “İşyeri Değişik-
liğinde Düzenlenecek Tasarrufu Teşvik
Bildirim Belgesi”
10 Vergi Kimlik Numarası
11 Kan Grubu Kartı Fotokopisi
12 Evli Personelin Evlilik Cüzdanı
Nüfus Cüzdanı fotokopileri)
13 Askerlik yapan personelin terhis belgesi
fotokopisi veya askerlik durumu belgeleri
14 Varsa daha önceki işyerinden alınan bonservis
15 İş Başvuru Formu
İyi Çalışmalar
orun ne kadar basit gözüküyor ise, çözümü bir o kadar zordur.