kamu işçi maaş

Like Tree1Beğeni

Konu: Gayrimenkul KDV

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Kasım.2012
    Mesajlar
    9

    Question Gayrimenkul KDV

    Yaklaşık iki yıl önce yeni yapılmakta olan bir ofis binasında tek bir ofisin alımı için müteahhite peşin para verdim. Konutum temmuz 2012 de bitirilerek kat irtifak tapusu belediye tapu ofisinde bana teslim edildi. Geçenlerde müteaahit firma konutumun tapusunun da hazır olduğunu % 1 KDV sini kendilerine ödemem gerektiğini belirterek posta aracılığı ile toplam mal maliyeti ve KDV oranını ve miktarını içeren faturayı tarafıma gönderdi. Ben malı en başında toplam fiyatını ödediğimi sanıyordum. Bu miktarın benden müteaahit tarafından istenmesi doğru bir yol mudur? Böyle bir KDV oranını ödemem gerekiyor mu? Eğer ödeyeceksem adres müteahhit firma mı yoksa maliye vs. başka bir organ mıdır? Bilgisi olanlardan cevap rica edeceğim.


  2. #2
    Üyelik tarihi
    Kasım.2010
    Mesajlar
    1.014
    Ödmeyi peşin yaptınız peki toplam ofis için KDV dahil olduğu herhangi bir sözleşmede geçiyor mu? Eğer ödediğiniz tutarın herşey toplam diye bir sözleşme yada yazı varsa artık KDV ödememeniz gerekir
    Ayrıca anlaşmanız böyle ise gönderdikleri faturayı zaten 8 gün içinde iade etmeniz gerekir
    Aldığınız daire ofis ise buranın satışında KDV %18 olmalıdır burada hatalı yani yanlış işlem var %1 demek 150 m2 altı daireler için geçerlidir
    koraykarakaya bunu beğendi.

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Kasım.2012
    Mesajlar
    9

    Sayın Ertann

    Sayın Ertann, ilginize teşekkürler. Ofis 150 metrekareden küçük olup sözleşmede KDV nin ücrete dahil olduğuna ait bir ifade yok. Ben bu KDV yi müteahhite kendi istediği gibi elden mi vermeliyim ? Şunu da hatırlatayım hem ücreti hem de KDV yi içeren fatura firma tarafından mühür ve imzalı olarak bana gönderildi. Bu durumda benim ayrıca ödediğimi belgelemek için müteaahitten ayrı bir fatura veya banka aracılı göndererek banka dekontuna sahip olmalımıyım , yoksa bana verilen fatura tüm belgelendirmeler için yeterli olur mu?

    Alıntı murat altı Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yaklaşık iki yıl önce yeni yapılmakta olan bir ofis binasında tek bir ofisin alımı için müteahhite peşin para verdim. Konutum temmuz 2012 de bitirilerek kat irtifak tapusu belediye tapu ofisinde bana teslim edildi. Geçenlerde müteaahit firma konutumun tapusunun da hazır olduğunu % 1 KDV sini kendilerine ödemem gerektiğini belirterek posta aracılığı ile toplam mal maliyeti ve KDV oranını ve miktarını içeren faturayı tarafıma gönderdi. Ben malı en başında toplam fiyatını ödediğimi sanıyordum. Bu miktarın benden müteaahit tarafından istenmesi doğru bir yol mudur? Böyle bir KDV oranını ödemem gerekiyor mu? Eğer ödeyeceksem adres müteahhit firma mı yoksa maliye vs. başka bir organ mıdır? Bilgisi olanlardan cevap rica edeceğim.

  4. #4
    Üyelik tarihi
    Kasım.2010
    Mesajlar
    1.014
    Ödemeyi peşin yaptım diyorsunuz sanırım elinizde ödemeyi yaptığınıza dair bir belge ve bu belgede de ne için ödendiği yazıyordur
    Tabiki bir ödeme yapıldığında kesinlikle öncelikle banka yoluyla veya ödemenin ne için yapıldığını gösterir imzalı evrak alınmalıdır
    Fatura sizin borçlandığınız tutarı gösterir, ödemeyi yaptığınızı göstermez

  5. #5
    Üyelik tarihi
    Kasım.2012
    Mesajlar
    9
    Sayın Ertann. Ofis ödemesini banka aracılığı ile yaptım, elimde dekontu var. Ayrıca önce de belirttim tapuyu aldım. Benim sorduğum KDV yi kendilerine elden vermemi istiyorlar ... Ben KDV yi müteahhite mi, yoksa vergi dairesine mi vereceğim. Müteaahite vereceksem ,elimde onlardan aldığım fatura olduğuna göre tekrar KDV yi ödediğime dair onlardan ayrıca dekont mu almalıyım yoksa banka aracılığı ile mi KDV yi müteahhite göndermeliyim? Teşekkürler.

  6. #6
    Üyelik tarihi
    Mayıs.2005
    Mesajlar
    460
    Merhaba,

    Eğer fatura 8.000 TL'nin üzerindeyse (zaten üzerinde olması gerekir ), bu faturaya ait yapacağınız her ödemenin (ödemelerden bir tanesi 8.000 TL'nin altında kalsa bile) banka kanalıyla veya çek ile yapılması gerekmektedir.

  7. #7
    Üyelik tarihi
    Kasım.2012
    Mesajlar
    9
    Sayın Ergül
    KDV si 8000 tl altında, ofisin fiyatı üstünde..Siz hangisini kastediyorsunuz?

  8. #8
    Üyelik tarihi
    Mayıs.2005
    Mesajlar
    460
    Sayın Altı,

    KDV dahil 8.000 TL'yi geçen mal ve hizmet faturalarının ödemesi banka kanalıyla yapılması zorunludur.
    Ödemenin tek seferde yapılması yada taksitler halinde yapılan her ödemenin 8.000 TL'nin altında kalması durumunda dahi banka kanalıyla yapılması zorunludur.

    Bu nedenle, KDV tutarı 8.000 TL'nin altında kalsa bile banka kanalıyla yapmak zorundasınız.

    İyi akşamlar.

  9. #9
    nguroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    nguroy isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Haziran.2005
    Mesajlar
    12.411
    Alıntı Şükrü ERGÜL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sayın Altı,

    KDV dahil 8.000 TL'yi geçen mal ve hizmet faturalarının ödemesi banka kanalıyla yapılması zorunludur.
    Ödemenin tek seferde yapılması yada taksitler halinde yapılan her ödemenin 8.000 TL'nin altında kalması durumunda dahi banka kanalıyla yapılması zorunludur.

    Bu nedenle, KDV tutarı 8.000 TL'nin altında kalsa bile banka kanalıyla yapmak zorundasınız.

    İyi akşamlar.

    Bu yorum doğru değil. Tevsik ile ilgili tebliği iyi okursanız . Tapuda ve noterlerde yapılan işlemlerin istisna olduğunu açıklıkla görürüsünüz.
    Yani gayrimenkul satışları ve araç satışlarında banka kanalıyla ödeme zorunlu değildir.
    Ancak siz ödemeyi yine de bence bankadan yapın (ispat açısından daha sağlam) Elden yapıyorsanız eğer şekil şartına uygun makbuzu mutlaka alın.
    Nizam Güroy
    Yönetici-SMMM

  10. #10
    Üyelik tarihi
    Mayıs.2005
    Mesajlar
    460
    Sayın Güroy,

    Haklısınız. Ben istisna kısmını atlamışım. 323 seri nolu VUK Genel tebliğinin 4. bendinde tevsik zorunluluğu olmayan ödeme ve tahsilatların hangileri olacağı belirtilmiştir.

    4. Tevsik Zorunluluğu Olmayan Ödeme ve Tahsilatlar
    Tevsik zorunluluğu kapsamına giren kişiler ile nihai tüketicilerin genel ve katma bütçeli idareler ile döner sermaye işletmelerine yapacakları ödeme veya tahsilat işlemlerine ilave olarak aşağıdaki kurum ve kuruluşlarda yapılan işlemler de ilave edilmiştir.
    1-Sermaye piyasası aracı kurumlarında,
    2-Yetkili döviz müesseselerinde,
    3-Noterlerde,
    4-Tapu idarelerinde yapılan işlemlere konu ödeme ve tahsilatların belirtilen kurumlar aracı kılınarak yapılması zorunlu bulunmamaktadır.

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Ltd. Şti. Gayrimenkul Satışında KDV
    Konu Sahibi veli Forum KDV
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 28.Mayıs.2018, 17:41
  2. Gayrimenkul Satışı
    Konu Sahibi asiye780 Forum Vergi Usul Kanunu
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 13.Ağustos.2014, 23:39
  3. Gayrimenkul Satışı
    Konu Sahibi KEMALYILDIZ Forum TDHP-Muhasebe Uygulamaları ve Finansal Raporlama
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 22.Temmuz.2013, 16:45
  4. Gayrimenkul satışı
    Konu Sahibi haktan Forum Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunu
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 14.Nisan.2011, 09:38
  5. Gayrimenkul Satışı
    Konu Sahibi kariyerim3568 Forum Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunu
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 23.Aralık.2008, 09:10

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36