kamu işçi maaş

Konu: İşveren Yanlış Yapar mı ?

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Kasım.2008
    Mesajlar
    557

    İşveren Yanlış Yapar mı ?

    Merhaba sayın üstadlarım. Bu konuyu daha önce de danışmıştım sizlere. Fakat size soruyu eksik sormuş olabileceğim düşüncesi ile tekrar aşağıdaki şekilde soruyorum. Bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim.
    Özel bir şirkette 4 yıldır muhasebe elemanı olarak çalışıyorum. 15 yıl 3600 günden yararlanıp tazminatımı alıp işten ayrılabilme hakkım var. Fakat kulağıma gelen duyumlara göre işten çıkarılma durumum var. Bundan üç yol kadar önce hesaplarda bir yanlışlık yaptım ve şirketin fazla vergi ödemesini sağladım. Fakat bu işlemden mali işler müdürünün de haberi vardı. O zamanlarda düzeltme imkanımız olmasına rağmen patrondan korkusundan söyleyemedi ve o hata öylece kaldı. O kişi de iki yıl önce işten ayrıldı. Hata deneyim esnasında şimdi ortaya çıktı ve işveren o hatadan dolayı beni sorumlu gösteriyor. Şimdi işveren beni işten çıkartırken bu olaydan dolayı tazminatımda bir kesinti yapabilirmi. Benim önceden davranıp istifa etmem işimi daha garanti almamı sağlarmı.


  2. #2
    Üyelik tarihi
    Mayıs.2015
    Mesajlar
    6
    Ben şöyle düşünüyorum; şimdi biz işe devamsızlık yapan hakkında tuttugumuz tutanaklar ıcın bile 6 gün içinde işlem yaparsak gecerli oluyor keza sizin olayınız 3 yıl öncesıne dayanmakta, cıkarsa bıle tazmınatı ödemek zorunda kalır sadece gecerli nedenınden dolayı bı tutanak hazırlar buda işe iade davası gıbı bır durum olursa kullanılabılır.

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Ocak.2015
    Mesajlar
    76

    ....

    Alıntı batlı Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba sayın üstadlarım. Bu konuyu daha önce de danışmıştım sizlere. Fakat size soruyu eksik sormuş olabileceğim düşüncesi ile tekrar aşağıdaki şekilde soruyorum. Bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim.
    Özel bir şirkette 4 yıldır muhasebe elemanı olarak çalışıyorum. 15 yıl 3600 günden yararlanıp tazminatımı alıp işten ayrılabilme hakkım var. Fakat kulağıma gelen duyumlara göre işten çıkarılma durumum var. Bundan üç yol kadar önce hesaplarda bir yanlışlık yaptım ve şirketin fazla vergi ödemesini sağladım. Fakat bu işlemden mali işler müdürünün de haberi vardı. O zamanlarda düzeltme imkanımız olmasına rağmen patrondan korkusundan söyleyemedi ve o hata öylece kaldı. O kişi de iki yıl önce işten ayrıldı. Hata deneyim esnasında şimdi ortaya çıktı ve işveren o hatadan dolayı beni sorumlu gösteriyor. Şimdi işveren beni işten çıkartırken bu olaydan dolayı tazminatımda bir kesinti yapabilirmi. Benim önceden davranıp istifa etmem işimi daha garanti almamı sağlarmı.
    Olayın gerçekleştiği tarih değil, olayı işverenin öğrendiği tarih önemlidir. Olayı işveren öğrendikten sonra hak düşürücü süre olan 6 iş günü içerisinde çıkış işlemini gerçekleştirmesi gerekir. Kabahatinizden dolayı işverenin uğradığı zarar 1 aylık maaşınızla karşılayamayacak kadar büyükse tazminatsız çıkış yapılabilir. Tabi ki olayın gerçekleşmesinde ve sonrasında gelişen olaylar çıkışın haklı olup olmayacağı konusunu tartışılır hale getirir. Olayın gerçekleştiği tarihteki birim sorumlusu sizden farklı bir kişi ise sorumlu olarak sizi göstermesinin doğru olmayacağı kanaatindeyim.

  4. #4
    keremcem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    keremcem isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Aralık.2007
    Mesajlar
    5.760
    Alıntı HaMaL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Olayın gerçekleştiği tarih değil, olayı işverenin öğrendiği tarih önemlidir. Olayı işveren öğrendikten sonra hak düşürücü süre olan 6 iş günü içerisinde çıkış işlemini gerçekleştirmesi gerekir. Kabahatinizden dolayı işverenin uğradığı zarar 1 aylık maaşınızla karşılayamayacak kadar büyükse tazminatsız çıkış yapılabilir. Tabi ki olayın gerçekleşmesinde ve sonrasında gelişen olaylar çıkışın haklı olup olmayacağı konusunu tartışılır hale getirir. Olayın gerçekleştiği tarihteki birim sorumlusu sizden farklı bir kişi ise sorumlu olarak sizi göstermesinin doğru olmayacağı kanaatindeyim.
    Pek öyle değil sn.HaMaL;
    '' - DERHAL FESİH HAKKINI KULLANMA SÜRESİ

    MADDE 26

    24 ve 25 inci maddelerde gösterilen ahlak ve iyiniyet kurallarına uymayan hallere dayanarak işçi veya işveren için tanınmış olan sözleşmeyi fesih yetkisi, iki taraftan birinin bu çeşit davranışlarda bulunduğunu diğer tarafın öğrendiği günden başlayarak altı iş günü geçtikten ve her halde fiilin gerçekleşmesinden itibaren bir yıl sonra kullanılamaz. Ancak işçinin olayda maddi çıkar sağlaması halinde bir yıllık süre uygulanmaz.''

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Maliye Bölümü Mezunu Ne İş Yapar ?
    Konu Sahibi austagil Forum SMMM Mevzuatı ve Sorunları
    Cevap: 3
    Son Mesaj : 24.Ocak.2019, 17:36
  2. Şahıs Firması 2 İş Yapar mı ?
    Konu Sahibi ozantolga Forum Vergi Usul Kanunu
    Cevap: 4
    Son Mesaj : 17.Nisan.2014, 09:51
  3. Şirketlerde Vergi Sorumlusu Ne İş Yapar?
    Konu Sahibi nurbanu Forum Stajyer Sorunları
    Cevap: 16
    Son Mesaj : 19.Ekim.2012, 14:37
  4. Vergi Dairesindekiler ne iş yapar?
    Konu Sahibi stonhand Forum SMMM Mevzuatı ve Sorunları
    Cevap: 10
    Son Mesaj : 04.Ağustos.2011, 11:38
  5. Mali Tablo Analizi (-17, -22 Daha Kaç Yapar)
    Konu Sahibi heerdeem Forum Vergi Usul Kanunu
    Cevap: 10
    Son Mesaj : 01.Mart.2007, 09:26

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36