cfo-bmi

Konu: Bir Şirketin Başka Bir Şirkete Personel Temin Etmesi

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Ekim.2008
    Mesajlar
    227

    Bir Şirketin Başka Bir Şirkete Personel Temin Etmesi

    Yeni kurulan Y şirketi, SGK'da dosya açtırmadan, işe alacağı tüm personelin (hepsi de idari personel), X şirketi tarafından işe alınmasını ve X şirketinin bordrosunda görünmesini istiyor. Bu personel (3-5 kişi), Y şirketinin asıl işlerini yapacak ve Y şirketinin işyerinde çalışacak; maaşları X şirketi tarafından ödenecek ve X şirketi personelle ilgili tüm masraflarını Y şirketine faturalayacak.

    1) SGK açısından bu durum yasal mıdır? (Buradaki ilişki Alt-işverenlik yönetmeliğindeki duruma uymadığından alt-işverenlik yapılamıyor.)

    2) İş Kanunu açısından durum nedir? alt-işverenlik durumuna uymadığı için personelin haklarından Y şirketi mi sorumlu olur?


  2. #2
    Üyelik tarihi
    Eylül.2007
    Mesajlar
    1.454

    Ynt: Bir Şirketin Başka Bir Şirkete Personel Temin Etmesi

    Sizin bahsettiğiniz geçici iş ilişkisi
    işçinin rızası koşulu ile
    en fazla 6 aylık sözleşmeler ile en fazla 3 kez yenilenebilinir
    fatura ile işçilik yansıtılır ve fatura kdv tevkifatı vardır

    http://209.85.229.132/search?q=cache...&ct=clnk&gl=tr

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Ekim.2008
    Mesajlar
    227

    Ynt: Bir Şirketin Başka Bir Şirkete Personel Temin Etmesi

    Teşekkür ederim.

    Geçici iş ilişkisi ile ilgili mevzuatı araştırdım ve şunları tespit ettim, yanlış bir tespitim var mı? :

    1) İşçiyi devir alan işveren, işçinin SSK primleri ile ilgili asıl işverenle birlikte müteselsil sorumlu.
    2) Aylık prim bildirgelerini asıl işveren de verebiliyor, devralan işveren de verebiliyor. Bildirgeleri illa devralan işveren verecek diye bir zorunluluk yok.
    3) Aylık sigorta bildirgelerini asıl işveren verecekse geçici iş ilişkisi ile ilgili işverenler arasında bir sözleşme imzalamak yeterli. Anladığım kadarıyla SSK'ya bilgi vermeye gerek yok. Eskiden, 506 sayılı kanunun Sigorta İşlemleri Yönetmeliğine göre bilgi vermek zorunluymuş ancak şimdi zorunlu değil (??)

    Bunlar doğru mu?


  4. #4
    Üyelik tarihi
    Eylül.2007
    Mesajlar
    1.454

    Ynt: Bir Şirketin Başka Bir Şirkete Personel Temin Etmesi

    1-Evet
    2-Kiralatan bildirimlere aynen devam eder
    3-bilgi vermekte fayda var

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. İşçinin Başka Bir İşverenin İşçisiyle Kavga Etmesi
    Konu Sahibi miller57 Forum SGK Mevzuatı
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 26.Temmuz.2018, 19:51
  2. Şirketin Başka Bir Şahsa Yada Şirkete Borç Vermesi
    Konu Sahibi elifgül Forum Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunu
    Cevap: 4
    Son Mesaj : 13.Ocak.2015, 11:14
  3. Alacaklı şirketin iflas etmesi
    Konu Sahibi kayalı35 Forum Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunu
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 16.Aralık.2011, 21:50
  4. Personelin Başka Şehirde İkamet Etmesi
    Konu Sahibi Cerrah Forum SGK Mevzuatı
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 26.Ekim.2009, 18:34
  5. Şirketin İflas Etmesi Alacaklıların Kayyum Sırasına Girmesi
    Konu Sahibi Kızıldereli Forum Türk Ticaret Kanunu
    Cevap: 3
    Son Mesaj : 05.Aralık.2008, 10:34

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36