kamu işçi maaş

Konu: Muhasebeye Geç Bildirilen İş Kazası ?

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Haziran.2015
    Mesajlar
    7

    Muhasebeye Geç Bildirilen İş Kazası ?

    şantiyemizde calışan işçi hafif bir iş kazası geçirmiş hastane rapor tutmuş,ertesi gün işe başlamış ama üç günlük bildirim süresini geçirdik bu durumda ne yapmalıyız ? bildirmemiz halinde ceza ne zaman gelir ?


  2. #2
    Üyelik tarihi
    Aralık.2012
    Mesajlar
    231
    Geç de kalınsa bildirilmesi gerekiyor. Ceza yine tahakkuk edebilir ama bildirim illaki yapılacak.

    5510 Sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunun 4. Maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde belirtilen sigortalıların iş kazası geçirmeleri halinde, belirtilen sürelerde işverence bildirim yapılmaması durumunda, bildirimin Kuruma yapıldığı tarihe kadar sigortalıya ödenecek geçici iş göremezlik ödeneği Kurumca işverenden tahsil edilir.

    İş Kazası Meslek Hastalığı Bildirim Formu İşlemleri ile ilgili herhangi bir soru veya sorun için
    ekurum@sgk.gov.tr adresinden ve 0312 595 8770 / 8461 veya IP için 10628461 nolu telefonlardan
    iletişime geçebilirsiniz.
    o Bildirim hangi süre içerisinde yapılmalıdır?

    İşyerinde olan kazalar 3 işgünü, işyeri dışında olan ve sonradan öğrenilen kazalar ise, öğrenilen tarihten sonraki 3 işgünü içerisinde SGK ya bildirilmelidir. Buna ek olarak Karakola 1 iş günü (aynı gün) içerisinde bildirim yapılmalıdır.



    o Bildirimde geç kalınması durumunda ne yapılması gerekir?

    Mümkün olan en erken tarihte bildirmek gerekir. Gecikme nedeniyle ayrı bir takibat – ceza uygulanması söz konusu olabilecekse de, basit iş kazaları için takibat yapılması rutin bir uygulama değildir.
    Konu yken tarafından (16.Haziran.2015 Saat 11:27 ) değiştirilmiştir.

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Şubat.2015
    Mesajlar
    194
    iş kazasını sgk ya bildirmemenin 5510 Sayılı kanununa göre herhangi bir para cezası yok, sadece bildirim yapılana kadar ki çıkacak iş göremezlik ödeneğini Kurum işyerinden ister, somut olayda zaten işçi herhangi bir rapor almadığından bir sorun olmaz.
    ancak 6331 sayılı iş sağlığı güvenliği kanununda iş kazasının sgk ya süresinde bildirilmemesi ile ilgil ceza var (2014 yılında 2.240 TL)
    Scio me nihil scire

  4. #4
    Üyelik tarihi
    Haziran.2015
    Mesajlar
    7
    Alıntı bilmezkişi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    iş kazasını sgk ya bildirmemenin 5510 Sayılı kanununa göre herhangi bir para cezası yok, sadece bildirim yapılana kadar ki çıkacak iş göremezlik ödeneğini Kurum işyerinden ister, somut olayda zaten işçi herhangi bir rapor almadığından bir sorun olmaz.
    ancak 6331 sayılı iş sağlığı güvenliği kanununda iş kazasının sgk ya süresinde bildirilmemesi ile ilgil ceza var (2014 yılında 2.240 TL)
    teşekkür ederim ilginize ; bildirip cezayı yemekten başka çare yok gibi..

  5. #5
    Üyelik tarihi
    Haziran.2015
    Mesajlar
    7
    Alıntı yken Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Geç de kalınsa bildirilmesi gerekiyor. Ceza yine tahakkuk edebilir ama bildirim illaki yapılacak.

    5510 Sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunun 4. Maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde belirtilen sigortalıların iş kazası geçirmeleri halinde, belirtilen sürelerde işverence bildirim yapılmaması durumunda, bildirimin Kuruma yapıldığı tarihe kadar sigortalıya ödenecek geçici iş göremezlik ödeneği Kurumca işverenden tahsil edilir.

    İş Kazası Meslek Hastalığı Bildirim Formu İşlemleri ile ilgili herhangi bir soru veya sorun için
    ekurum@sgk.gov.tr adresinden ve 0312 595 8770 / 8461 veya IP için 10628461 nolu telefonlardan
    iletişime geçebilirsiniz.
    o Bildirim hangi süre içerisinde yapılmalıdır?

    İşyerinde olan kazalar 3 işgünü, işyeri dışında olan ve sonradan öğrenilen kazalar ise, öğrenilen tarihten sonraki 3 işgünü içerisinde SGK ya bildirilmelidir. Buna ek olarak Karakola 1 iş günü (aynı gün) içerisinde bildirim yapılmalıdır.



    o Bildirimde geç kalınması durumunda ne yapılması gerekir?

    Mümkün olan en erken tarihte bildirmek gerekir. Gecikme nedeniyle ayrı bir takibat – ceza uygulanması söz konusu olabilecekse de, basit iş kazaları için takibat yapılması rutin bir uygulama değildir.
    teşekkürler ilginiz için...

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Ön muhasebeye bakış açısı hk.
    Konu Sahibi stajyerzade Forum Stajyer Sorunları
    Cevap: 12
    Son Mesaj : 29.Haziran.2011, 17:15
  2. ETA 7.7 işletmeden muhasebeye aktarım varmı.?
    Konu Sahibi husok Forum Konu Dışı
    Cevap: 4
    Son Mesaj : 18.Aralık.2010, 10:20
  3. İthal Gelen Ürünlerin Muhasebeye Giriş Tarihi
    Konu Sahibi beyza Forum TDHP-Muhasebe Uygulamaları ve Finansal Raporlama
    Cevap: 4
    Son Mesaj : 15.Nisan.2010, 15:55
  4. Muhasebeye eleman arayan var mı ?
    Konu Sahibi ceres Forum Konu Dışı
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 11.Şubat.2010, 18:31
  5. 2oo8 kasım finansal muhasebeye dair
    Konu Sahibi ardadonmez Forum Stajyer Sorunları
    Cevap: 6
    Son Mesaj : 10.Ağustos.2008, 18:22

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36