kamu işçi maaş

Like Tree8Beğeni

Konu: İşverenlerce Çalışılmadığına Dair Bildirim Girişlerinin Aylık Prim Ve Hizmet Belgesinde Açılan Kısım

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Ekim.2008
    Mesajlar
    448

    İşverenlerce Çalışılmadığına Dair Bildirim Girişlerinin Aylık Prim Ve Hizmet Belgesinde Açılan Kısım

    merhabalar sgk nın10.04.2013 de yayınladığı bir tebliğ var. şimdi ben ayın 5 inde tüm bildirgeleri normal onayladım. anladığım kadarıyla 30 gün raporlu olan birisini ssk da tam ücret ödersek bu kutucuk tıklanıyor. anladığım bu. ben ayın 5 inde eski sistemden yaptım. şimdi iptal edip düzeltme mi yaparım
    İŞVERENLERCE ÇALIŞILMADIĞINA DAİR BİLDİRİM GİRİŞLERİNİN AYLIK PRİM VE HİZMET BELGESİNDE AÇILAN KISIMDAN YAPILMASI HAKKINDA

    DUYURU

    İstirahatli olan sigortalıların istirahatli oldukları dönemde işyerlerinde çalışıp çalışmadıklarının aylık prim hizmet belgesinin son verilme tarihine kadar Kuruma bildirilmesi yönünde Tebliğ değişikliği yapılmıştır.
    Yapılan değişikliğe göre 4/a kapsamında sigortalı olan ve kamu işyerleriyle toplu iş sözleşmesi yapılan işyerlerinde çalışanlardan istirahat sürelerince işverenler tarafından aylık prim ve hizmet belgesinde eksik gün ve kazanç bildirilmeyen sigortalılar için bu sürelere ait çalışılmadığına dair bildirim girişi yerine geçecek, e-bildirge ekranlarına (aylık prim ve hizmet belgesine) bir sütun eklenmiştir.
    Buna göre, istirahat döneminde işverenlerce aylık kazanç ve primleri Kuruma bildirilmeyen, anılan dönemde aylık prim hizmet belgesinde eksik gün nedeni "01-İstirahat" bildirilenler için bu bildirim Tebliğin 5/2 maddesi hükmü gereği Çalışılmadığına Bildirim Girişi yerine geçeceğinden ayrıca bildirim yapılmasına gerek bulunmamaktadır.
    Ancak, kamu işyerleri ile toplu iş sözleşmesi yapılan işyerlerinde ve özel iş yerlerinde çalışan sigortalılardan, istirahat dönemlerinde işverenlerince atıfet kabilinden aylık kazanç ve primleri Kuruma tam olarak bildirilenlerin istirahatli olunan dönemde işyerlerinde çalışıp çalışmadıklarının Tebliğin 5/1 maddesinde belirtilen aylık prim hizmet belgesine eklenen "İstirahatli olduğu sürede çalışmamıştır" kutucuğunun işaretlenmesi suretiyle Kuruma verileceği son tarih saat 23:59'a kadar bildirilmesi gerekmektedir.
    Aksi halde "Çalışılmadığına Dair Bildirim Girişi" yapılmamış sayılacağından işverenlere Kanunun 102 inci maddesinin birinci fıkrasının (i) bendinde belirtilen hükme göre işlem yapılacaktır.
    Tüm ilgililere önemle duyurulur.


    Teknik Bilgi: XML veri üreten programlar "RAPCALISTI" tagı içerisine '0' kodlanırsa normal çalışmıştır, '2' kodlanırsa istirahat sürelerinde çalışmamıştır(Çalışılmadığına Dair Bildirim Girişi) anlamına gelmektedir.

    siyah beyaz ölüm yaşam

  2. #2
    Üyelik tarihi
    Nisan.2013
    Mesajlar
    77
    Analık raporu 13/03/2013 de biten çalışanımızın raporunu manuel çalışamadığına dair bildirim giriş işlemlerinden 17/03/2013 tarihinde işlemiştim. Aylık bildirgeleri de 12/04/2013 tarihinde onayladım. Raporlu olan çalışanımıza eksik gün bildirildi lakin "01-İstirahat" kısmının yanında her hangi bir kutucuk çıkmadı. Tam süre bildirilen çalışanlarda ve eksik gün nedeni "12-Birden Fazla" bildirilen çalışanlarda bu kutucuğun onaylanması gerektiğini 2013/19 sayılı genelgesinde SGK duyurmuştu. Ayrıca rapor bildiriminin eski usulden yapıldığı takdirde idari para cezası uygulanmayacağı ve rapor girişinin kabul edileceği de anılan genelge de bildirilmiştir. Daha önceden raporunuzu eski sistemden onaylayarak işlediyseniz herhangi bir sıkıntı olmayacağı kanaatini taşımaktayım. İyi çalışmalar.
    Bir Mum Diğer Bir Mumu Tutuşturduğunda Işığından Birşey Kaybetmez!..

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Eylül.2012
    Mesajlar
    254
    Arkadaşlar bu konuya bi açıklık getirilsin lütfen. neyi nasıl yapacağımızı tamamen anlayamadım. tüm raporlular için o kutucuğu işaretlesem ne olur çünkü hiçbir raporlumuz raporlu olduğu süre içerisinde işyerimizde çalışmıyor.

  4. #4
    AYSE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    AYSE isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Mayıs.2010
    Mesajlar
    3.920
    Raporlu işçi çalıştırılamazken, böyle bir seçenek eklenmesi bizi tuzağa düşürmek için mi?
    Ölüm varsa bu dünyada.. zulüm var.

  5. #5
    Üyelik tarihi
    Eylül.2012
    Mesajlar
    254
    tekrar okudum genelgeyi de şimdi anladığım personel raporlu olduğu dönemde prime esas kazanç bildirilirse yani ödenirse ücreti ve eksik gün sebebi birden fazla bildirilen sigortalılar için işaretlenecek bu kutucuk.

  6. #6
    Üyelik tarihi
    Eylül.2012
    Mesajlar
    254
    normalde kişi raporludur ve eksik gün gösterilir ücretide neye tekabül ediyorsa o şekilde okadar günlük ödenir. raporlu işçi çalıştırılamaz ama bazı işyerleri ssk dan parası çıkana kadar personeli mağdur olmasın diye ücretini kesmiyormuş ssk da peki işçinin ücretini kesmedin ama o süre içinde personelin çalıştı mı çalışmadı mı bunları öğrenmek istiyor bence

  7. #7
    AYSE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    AYSE isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Mayıs.2010
    Mesajlar
    3.920
    Ücreti kesilmeyebilir, işveren isterse primi öder. Ancak; işçi raporlu olduğu günlerde çalışmış olsa dahi tabi ki cevap çalışmamıştır. Açığımızı yada yanlış seçeneği işaretlememizi mi kolluyorlar. Bu mudur olay
    miller57 bunu beğendi.
    Ölüm varsa bu dünyada.. zulüm var.

  8. #8
    Üyelik tarihi
    Nisan.2013
    Mesajlar
    77
    Genelgede de açıkça belirtildiği gibi raporlu çalışanınız adına atıfet kabilinden ücret ödemesi yaptığınızda veya eksik gün nedenini birden fazla olarak beyan ettiğinizde kurum APHB bu kutucuğu işaretlememiz gerektiğini bildiriyor. Aynı zamanda da çalışan Rapor parasını 10 ar günlük veya aylık olarak almak isterse eski sistemden bildirmemizi istemektedir. Çalışanımız adına geriye dönük hastalık ve analık hallerinde 90 günlük, iş kazası durumunda yeni başlayan işçi için bildirim verilmemiş ise sigortalı hesap fişini işlememiz gerekliliğinin de altını çizmek isterim. İyi Çalışmalar.
    Bir Mum Diğer Bir Mumu Tutuşturduğunda Işığından Birşey Kaybetmez!..

  9. #9
    Üyelik tarihi
    Ekim.2006
    Mesajlar
    492
    Arkadaşlar APHB de o kutucuk dışında raporu çalışılmadığına dair bildirim girişinden girmeyecek miyiz. Burayı tam anlayamadım.

  10. #10
    Üyelik tarihi
    Eylül.2010
    Mesajlar
    8
    Sabahtan beri mart ayı bildirgesini göndermeye çalışıyorum, alo 170'i aradım, kimse bişey bilmiyor, genelgeyi okudum kafam dahada çok karıştı.
    mart ayında raporlu personelim var. 19.03.2013 te doğum yaptı temmuza kadar raporu devam ediyor. eksik gün nedeni : 01 istirahat iken raporlu olduğu süre boyunca çalışmadı tabiki yandaki istirahat sürelerinde çalışmamıştır kutucuğunu işaretleyip güncelle dediğimde aşağıdaki hatayı veriyor.. ne yapmak gerekiyor lütfen biri yardımcı olsun

    "Eksik gün bildirimindebulunulan sigortalılar için 'İstirahat Sürelerinde Çalışmamıştır' kutucuğuişaretlenemez. Eksik gün nedeni 01 istirahat seçilen sigortalılarınçalışmadıklarına dair bildirim girişlerinin 'Çalışılmadığına Dair BildirimGirişi' uygulamasından yapılması gerekmektedir. Veri kayıt edilmedi, lütfentekrar deneyiniz"

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Aylık Prim Hizmet Belgesinde Meslek Kodu Yazılmaması
    Konu Sahibi günizi Forum SGK Mevzuatı
    Cevap: 4
    Son Mesaj : 17.Mart.2015, 14:48
  2. Cevap: 9
    Son Mesaj : 21.Ekim.2014, 15:42
  3. Cevap: 7
    Son Mesaj : 20.Ekim.2011, 14:02
  4. Aylık Prim ve Hizmet Belgesinde Belge Türü
    Konu Sahibi hakankrl Forum SGK Mevzuatı
    Cevap: 9
    Son Mesaj : 30.Eylül.2011, 09:31
  5. Aylık Prim Hizmet belgesinde değişiklik
    Konu Sahibi fnd2005 Forum SGK Mevzuatı
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 11.Haziran.2010, 17:04

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36