kamu işçi maaş

Konu: Muhasebede Tutulan Defterler

  1. #1
    keating - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    keating Guest

    Muhasebede Tutulan Defterler

    Merhaba,
    2007 asgari ücret tarifesinde bir işletme 90 ytl görünüyor. Bu tutarın altına inemiyoruz tamam,üstüne de mi çıkamıyoruz? 90 ytl lik defteri abartısız 300 ytl ye tutan muhasebeciler oluyor.Böyle bi durumda bende 300'e mi tutucam. 300 aşağısında tutsam sorun olur mu? Sonuçta asgari ücret tarifesine göre 90 ytl. Ben bu işten bişey anlamadım. Biri bana anlatabilir mi?


  2. #2
    NİSAN123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    NİSAN123 Guest

    Ynt: Muhasebede tutulan defterler

    Asgari ücret tarifesinin altına inemezsiniz..adı üstünde asgari = en az.
    üstüne çıkmak serbest.Tabi alabilirseniz.Size kimse niye 90.00 ytl lık işi 300 ytl ye yapıyorsun demez.müşteri ile anlaşmanız önemli olan.

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Haziran.2005
    Mesajlar
    1.499

    Ynt: Muhasebede tutulan defterler

    evet sayın NİSAN123 'e katılıyorum sen bakanlığın belirlediği tarife üzerinden sözleşmeni yapıp makbuzunu kes sonraki kısım senin vicdanına kalmış.kolay gelsin
    [color=black][b]Sana Bakmak Bütün Rastlantıları Reddedip,Bir Mucizeyi Anlamaktır.Sana Bakmak ALLAH'a İnanmaktır...[/b][/color]

  4. #4
    keating - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    keating Guest

    Ynt: Muhasebede tutulan defterler

    teşekkür ederim arkadaşlar.

  5. #5
    Üyelik tarihi
    Temmuz.2005
    Mesajlar
    647

    Ynt: Muhasebede tutulan defterler

    Alıntı keating Nickli Üyeden Alıntı
    .... 90 ytl lik defteri abartısız 300 ytl ye tutan muhasebeciler oluyor.Böyle bi durumda bende 300'e mi tutucam. ... Sonuçta asgari ücret tarifesine göre 90 ytl. Ben bu işten bişey anlamadım. Biri bana anlatabilir mi?
    Sayın keating,

    Asgari 90,00 YTL belirlenen bir ücretin yerine hiç bir mükellef 300,00 YTL vermez, hiç bir meslek mensubu da o ücreti alamaz.

    Asgari olarak belirlenmiş tutarın üzerinde bir ücret alınıyorsa/veriliyorsa o işin niteliği ve ayrıntıları önemlidir. Bunları göz önüne alarak değerlendiriniz.

    Ahmet Akca<br />SMMM

  6. #6
    keating - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    keating Guest

    Ynt: Muhasebede tutulan defterler

    Mesela bi eczane. asgari ücrte tablosunda 90 görünüyor. ama 300 e tutan muhasebecileri biliyorum. Çünkü işçiliği çok fazlaymış gibi bi bahaneleri var. Benimde kafam o yüzden karıştı.

  7. #7
    Üyelik tarihi
    Temmuz.2005
    Mesajlar
    647

    Ynt: Muhasebede tutulan defterler

    Alıntı keating Nickli Üyeden Alıntı
    ... Çünkü işçiliği çok fazlaymış gibi bi bahaneleri var. ...

    Bu ve benzeri işleri yapmaya başladığınız zaman, bahane mi gerçek mi, bilmiş/öğrenmiş olursunuz.

    Kolay gelsin...

    Ahmet Akca<br />SMMM

  8. #8
    keating - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    keating Guest

    Ynt: Muhasebede tutulan defterler

    Yani 300 normal diyorsunuz.

  9. #9
    Üyelik tarihi
    Mart.2007
    Mesajlar
    54

    Ynt: Muhasebede tutulan defterler



    Aslına bakarsınız arkadaşlar , 90,00 YTL lik tarife bile komik... Yapılan iş düşünüldüğünde kaidelere uyugun olarak, bedavaya çalışdığı ortada zaten. eczane deyip geçmeyin. işin içine girince , iş yükünü anlayınca sizde karar vermiş olacaksınız. Neyazıkki hem tarifeler düşük hemde toplumumuz bu gün bile gerçek manada tutulan muhasebenin firmanın mali yapısı açısından ne kadar önemli bir olgu olduğunu anlayabilmiş değiller. Bize ödenen para karşılığında mükellef deposuna mal koyamadığı için havaya giden para gibi düşünmekte : ) ne yazıkkı hizmet satmak böyle bişi..
    Cehaletle **** arasındaki gerçek fark nedir biliyor musunuz? ****nın sınırları var cehaletinse hiçbir sınırı yoktur.

  10. #10
    Üyelik tarihi
    Kasım.2011
    Mesajlar
    207
    Firmada Çalışıyorum iki firmamız var biri mühendislik diğeri elektrik direği üretiyor şimdiki muhasebeci iki firmayı 350 tl ye tutuyormuş.Başka muhasebeciyle anlaşmayı düşünüyoruz o da 500+kdv diyor iki firmaya sahiplerine fazla geliyor tutar ancak tarifede sadce bir tanesi 600 küsür bizim firmada 10 civarı işçi var 3 banka var vs yoğun sayılabilir. ortalama kaç olmalı bi fikir verirseniz muhasebeyi işletmede tutucaz büroya evraklar gitmeyecek...
    cevaplar için teşekkürler...

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Asgari Ücret Altında Tutulan Defterler Hk.
    Konu Sahibi champell59 Forum Vergi Usul Kanunu
    Cevap: 11
    Son Mesaj : 28.Nisan.2010, 18:39
  2. Muhasebede Tekstil Tecrübesi
    Konu Sahibi asus Forum TDHP-Muhasebe Uygulamaları ve Finansal Raporlama
    Cevap: 18
    Son Mesaj : 26.Kasım.2009, 13:59
  3. Muhasebede Tutulan Defterler.
    Konu Sahibi keating Forum Stajyer Sorunları
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 08.Mayıs.2007, 09:59
  4. TAŞINDI: Muhasebede tutulan defterler.
    Konu Sahibi Tamer Başkan Forum İş Kanunu Mevzuatı
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 07.Mayıs.2007, 21:56
  5. Muhasebede Fişleme İşlemi?
    Konu Sahibi muratsayar Forum Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunu
    Cevap: 4
    Son Mesaj : 11.Mart.2006, 19:55

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36