Merhabalar,

01.03.2009 da başlayıp 31.12.20009 tarihinde sona eren ihaleli bir işimizde 3 adet personel tarafımıza dava açmıştır. Dava açma sebepleri ise personelin maaş alamamasıdır. Firmamızın maaş verememe sebebi ise belediyenin ilgili aylardaki hakedişi vermemesidir. Bu sebeplerden dolayı 3 adet personel tarafımıza iş akidlerini fesih ettiklerine dair noterden yazılı ihtarname çekmişlerdir. Fakat çektikleri ihtarname 15.07.2009 tarihli ihtarname elimize 20.08.2009 da geldi, ve 3 personel bu iki tarih arasında(15.07.2009-20.08.2009) çalışmadı. Devamında personellerle görüşüp kendilerinden bu dönemlerle ilgili olarak ücretsiz izin belgesi temin edildi. Personel tarafımıza açtığı davada 2007 yılından itibaren çalışmakta olduğunu, şu kadar kıdem tazminatı, yıllık izin ve 2 aylık maaşımı vs. talep etmiştir.

Yukarıdaki bilgiler doğrultusunda;

1- Bu davalara benzer davalarda kıdem tazminatının ihaleli firmalar bölündüğünü okumuştum bu konu hakkında biraz bilgi,
2- Personel bu fesihten (noter bildiriminden) yani 20.08.2009'dan sonra maaşlarını aldı, firmamızda çıkış işlemini gerçekleştirildi.
3- İşveren olarak firmamız ödeme aczine düşmüştür. Bu durum hakkında bilgi verirseniz.
4- Bu durumda firmamızın pozisyonu ne olur?
5- Yaptığım ufak aratırmaya göre firmamızla ilgili olan dönemde hakkettiği kıdem tazminatı ve diğer hakedişleri ödeniyor? Burda sorun yok.
6- Fakat personel bizden kıdem tazminatını ve diğer hakedişlerinin tamamını talep etmektedir ki 2 aylık maaşınıda bu dönemde bankadan almıştır?

Sonuç olarak alınan ihaleli işlerde sürekli bu tür sorunlar olmaktadır. Personelin iş akdi ya kendisi yada işveren tarafından fesih edilmektedir. Bu gibi durumlarda personelin haklı olduğu durumlarda kıdem tazminatı ve diğer hakedişleri durumu sorun oluşturmaktadır. Bu sorunlarda yargıya taşınmaktadır. Söz konusu kıdem tazminatı ve diğer hakedişlerin en son işverene yani en son ihaleyi alan işverene ödenmesi hususu hakkında sorunlarla karşılaşmaktayız...

Bilgileriniz için şimdiden teşekkür ederim.