kamu işçi maaş

Like Tree3Beğeni

Konu: Devamsızlık

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Mart.2013
    Mesajlar
    75

    Devamsızlık

    merhaba arkadaşlar

    4 gün üst üste işe gelmeyen bir çalışnımız için her gün için ayrı ayrı tutanak tuttum. bugün işe başladı. nasıl bir yol izleyim şimdi. savunmasını alıp gelmediğine dair evrak isteyip evrak ibra edemez ise 4857 ye 25. e göre hemen çıkışınımı yapayım. bir de her gün için ayrı ayrı işe gelmeme tutanağı tuttuk dediğim gibi. savunmayı tek kağıtta alsam olurmu. yoksa her gün için ayrı ayrımı savunma almak gerekir.

    teşekkürler


  2. #2
    keremcem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    keremcem isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Aralık.2007
    Mesajlar
    5.755
    Mutlaka çıkışını vermeniz gerekiyor mu?

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Mayıs.2013
    Mesajlar
    71
    Öncelikle Günaydın;
    a- işçi izin almadan haklı geçerli bir sebebe dayanmadan,
    b- Ard, arda 2 iş gününde işe gelmez ise,
    c- Bir ay içinde 2 defa tatil gününde sonraki iş günü işe gelmez ise
    d- Bir ay içinde arka arkaya olmadan 3 ,iş günü işe gelmez ise. HAKLI NEDENLE İŞ AKDİ FESİH GERÇEKLEŞİR...
    1- Tutanak tutmakla çok doğru bir hareket yaptınız.(Ard, arda 2 iş gününde işe gelmez ise) hükmü uyarınca 1 tane 4 günlük tutanak yeterli bence çünki farklı 2 günde devamsızlığı yok ard arda 4 gün..(tabi puantaj ve imza kayıtlarıda en önemli desteğiniz)
    2- Genelde devamsızlık yapanlar işe gelmediklerinde ,
    ikamete Noter kanalıyla savunma istenir. ama sizinki gelmiş,
    3- İşe geldiğinde savunma isteyin, ama savunmayı, aynı yerde bulunan 2 şahitle (savunmada şahitlere imza yeri açın) ve 2 suret yaparak ve süre vererek tebliğ edin,(yukarıda dediğim sebepden tek savunma yeterli bence...)
    4- Tebligatı almakta imtina ederse, tutanağın altına " ..........tebligatı almakta şahitlerin huzurunda imtina etmiştir bu yüzden, .......şahsın yüzüne karşı okunarak ilgiliye tebliğ edilmiştir..diye yazın...şahitlere imzalatın...
    5- Bu sürede Makul ve mantıklı cevap, yada cevap vermez ise fesh edebilirisiniz..

    Çıkışlarıda (aphb-iab'de ) uygun yapın . Yinede daha detaylı bilgisi olan arkadaşlar varsa yazsınlar, bilgilenelim... Saygılarımla...

    Madde 26 - 24 ve 25 inci maddelerde gösterilen ahlak ve iyiniyet kurallarına uymayan hallere dayanarak işçi veya işveren için tanınmış olan sözleşmeyi fesih yetkisi, iki taraftan birinin bu çeşit davranışlarda bulunduğunu diğer tarafın öğrendiği günden başlayarak altı iş günü geçtikten ve her halde fiilin gerçekleşmesinden itibaren bir yıl sonra kullanılamaz. Ancak işçinin olayda maddi çıkar sağlaması halinde bir yıllık süre uygulanmaz
    ( 6 iş gününe dikkat edin )

  4. #4
    Üyelik tarihi
    Mart.2013
    Mesajlar
    75
    sn keremcem ve sn Bülent bey

    öncelikle teşekkürler.

    noter tebligatı çekmememin sebebi arkadaşın işe döneceğini biliyordum bu tutanakları tutmaya başladığım anda. tutanaklarda ben personel şefi olarak, şahit personel memuru arkadaşım ve kendi bölümünde çalışan başka bir çalışanın imzalarını aldım. onay olarakta altına işletme müdürünün imzasını aldım. bunda bir sorun yok sanırım.

    sn keremcem in illa çıkarmak zorundamısınız sorusuna karşılık ise. arkadaşın bu ay içinde yaptığı devamsızlık son 4 dahil toplamda 4 gün oldu. diğerlerine iyi niyetimizden bir şey yapmadık ama su istimal olmaya başladı artık. üret,m planlama bölümünde çalışıyor. bölümünün şefi geçen hafta yıllık izinde ondan sonra da bu arkadaş geliyor. yani burda olması gereken bir zamanda yok arkadaş. bir de aldığım bir duyum kesin kaynaktan. arkadaş demişki. şef yok ben bu hafta 3 gün gelmeyimde benim kıymetimi anlasınlar demiş. bu elemanada yapacak başka bir şey yok sanırım.

  5. #5
    Üyelik tarihi
    Mayıs.2013
    Mesajlar
    71
    Sevgili kardeşim diyorum size, yaşım 50 ; bende tayin olmadan olmadan önce 800 kişik bir kamu kurumunda sizin gibi personel ve idari işler şefiydim (nostalji yaptım) o yüzden size elimden geldiği kadar yardım etmeye çalışşacağım.. diğer farklı görüşleri olan arkadaşlarda tabiiki..

    Ben zaten size niye noterden gönderdiniz demedim. Çünki adam işe gelmiş.
    Anladığım kadarıyla siz şahsı gözden çıkartmışsınız..
    1- şahıs savunmayı aldımı ??
    mrt1980 bunu beğendi.

  6. #6
    Üyelik tarihi
    Mayıs.2005
    Mesajlar
    220
    aynı durumu benimde bir mükellefim (personel yoğun hizmet işletmesi) yaşıyor. Bizde yukarıda bahsedildiği gibi durumu mutlaka tutanağa belgeye bağlıyoruz. devamsızlık halinde bilinen ikamet adresine yazılı ihtarda bulunuyor ve savunmasını vermeye çağırıyoruz. haklı mazereti olmayan personelin buna rağmen işe dönmesi durumunda çalışıp/çalışmamasına işveren kanaatini kullanarak karar veriyor. çalışmadığı süreleri puantajına devamsızlık olarak belirtiyoruz. çıkışını verdiğimiz personele de yine yazılı bilgi veriyoruz.

  7. #7
    Üyelik tarihi
    Mart.2013
    Mesajlar
    75
    Alıntı BÜLENT EVCİMEN İK UZM. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sevgili kardeşim diyorum size, yaşım 50 ; bende tayin olmadan olmadan önce 800 kişik bir kamu kurumunda sizin gibi personel ve idari işler şefiydim (nostalji yaptım) o yüzden size elimden geldiği kadar yardım etmeye çalışşacağım.. diğer farklı görüşleri olan arkadaşlarda tabiiki..

    Ben zaten size niye noterden gönderdiniz demedim. Çünki adam işe gelmiş.
    Anladığım kadarıyla siz şahsı gözden çıkartmışsınız..
    1- şahıs savunmayı aldımı ??
    tabi epeyde uzun bir savunma yazdı. hastaydım tedavi görüyüyorum o yüzden gelemiyorum dedi. ama bununda bir belgesini getirmedi. ayrıca savunmanın davamında. ayrıca bölüme başka elemanlar alındığını ama kendisyle aynı maaşın verildiğini bu yüzden performansının düştüğünü, işten soğuduğunu tahrik olduğunu yazmış.

    biraz da gülelim o zaman : adam bana dediki bu abi bu savunmanın sonunda ne olucak ona göre yazıcam dedi. nasıl yani dedim. şimdi ben buraya yazıcam dedi. kalade volkan geride gökhan gönül,egemen,bekir, hasan ali kaldırım diye dedi. o ne demek dedim. savunma işte abi dedi. fenerin savunması. al sana taş gibi savunma dedi.

  8. #8
    Üyelik tarihi
    Mayıs.2013
    Mesajlar
    71
    Sanırım Abbas yolcu. Yani insan üzülüyor..disiplin kurulu toplantılarına böyle şahıslar geldiğinde önce evli mi? çocuğu var mı ? diye araştırıp varsa olayı, yumuşatıyorduk.. Varsa Allah evdekilere acısın..
    Savunmayı aldıktan sonra 6 gün içinde kararınızı verin

  9. #9
    Üyelik tarihi
    Mart.2013
    Mesajlar
    75
    Alıntı BÜLENT EVCİMEN İK UZM. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sanırım Abbas yolcu. Yani insan üzülüyor..disiplin kurulu toplantılarına böyle şahıslar geldiğinde önce evli mi? çocuğu var mı ? diye araştırıp varsa olayı, yumuşatıyorduk.. Varsa Allah evdekilere acısın..
    Savunmayı aldıktan sonra 6 gün içinde kararınızı verin
    Sn. Bülent Hocam
    Böyle durumlarda tabiki evdekilerin düşünülmesi insanı açıdan çok önemli bişey. Daha önce yaptıklarınında sümen altı edilmesi bu sebebten. Ama bizim düşündüğümüz kadar demek ki kendisi düşünmüyor evdekileri. düşünen insan böyle davranışlarda bulunmaz. Yapacak bişey yok. Bu tür şeylerin olması diğer çalışanlarda emsal olucak. Demiyecekler gelmesen ne olur bak adam her ay 8-10 gün gelmiyor birşey de yapılmıyor. Neyse herşeyin hayırlısı.
    Çok Teşekkürler ilgilerinize

  10. #10
    Üyelik tarihi
    Mayıs.2013
    Mesajlar
    71
    Doğru söylediniz..bu ilk vukuatı değil demekki , bileti kesin ,acırsanız, size acımazlar....
    Yanlız İAB'de ve aphb ayrılma nedeni 29- İşveren tarafından ahlak ve iyi niyet kurallarına aykırı davranışı nedeniyle fesih (İŞSİZLİKTEN DE FAYDALANAMIYACAK MAALESEF)
    17 - nolu eksik gün yerine 15(devamsızlık yazın).. o aya ait tüm alacaklarını (maaş,mesai,ht..vs) ödeyin

    Saygılarımla.. Allah yardımcınız olsun..

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Cevap: 3
    Son Mesaj : 20.Kasım.2014, 08:14
  2. Cevap: 11
    Son Mesaj : 31.Mayıs.2013, 10:50
  3. Devamsızlık
    Konu Sahibi ERAYERAY Forum İş Kanunu Mevzuatı
    Cevap: 10
    Son Mesaj : 22.Ağustos.2012, 17:08
  4. Devamsızlık
    Konu Sahibi crn35 Forum SGK Mevzuatı
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 31.Mayıs.2012, 16:20
  5. Devamsızlık..
    Konu Sahibi aşil_038 Forum İş Kanunu Mevzuatı
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 15.Haziran.2011, 12:54

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36