kamu işçi maaş

Like Tree2Beğeni
  • 1 Post By mestalla
  • 1 Post By mestalla

Konu: Mizanı Anlama

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Nisan.2016
    Mesajlar
    19

    Mizanı Anlama

    Merhaba

    Mizan hakkında bir şey sormak istiyorum, yurt dışı bir firmanın Türkiye şubesiyiz, bu yüzden aylık sabit giderler tablosu yapmam gerekiyordu, ön muhasebe elemanı yok, mali müşavir 4 aylık Mizan getirdi, fakat bendeki ödenen sabit giderler ile mizandaki tutmuyor. Elektrik, su, internet, telefon vs. aradaki fark yarı yarıya, burada rakamlar yazılırken vergisi vs var da düşülüp mü yazılıyor ?

    Bir de son toplam bendeki hesaplama ile tutmadı

    Kasa
    Banka
    ....
    Verilen sipariş avansları
    vs vs

    Toplam nasıl alınır ?

    Yardımcı olursanız memnun olurum

    Şimdiden teşekkürler


  2. #2
    Üyelik tarihi
    Ekim.2015
    Mesajlar
    7
    Merhaba, bu konuda üstadlarımız daha teknik yaklaşımlarda bulunabilirler ancak yanıt veren biri olmamış. Büro ve şirketi de görmüş bir stajyer olarak kendi çapımda bir yanıt vermek istedim.
    Defteriniz büroda tutuluyorsa muhtemeldir ki çeşitli sebeplerden ötürü bazı aksaklıklar olacak ve bu durum fiili (mevcut durum) ile kaydi (mizan) arasında farklılıklara yol açacaktır. Bu farklılıkların şuan aklıma gelen bazı sebepleri;
    - Evrakların muhasebe bürosuna iletilmesinde düzensizlik ve aksaklıkların olması (son günlere bırakmak, eksik evrak göndermek v.s)
    - B formlarını etkilemeyen işlemlerin (alış satış faturaları dışında kalan genellikle gider hesaplarını ilgilendiren masraf fatura ve fişlerinin) fazla iş yükü, angarya oluşturması v.s nedenlerle kayıtlara alınmaması. Bunun yanında bazen bilinçli olarak zarar edilmesi muhtemel dönemlerde zarar etmemek veya zararı azaltmak adına giderlerin kayıtlara alınmaması ve yine bilinçli olarak faaliyet hacmine kıyasla yüksek kalan bazı gider kalemlerinin faaliyet hacmi oranını aşan kısmının kayıtlara alınmaması. (ülkede muhasebenin vergi için yapıldığından ötürü)
    -Banka ekstrelerinin düzenli ve tam olarak kayıtlara alınmaması/alınamaması, dönem sonları banka hesap bakiyelerini tutturmak adına aslına uygun olmayan kayıtların yapılması (100, 131, 331 v.s hesapları bozar)
    - 120, 320 hesaplar genellikle tutmaz (yoğun bürolar tevsik sınırı altındaki faturaları açık olsa dahi carilerle uğraşmak istemediğinden kasayla kapatabiliyor yada açık işlemlere ait çek senet alındı verildi makbuzları, tahsilat tediye makbuzları v.s evraklar büroya ulaşmıyor, ulaşsa bile işlenmeyebiliyor yada mükerrer işlenebiliyor)
    - Bürolarda 159 ve 340 hesap dönem içinde hiç kullanılmaz diyebilirim. Bu hesapları yıl sonunda 120 ve 320 hesap ters bakiyelerini kapatmak için bir nevi düzenleyici hesap gibi kullanırlar.
    - Sorunuzdaki mizanda gözüken gider hesaplarındaki rakamlar matrahtır (fatura bedelinden kdv düşülmüş hali, telefon ve internet giderlerinde bunlara ilaveten öiv düşülmüş hali) Ancak yarı yarıya farketmesi imkansızdır. (giderler mizanda sizinkinden yarıyarıya az görünüyorsa dediğim gibi bazı giderler kayıt altına alınmamıştır)
    Sonuç olarak bürolarda defter işleme faaliyetleri (özellikle mükellef sayısı fazla olup buna karşı kaliteli hizmet verecek personel istihdam eksiği olan dolayısıyla personeline daha çok işyükü yükleyen bürolarda, meslek mensubunun personelinin yaptığı işlemleri kontrol ve denetimden geçirmeye vakit bulamaması, buna ilaveten çok düşük ücretlerle sgk'sız olarak çalışıp, işten işe koşan adeta zamanla yarışan genç arkadaşlarımız tarafından yürütülen işlemlerin bilinçsiz veya kasıtlı bir şekilde bazen savsaklanması (haklı olarak)
    Bürolarda yapılan muhasebe kdv, muhtasar, b formu muhasebesidir. Mizan, gelir tablosu, bilanço v.s mali tabloların fiili/mevcut durumu yansıtmasını beklemeniz hata olur. Bu nedenle tavsiyem mali müşavirinizle yıl sonunda güzel bir envanter çalışması yapmanız, yeni mali yıl için bünyenizde entegre çalışan bir muhasebe yazılımı edinmenip bir muhasebe personeli istihdam ederek resmi muhasebeyi bünyenize taşımanızdır. Bu durumda mali müşavirinizin iş yükünü hafifleteceğinizden ötürü vereceği muhasebe hizmetinde makul bir indirim talebinde de bulubilirsiniz.
    enus11 bunu beğendi.

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Mart.2014
    Mesajlar
    1.056
    Sn. mestella yukarıda yazdıklarınıza ekleme yada çıkarma yapamam. Fakat diyeceklerim son cümleleriniz için:
    Bürolarda yapılan muhasebe kdv, muhtasar, b formu muhasebesidir. Mizan, gelir tablosu, bilanço v.s mali tabloların fiili/mevcut durumu yansıtmasını beklemeniz hata olur. Bu nedenle tavsiyem mali müşavirinizle yıl sonunda güzel bir envanter çalışması yapmanız, yeni mali yıl için bünyenizde entegre çalışan bir muhasebe yazılımı edinmenip bir muhasebe personeli istihdam ederek resmi muhasebeyi bünyenize taşımanızdır. Bu durumda mali müşavirinizin iş yükünü hafifleteceğinizden ötürü vereceği muhasebe hizmetinde makul bir indirim talebinde de bulubilirsiniz.

    Bürolarda sadece sizin bahsettiğiniz genel tanım üzerine işler yapılmaz. Yapılan iş tam anlamı ile müteselsil sorumluluktur. Bu bakımdan Mali Müşavirin iş yükü hiçbir suretle hafiflemez ve aldığı ücretde tarifenin altına inemez.
    Kıyıyı gözden kaybetmeye cesaret etmedikçe
    insan yeni okyanuslar keşfedemez.

  4. #4
    Üyelik tarihi
    Ekim.2015
    Mesajlar
    7
    Alıntı URUM79 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bürolarda sadece sizin bahsettiğiniz genel tanım üzerine işler yapılmaz. Yapılan iş tam anlamı ile müteselsil sorumluluktur. Bu bakımdan Mali Müşavirin iş yükü hiçbir suretle hafiflemez ve aldığı ücretde tarifenin altına inemez.
    Üstadım merhaba, elbette işini çok çok iyi yapan bürolar da var, fakat bunlar azınlıkta. Bürolarda gördüğüm genel aksaklıkları dile getirmeye çalıştım, dilim döndüğünce, stajyer olduğumu belirterek. Ayrıca ücret tarifesinin altına inilsin diye birşey asla yazmadım. İş yükünün hafiflemesinden ötürü makul bir indirime gidebileceğini söyledim (ücret tarifesinin üzerinde kalması koşuluyla, indirime gitmeyebilir de). İş yükü derken de meslek mensubunun sarf edeceği emeğin azalmasının (siz katılmayabilirsiniz ama benim düşüncem bu yönde) yanında, zamandan tasarruf, defterin büroda tutulmasından kaynaklanan kağıt, toner, klasör, v.s kırtasiye giderleri, fazla personel istihdamı, evrak takibi, bürodaki karmaşanın azalması, resmi defterlerin firma bünyesinde muhafaza edilip orada yazdırılması v.s gibi durumları kastettim. Ayrıca soru soran arkadaşın muhasebesini bünyede oluşturabilecek hacimde olabileceğini düşünerek bunları yazdım. Mahalle aralarındaki küçük marketin, manavın, nalburun, manifaturacının da bünyede muhasebe sistemi oluşturulması anlamı çıkaracak bir genelleme yapmadım. Sonuç olarak söylemek istediğim daha sağlıklı işlemler için bünyede sistem kurmak gereklidir, bu konuda büyük aşama kaydedilmiştir ve daha epey yol alınacağı da barizdir..

  5. #5
    Üyelik tarihi
    Nisan.2016
    Mesajlar
    19
    Siteye yeni giriş yapabildim, bizim sürekli evrak girişimiz olmuyor, standart faturalar ( tel+elektrik+ iş sağlığı vs ) harici atölyeye alınan mazl. bir de ekstrem durumlar ki o da şuan işletme yeni olduğu için alınan şeyler, bu yüzden muhasebeci yerine ben ilgileniyorum

    329 -01.01.2016 - 30.04.2016 elektrik gideri : 807,90
    740 -01.01.2016 - 30.04.2016 elektrik gideri : 393,14 bu nasıl olmuş oluyor bir kez de %18 kdv düştüm olmadı, hepsinden tek tek düştüm yine olmadı.
    Konu _DeRYa_ tarafından (18.Mayıs.2016 Saat 17:14 ) değiştirilmiştir.

  6. #6
    Üyelik tarihi
    Ekim.2015
    Mesajlar
    7
    -Devirden gelen elektrik borcunuz olduğu anlamı çıkıyor. Geçen yıl bazı aylarda muhasebecinize elektrik faturasını gönderip ödeme makbuzunu göndermemiş olabilirsiniz (tahminen 3 makbuz).
    -Elektrik gideriniz 740 hesabın yanında 770 v.s gider hesaplarına da pay edilmiş olabilir.
    -Hatalı bir kayıt vardır..
    enus11 bunu beğendi.

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Tasfiye Öncesi Bilançosu Ve Mizanı Hakkında
    Konu Sahibi spiderden Forum Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunu
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 29.Nisan.2016, 18:14
  2. Teos Sistemde Başvurdu Yazısı Ne Anlama Geliyor ?
    Konu Sahibi yavuzakbal Forum Stajyer Sorunları
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 31.Ocak.2014, 12:47
  3. Bu fatura ne anlama gelir? Sorumluları hakkında ne yapılabilir?
    Konu Sahibi fulya.c Forum Türk Ticaret Kanunu
    Cevap: 7
    Son Mesaj : 16.Eylül.2011, 19:58
  4. Kasa sayımı, detay mizanı ve ortaya çıkan eksiklik hakkında?
    Konu Sahibi Pln Forum TDHP-Muhasebe Uygulamaları ve Finansal Raporlama
    Cevap: 3
    Son Mesaj : 12.Ağustos.2010, 12:48
  5. İhzarat Bedeli Ne Anlama Gelmektedir?
    Konu Sahibi bozger Forum Vergi Usul Kanunu
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 26.Temmuz.2006, 16:51

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36