kamu işçi maaş

Konu: Yeni iş sağlığı ve güvenliği yasası hakkında

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Kasım.2010
    Mesajlar
    1.014

    Yeni iş sağlığı ve güvenliği yasası hakkında

    ? 1-9 işçi arasında iş sağlığı ve güvenliği masraf ve harcamaları devlet ni karşılaycak? 10 ve üzeri işçi çalıştıran işyerlerinin iş güvenliği harcamalarına devlet katkıda bulunacak mı? Bu devlet yardımlarında işçi sayısı ile beraber tehlike sınıfıda önem arz edecekmidir?
    ? Az tehlikeli işlerde bile işçi işe başlamadan önce iş güvenliği eğitimi almak ve bunu belgelemek zorunda mıdır? Örneğin, sekreter alınacakken iş güvenliği eğitimi almış olduğunu gösterir belge olmazsa işe alınmayacak mı? Bu konuda kıstas nedir?
    ? Her işyeri; iş güvenliği uzmanı , işyeri hekimi ve hemşire çalıştırmak zorunda mıdır? Bunda kıstas nasıldır yani az tehlikeli işyerlerinde veya işçi sayısı az olan işyerlerinde nasıl olacak

    Saygılar


  2. #2
    Üyelik tarihi
    Ağustos.2011
    Mesajlar
    341

    Ynt: Yeni iş sağlığı ve güvenliği yasası hakkında

    ? 1-9 işçi arasında iş sağlığı ve güvenliği masraf ve harcamaları devlet ni karşılaycak? 10 ve üzeri işçi çalıştıran işyerlerinin iş güvenliği harcamalarına devlet katkıda bulunacak mı? Bu devlet yardımlarında işçi sayısı ile beraber tehlike sınıfıda önem arz edecekmidir?

    MADDE 7'yı okuyunuz.
    a bendi diyor ki: "a) Kamu kurum ve kuruluşları hariç ondan az çalışanı bulunanlardan, çok tehlikeli ve tehlikeli sınıfta yer alan işyerleri faydalanabilir. Ancak, Bakanlar Kurulu, ondan az çalışanı bulunanlardan az tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinin de faydalanmasına karar verebilir."

    ? Az tehlikeli işlerde bile işçi işe başlamadan önce iş güvenliği eğitimi almak ve bunu belgelemek zorunda mıdır? Örneğin, sekreter alınacakken iş güvenliği eğitimi almış olduğunu gösterir belge olmazsa işe alınmayacak mı? Bu konuda kıstas nedir?

    MADDE 15 a bendi: a) Çalışanların işyerinde maruz kalacakları sağlık ve güvenlik risklerini dikkate alarak sağlık gözetimine tabi tutulmalarını sağlar.

    Şahsi fikrim idari personelin ihtiyacı yoktur. Sağlık ve güvenlik riski yok. Ancak idari personel arasından üretime, operasyona katılan, denetleyen, kontrol eden var ise rapor aldırılmalı.

    ? Her işyeri; iş güvenliği uzmanı , işyeri hekimi ve hemşire çalıştırmak zorunda mıdır? Bunda kıstas nasıldır yani az tehlikeli işyerlerinde veya işçi sayısı az olan işyerlerinde nasıl olacak

    MADDE 6: a) Çalışanları arasından iş güvenliği uzmanı, işyeri hekimi ve diğer sağlık personeli görevlendirir. Bu maddeye göre görevlendirme gerekiyor. İSG uzmanı zaten risk değerlendirmesi, talimat vs yazılması konusunda olmazsa olmaz bir görev alacak personel. Her işletmenin bu personele gerçek anlamda ihtiyacı var. Ancak işyeri hekimi ve diğer sağlık personeli her işletmeye zorunlu olmamalı. Yasa şuanda tüm kuruluşlar ve tüm tehlikeli sınıfları için yukarıda sayılan tüm personellerin istihdam edilmesini ya da diğer kuruluşlardan destek alınmasını istiyor. Ancak bana göre işyeri hekimi şartlarının kesinleşmesi başka bir yönetmelik ile yapılacak gibi duruyor.

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Cevap: 2
    Son Mesaj : 28.Ocak.2013, 22:12
  2. Yeni İş Sağlığı Ve Güvenliği İle 50 Üzeri İşyerleri
    Konu Sahibi Ertann Forum İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı
    Cevap: 8
    Son Mesaj : 18.Eylül.2012, 13:23
  3. Cevap: 8
    Son Mesaj : 18.Eylül.2012, 13:23
  4. Yeni iş sağlığı ve güvenliği yasası hakkında
    Konu Sahibi Ertann Forum SGK Mevzuatı
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 20.Temmuz.2012, 11:20

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36