kamu işçi maaş

Konu: SMMM Bürosu

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Ekim.2006
    Mesajlar
    18

    SMMM Bürosu

    Merhaba meslektaşlarım

    11 yıllık mesleki tecrübemde yaklaşık altı yıl Smmm olarak çalıştım bağımlı olarak tabii.mesleğin mutfağından yetişmeyim yani üniversiteden mezun olunca bir Smmm bürosunda işe başladım ve 4 yıl çalıştım belgemi de orda aldım.sonra şirketlere girdim.aslında hata yaptım büroda iken çevre edinip kendi büromu açmak için hiç bir çaba harcamadım.sonrasında malum şrketlerde çalışınca aynı zamanda defter tutma gibi bir olayım olmadı olamadı hem şirketin hem tutulan defterlerin işi aynı zamanda yürüyemeyeceğini düşündüm.son çalıştığım firma tasfiye nedeniyle kapandı.çok yoruldum entrikalardan ayak kaydırmalardan seninle mukayesesi bile olamacak adamlar yarışmaya rekabet etmeye kalkıyor..herneyse.tazminat vs.biraz riske edebileceğim bişeyler var..
    ama hiç mükellefim yok.nasıl bir yol izleyip çevre edinebilirim çevremde büronu aç defter buluruz diyenler çok oldu ama biliyorum ki hepsi boş ben kendim nasıl çevre edinebilirim.ne olur yol gösterin..iş tecrübesi ve bilgisi anlamında kendime çok güveniyorum...
    ama mükellef olmayınca işe yaramıyor.sayın üstadlar yol göstermenizi bekliyorum..

    .YUREK

  2. #2
    nguroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    nguroy isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Haziran.2005
    Mesajlar
    12.410

    Ynt: SMMM Bürosu

    Hep yazıyorum. müşteri (mükellef ) size hemen gelmez. Büro açacaksanız uzun süre dayanacak gücünüz olmalı.
    Daha sonra zamanla oturmaya başlar.
    Yer ve çevre de çok önemli tabi.
    Nizam Güroy
    Yönetici-SMMM

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Nisan.2006
    Mesajlar
    350

    Ynt: SMMM Bürosu

    evet selda arkadaşım bende aynı düşünceler içindeyim
    bu konu çok konuşuldu ama konuşulmak zorunda ben de inşallah diyorum eylül gibi
    belgemi alacağım şuan şirkette çalışıyorum ama kafamda sürekli büro düşüncesi var
    kendi kendime sürekli strateji üretiyorum planlar yapıyorum ama tam manada bir sonuca ulaşamıyorum bende buradan abilerimize bize yol gösteri hususunda destek bekliyorum.

    Saygılar.


  4. #4
    Üyelik tarihi
    Ağustos.2008
    Mesajlar
    3

    Ynt: SMMM Bürosu

    1.Seçenek :En az 2 yıl cepten yiyeceğinizi düşünerek sermayenizi ayırmalısınız ve sabretmelisiniz.
    2.Seçenek ışarıdan sizinle aynı konumda olan bir meslektaş bulup,Biriniz bağımlı çalışırken diğeriniz büroda kalarak ortaklık şartlarının çok iyi belirlendiği bir anlaşma ile 2-3 yıllık bir sürede kendi işinize geçebilirsiniz.
    3.Seçenek : Ortak arayan birini bulup işi kestirmeden halledebilirsiniz.

    Biz 2.seçeneği uyguluyoruz.Gerçekten istediğimiz konuma 3 yılda geldik.İstediğim zaman kendi işimin başına geçebilirim.
    Umarım sizde başarırsınız.Muvaffakiyetler dilerim.

  5. #5
    Üyelik tarihi
    Eylül.2007
    Mesajlar
    309

    Ynt: SMMM Bürosu

    Bu arada şunu da eklemek isterim, piyasanın gerçekten çok kötü oldugu bir dönem. tahsilat sorunu yaşamadığınız mukellefler bile ağlar durumdalar. büroculukta 7. senem , tahsilatta hiç bukadar zorlanıldıgına şahit olmadım. Esnafın işleri her geçen gün kötüye gidiyor. Gunumuz şartlarınıda düşünmenizde fayda var. işlerini oturtmuş bürolar bi şekilde tahsilat sorunu olursa ayakta kalabiliyorlar ancak yeni büro açan meslektaşlarımız tahsilat sorunu yaşadıklarında çok daha güç durumda kalıyorlar.

  6. #6
    Üyelik tarihi
    Ağustos.2008
    Mesajlar
    42

    Ynt: SMMM Bürosu

    Merhabalar
    Ben de yeni büro açma heyecanı içindeyim ruhsatımı aldım hatta büromu da tuttum staj dönemim de 2.5 yıl vergi denetiminde (YMM şirketinde) çalışmama rağmen şu aralar kafamı kurcalayan bir soruyu sizlere danışmak isterim.Şuan boş olan büromun mobilya, klima gibi ihtiyaçlarını alacağım odaya kayıtlıyım ancak daha vergi numaramı almadım büroya ilişkin ihtiyaçların vergi numarası öncesi alınması halinde normal olarak faturaları da önceki tarihe ait olacak vergi numaramı aldıktan sonra bu giderleri göstermem ve kdvlerini indirim konusu yapmam sakıncalı mıdır?Tabi bu kira gideri için de aynı sorunu doğuruyor ağustos ayında kiraladığım büroda resmi olarak faaliyete eylül ayında başlayacağım.Benim yorumum harcamaların tümünün serbest meslek faaliyetine ilişkin olması dolayısıyla gidreleştirebileceği yönünde ancak isbat etme konusu çok da somut olmadığından kafam hala karışık yorumlarınızla bana yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden teşekkürler.

    D.ALP

  7. #7
    Üyelik tarihi
    Temmuz.2005
    Mesajlar
    70

    Ynt: SMMM Bürosu

    Değerli arkadaşlarım,

    1-Bu aralar gelecek olan mükelleflerinizin,hali hazırda devam eden bir firma ise;sizden önce ki müşaviri ile istişare edin ve firma hakkında bilgi alın.Neden derseniz çok büyük ihtimalle bu piyasaların kötü olduğu dönemlerde,maddi konulardan kaynaklanan ihtilaflarla firmalar değişiklik yoluna gidecektir.

    2-İkinci bir öneri,(bir çok defa denememe rağmen ben hala bu işi başaramadım ama yinede öneriyorum)

    Tanıdığınız,inandığınız,güvendiğiniz meslek mensubu (meslek mensubu diyorum,belgesizler ve sahtekarlar demiyorum dikkat edin) arkadaşlarla gider ortaklığına dayalı bürolar açmayı deneyin.

    Bu işlem hem maliyetlerinizi düşürecek hemde günümüz teknolojisi tamam amenna ama BİLGİ yi paylaşmak adına faydalı olacaktır.

    3-sakın hasta falan olayım demeyim,hele hele kırık çıkık durumlarına düşmeyin.Büronun kapısını sadece siz açacaksınız.
    4-Çok büyük ihtimalle 1-2 yıllık giderler için sermayeniz olsun.
    Yoksa,her büro açan başarılı oluyor denemez,büroyu kapattıktan sonra büyük borçlarla geri dönüş olur ki ,buda kaybolan yıllarınız demektir.
    5-35 yaş sendromunu yaşamamak için büroyu açmaya karar verirken bu hususuda göz önüne alın.
    6-Ve şunu unutmayın klasik ama ÇARESİZSENİZ,ÇARESİZSİNİZ.-ve HAREKETTE BİRLİK YOKSA FİKİRDE BİRLİK BOŞUNADIR.

  8. #8
    Üyelik tarihi
    Ocak.2008
    Mesajlar
    286

    Ynt: SMMM Bürosu

    büro açan açmak isteyen tüm arkadaşlara candan başarılar diliyorum

    ben de önceden 3.5 yıl çalışmıştım büroda

    şu var artık esnaflık ölüyor, sanayi bakanlığı bu konuda çalışmalara başladı

    müşterilerin bilanço mükellefi olması sermaye şirketi olması büronun geleceği için çok önemli

    işletme defteri mükelleflerinden tahsilat yapılamıyor ve mesleki doyum vermiyor

    tekrar hepinize başarılar ..

  9. #9
    Üyelik tarihi
    Haziran.2008
    Mesajlar
    111

    Ynt: SMMM Bürosu

    evet işletme defterleri tahsilat sorunu büyük

  10. #10
    Üyelik tarihi
    Mart.2006
    Mesajlar
    283

    Ynt: SMMM Bürosu

    aynen katılmakla beraber işletme defterlerinin bizide körelteceğine eminim bildimiz bakkal defteri gibi bişey günün birinde muhakkak kalkacaktır.30 adet işletme defteri olacağına 8 adet bilanço usulune göre defterim olsun derim ben külfetide hafif beyanname,evrak top.v.s.

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Smmm Bürosu Özellikleri
    Konu Sahibi Buucuuu Forum SMMM Mevzuatı ve Sorunları
    Cevap: 4
    Son Mesaj : 10.Ekim.2017, 08:41
  2. Smmm Bürosu Açılışı
    Konu Sahibi sermin48 Forum SMMM Mevzuatı ve Sorunları
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 30.Mart.2017, 14:27
  3. SMMM Bürosu Giderleri
    Konu Sahibi omraga Forum Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunu
    Cevap: 3
    Son Mesaj : 04.Ocak.2015, 21:04
  4. SMMM Bürosu
    Konu Sahibi özgürlük Forum SMMM Mevzuatı ve Sorunları
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 19.Mayıs.2012, 10:10
  5. Avukatlık Bürosu ile Birlikte SMMM Bürosu.?
    Konu Sahibi ZİNDAN Forum SMMM Mevzuatı ve Sorunları
    Cevap: 5
    Son Mesaj : 18.Şubat.2010, 08:37

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36