taşeron kamu işçi maaş programı

Konu: İşten çıkmak istiyorum, Kıdem Tazminatımı nasıl alabilirim.?

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Şubat.2011
    Mesajlar
    27

    İşten çıkmak istiyorum, Kıdem Tazminatımı nasıl alabilirim.?

    merhaba 1999 yılında sigortalı oldum 30 yasındayım 3650 iş günü sigorta primim var özel bi firmada calışıyorum 6 yıl oldu işten ayrılmak istiyorum fakat kendi istegimle cıkacagım için kıdem tazmınatı almaya hak kazanıyormuyum yada işveren işten cıkarmazsa nasıl bi yol izlemem gerekiyor.şimdiden teşekkür ederim.


  2. #2
    Üyelik tarihi
    Eylül.2008
    Mesajlar
    1.263

    Ynt: kıdem tazmınatı

    Alıntı g.günyeli Nickli Üyeden Alıntı
    merhaba 1999 yılında sigortalı oldum 30 yasındayım 3650 iş günü sigorta primim var özel bi firmada calışıyorum 6 yıl oldu işten ayrılmak istiyorum fakat kendi istegimle cıkacagım için kıdem tazmınatı almaya hak kazanıyormuyum yada işveren işten cıkarmazsa nasıl bi yol izlemem gerekiyor.şimdiden teşekkür ederim.
    Kendi isteğinizle çıkarsanız kıdem tazminatı alamazsınız. Eğer 08.09.1999 dan önce sigortalı olmuşsanız, 15 yıl sigortalılığınız olsaydı ki sizin şu anda 12 yıl, 3600 gün prim gününü aştığınız için SGK dan kıdem tazminatı alabilir yazısı alıp kıdem tazminatınızı talep edebilirdiniz.

    "Eski adıyla SSK?lıların 8 Eylül 1999?dan sonra ilk defa sigortalı olanların kısmi emekli aylığından yararlanabilmeleri en az 25 yıl sigortalılık süresine sahip olup 4500 gün prim ödemiş olmak ve ayrıca kadın ise 58, erkek ise 60 yaşını doldurmuş olmak şartı gerekmektedir. Değişiklikten önceki yaş haddi kadın sigortalılar için 50, erkek sigortalılar için ise 55 olarak uygulanmaktaydı."

    Eğer 08.09.1999 dan sigortalı olmuşsanız 25 yıl sigortalılı ve 4500 gün prim sayısı uygulanırdı.
    İbrahim DEMİREL
    Marka Vekili / Patent Vekili / SMMM / SGM

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Şubat.2011
    Mesajlar
    27

    Ynt: İşten çıkmak istiyorum, Kıdem Tazminatımı nasıl alabilirim.?

    teşekkür ederim.hayırlı günler

  4. #4
    Üyelik tarihi
    Şubat.2011
    Mesajlar
    27

    Ynt: İşten çıkmak istiyorum, Kıdem Tazminatımı nasıl alabilirim.?

    1999 un 2. ayında sigortalı oldum fakat 1 yıl gibi bi süre calışmadıgım için calıştıgım gün ve yılım birbirini tutmuyo.yanı bu durumda ben 25 yıl sigortalı 4500 gundenmı emekliliğe hak kazanıcam?

  5. #5
    Üyelik tarihi
    Eylül.2008
    Mesajlar
    1.263

    Ynt: İşten çıkmak istiyorum, Kıdem Tazminatımı nasıl alabilirim.?

    Alıntı g.günyeli Nickli Üyeden Alıntı
    1999 un 2. ayında sigortalı oldum fakat 1 yıl gibi bi süre calışmadıgım için calıştıgım gün ve yılım birbirini tutmuyo.yanı bu durumda ben 25 yıl sigortalı 4500 gundenmı emekliliğe hak kazanıcam?
    1999 un 2. ayında 1 gün bile prim yatmış olsa 15 yıl sigortalılık 3600 günle, yaşınızı da doldurmak koşuluyla kısmi (yaştan) emekli olabilirsiniz.

    sigortalılık süresinin hesabında aradaki boşluklar dikkate alınmaz. İlk işe giriş tarihi ile bugün arasındaki zaman dilimi hesaplanır. Yani siz 1999 yılında ilk defa sigortalı oldunuz ve 1 ay sonra işten ayrıldınız diyelim ve daha sonra 6 yıl çalışmadınız. Sizin sigortalılık süreniz şu anda yine 12 yıldır. Prim gün sayısı sizin çalıştığınız sürelerin toplamıdır.

    Kısacası 15 yıl sigortalılığı doldurmadığınız için kıdem tazminatı alamazsınız.
    İbrahim DEMİREL
    Marka Vekili / Patent Vekili / SMMM / SGM

  6. #6
    Üyelik tarihi
    Şubat.2011
    Mesajlar
    27

    Ynt: İşten çıkmak istiyorum, Kıdem Tazminatımı nasıl alabilirim.?

    burda bircok sorumun cevabını bulabılıyorum yardımlarınız için cok teşekkür ederim.yenı sorularımla tekrar rahatsız edecegim sizleri))iyi akşamlar

  7. #7
    Üyelik tarihi
    Ağustos.2011
    Mesajlar
    3

    Ynt: İşten çıkmak istiyorum, Kıdem Tazminatımı nasıl alabilirim.?

    Yukarıda 1999 dan önce sigortalı olsaydınız tazminatınızı alabilirdiniz diye bir cevap yazılmış.Ben 1997 yılında sigortalı oldum.Şuan ki çalıştığım şirkete 01.01.1998 yılılında giriş yaptım.15 yılı doldurduğum takdirde tazminatımı alabilirmiyim?

  8. #8
    keremcem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    keremcem isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Aralık.2007
    Mesajlar
    5.704

    Ynt: İşten çıkmak istiyorum, Kıdem Tazminatımı nasıl alabilirim.?

    SGK dan ilgili yazıyı alarak işverene iletip kıdem tazminatınızı da talep ederek ayrılırsanız, elbette alabilirsiniz.

  9. #9
    Üyelik tarihi
    Eylül.2010
    Mesajlar
    133

    Ynt: İşten çıkmak istiyorum, Kıdem Tazminatımı nasıl alabilirim.?

    Peki arkadaşlar,
    Bu yazıyı alabilmek için son iş yerinde 3600 gün çalışma şartı var mı?
    Saygılar.

  10. #10
    keremcem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    keremcem isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Aralık.2007
    Mesajlar
    5.704

    Ynt: İşten çıkmak istiyorum, Kıdem Tazminatımı nasıl alabilirim.?

    Alıntı FNDŞAHİN Nickli Üyeden Alıntı
    Peki arkadaşlar,
    Bu yazıyı alabilmek için son iş yerinde 3600 gün çalışma şartı var mı?
    Saygılar.
    Hayır.

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Kıdem Tazminatımı ve Haklarımı Alabilmem İçin Nasıl Bir Yol?
    Konu Sahibi aktassa Forum İş Kanunu Mevzuatı
    Cevap: 14
    Son Mesaj : 15.Temmuz.2016, 14:30
  2. Kıdem ve İhbar Tazminatımı nasıl alabilirim?
    Konu Sahibi Mühendis73 Forum İş Kanunu Mevzuatı
    Cevap: 12
    Son Mesaj : 14.Mayıs.2012, 10:03
  3. İşten çıkarıldım. Tazminatımı nasıl alabilirim?
    Konu Sahibi sandık Forum İş Kanunu Mevzuatı
    Cevap: 3
    Son Mesaj : 07.Aralık.2011, 12:55
  4. İhbar ve kıdem tazminatımı nasıl alabilirim
    Konu Sahibi teknik26 Forum İş Kanunu Mevzuatı
    Cevap: 8
    Son Mesaj : 23.Nisan.2011, 21:08
  5. Kıdem Tazminatımı Nasıl Kurtarırım
    Konu Sahibi ferhat Forum Sosyal Güvenlik Mevzuatı Makaleleri
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 05.Ağustos.2009, 11:27

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36