taşeron kamu işçi maaş programı

Konu: Defter Devralındığında Yapılması Gerekenler Nelerdir?

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Temmuz.2006
    Mesajlar
    125

    Defter Devralındığında Yapılması Gerekenler Nelerdir?

    Arkadaşlar merhaba,ben yeni büro açtım, 2010 yılı başında devraldığım defterler için devralırken neler yapmam gerekir
    1-Hizmet sözleşmesi vergi dairesine verilecek mi
    2-Hizmet sözleşmesi kaç adet düzenlenecek (damga vergisi için soruyorum)
    3-E-beyanname aracılık sözleşmesi düzenlenip vergi dairesine verilecek mi
    4-Defter ve belgelerin eski muhasebeci arkadaştan ne zaman alınması gerekir
    5-Başka yapılacak bişey var mı? Teşekkürler


  2. #2
    Üyelik tarihi
    Haziran.2006
    Mesajlar
    483

    Ynt: Defter Devralındığında Yapılması Gerekenler Nelerdir?

    2010 dönemi ile ilgili olarak
    1-Düzenleyeceğiniz Hizmet sözleşmesinin vergi dairesine verilmesine gerek yoktur. Hizmet sözleşmesi düzenlediğiniz müşteri listenizi daha sonra 15/Mayıs/2010 Tarihine kadar bağlı olduğunuz Vergi Dairesine vermeniz gerekmektedir.
    2-Hizmet sözleşmesi 1 adet düzenlenmesi yeterlidir.
    3-E-beyanname aracılık sözleşmesi düzenlenmesi gerekir ancak vergi dairesine verilmesine gerekyoktur.
    4-Defter ve belgelerin eski muhasebeciden mükellef ile ilgili ilk beyannamenin verilmesi gereken tarihe kadar alınmasında fayda vardır.
    5-Bunların dışında mükellefin en az bir yıl önceki Beyannamelerinin ve mizanların birer örneğini almanız vereceğiniz beyannamelerin tutarlılığı yönünden gerekli buluyorum.

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Haziran.2008
    Mesajlar
    111

    Ynt: Defter Devralındığında Yapılması Gerekenler Nelerdir?

    defter ve belgeleri aldıgınızda önceki meslek mensubunun vermesi gereken beyannameleri unutmayın mutabakat yapmakta fayda var

  4. #4
    Üyelik tarihi
    Aralık.2009
    Mesajlar
    992

    Ynt: Defter Devralındığında Yapılması Gerekenler Nelerdir?

    Önceki meslek mensubunun neden işi bıraktığını veya mükellefin neden defterlerini aldığını öğrenin. Gerekirse önceki meslek mensubuna mükellefin kendisine borcu olup olmadığını öğrenin. Kaş yapayım derken göz çıkarmayın.
    "Birgün ki o gün hiçbir zaman gelmeyebilir senden bir iyilik isteyeceğim o zamana kadar bunu bir hediye olarak kabul et.."

  5. #5
    Üyelik tarihi
    Ağustos.2009
    Mesajlar
    56
    Konu 2010 yılında açılmış
    Arkadaşlar bu tavsiyelere ek olarak neler tavsiye edersiniz.

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Özel Ders Ofisi Açmak İçin Gerekenler Nelerdir ?
    Konu Sahibi cerenk Forum Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunu
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 20.Kasım.2015, 15:16
  2. İş Güvenliği Uzmanı Değişikliği Durumunda Yapılması Gerekenler Nelerdir ?
    Konu Sahibi VUSLAT Forum İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatı
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 18.Haziran.2013, 12:12
  3. Cevap: 2
    Son Mesaj : 04.Haziran.2013, 10:54
  4. İhracat Ödemelerinde Farklı İsimle Ödeme Yapılması Durumda Yapılması Gerekenler.
    Konu Sahibi oceancage Forum TDHP-Muhasebe Uygulamaları ve Finansal Raporlama
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 24.Eylül.2011, 17:16
  5. Fabrika yangını sonucu yapılması gerekenler nelerdir.?
    Konu Sahibi karakaya_ Forum Vergi Usul Kanunu
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 16.Ocak.2011, 15:41

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36