taşeron kamu işçi maaş programı

Konu: Ulaşılamayan mükellef

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Mart.2007
    Mesajlar
    82

    Ulaşılamayan mükellef

    merhaba.

    muhasebe işlemlerini yürüttüğümüz bir ltd.şti.'ne ulaşamıyorum.
    kanuni adreslerinde yoklar. e-mail gönderiyorum cevaplamıyorlar. telefonlarıma bakmıyorlar.
    en son telefonla görüştüğümde iflas ettiklerini tasfiyeye gideceklerini söylemişlerdi.
    bu durumda ne yapmam gerekir.


  2. #2
    Üyelik tarihi
    Aralık.2008
    Mesajlar
    266

    Ynt: Ulaşılamayan mükellef

    Bildiğim kadarıyla durumu vergi dairesine ve bağlı olduğunuz meslek odasına bir dilekçe ile bildirmeniz gerekiyor.
    Önemli olan bakmak değil,görmektir.

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Mart.2011
    Mesajlar
    18

    Ynt: Ulaşılamayan mükellef

    aynı durum bende de var, sözleşmeyi tek taraflı fesh etcem, dilekçeyi hem odaya hemde vergi dairesine veriyoruz sanırım ? şimdi temmuz ayındayız haziran kdv ve diğer beyannamelerini vercem, dolayısıyla dilekçeye şöyle mi yazmalıyım" ...haziran 2011" döneminden sonra mali müşavirlik hizmetleri tarafımca verilmeyecektir"...
    böle mükellef düşman başına... :-\
    Bir Maliyeci Kolay mı Yetişiyor !<br />S.M.M.M. Stajyeri

  4. #4
    FruitJuice - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    FruitJuice Guest

    Ynt: Ulaşılamayan mükellef

    Mükellefe ulaşılamamsı durumunda beyanname vermeye kesinlikle devam edilmemesi yönünde istanbul odasının soru cevap bölümünde bir çok cevap mevcut.

    Vergi dairesi ve Odaya sorarak birlikte hareket etmenizi. Ulaşamadığınız mükelleflerin beyannamelerini ise vermeyi durdurmanızı öneririm. Fatura düzenlemişlerse kdv vb işlemlerle ilgili siz de zor durumda kalabilirsiniz.

    Hatta vaktim olursa odadaki soru cevapları da kopyalayacağım.

  5. #5
    FruitJuice - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    FruitJuice Guest

    Ynt: Ulaşılamayan mükellef

    Tarih Gönderen Soru
    24.01.2011 15:25 (Üye) Soru : merhabalar,defterini tutmak istemediğim fakat kendisinede ulaşamadığım bir mükellefim hakkında daha sonra sıkıntı yaşamamak için (gerek vergi dairesi gerek mali müşavirler odası vb.. kurumlarda) neler yapmam gerekiyor? ilginize şimdiden teşekkürler

    Cevap : Sayın ..., Ulaşamadığınz müşterinizin işini yapmanız doğru değildir. Mesleki sözleşme yapmadığınz kişilerin beyannamelerini göndermeyin. Gönderiyorsanız sorumluluğu üstlenmiş olursunuz. Bu sorumluluktan kurtulmak için müşterinizin bağlı olduğu vergi dairesine dilekçe ile müracaat ederek,müşterinizin işlemlerinin(Beyanname gönderme) yapılmayacağını bildiriniz. Danışma Birimi


  6. #6
    FruitJuice - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    FruitJuice Guest

    Ynt: Ulaşılamayan mükellef

    Tarih Gönderen Soru
    28.07.2010 11:14 (Üye) Soru : bir süredir mükellefe ulaşamadığım gibi ücret te alamıyorum.smmmm sözleşmesini fesh etmek için yasal olarak yapılması gerekenleri öğrenmek istiyorum.

    Cevap : Sayın ...., Müşterinizin bilinen adresine (kanuni adresine) iadeli taahhütlü bir yazı yazarak sözleşmenizi hangi nedenle bitirmek istediğinizi belirtip gerekli süreyi (örn 15 gün) vererek defter ve belgelerini tarafınızdan alması için çağrıda bulunun. Süre bitiminde ilgili vergi dairesine defter ve belgelerini iade edin. Ücretinizle ilgili hukuki olarak alacak davası açmalısınız. Danışma Birimi


  7. #7
    FruitJuice - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    FruitJuice Guest

    Ynt: Ulaşılamayan mükellef

    Tarih Gönderen Soru
    17.06.2010 12:21 (Üye) Soru : İyigünler. Çalıştığımız birkaç firmanın muhasebe işlemlerini yapmamaya başladık. Kendilerine haber vermemize rağmen yaklaşık 1 yıldır evraklarını teslim almıyor ve ücretlerini ödemiyorlar. Noterden ihtarı bugün itibariyle yapmamızda bir sakınca varmı? Teşekkürler.

    Cevap : Sayın ...., Noter ihtarın karşı tarafa süre vererek bir an önce yapınız. Danışma Birimi


  8. #8
    FruitJuice - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    FruitJuice Guest

    Ynt: Ulaşılamayan mükellef

    Tarih Gönderen Soru
    05.04.2010 14:35 (Üye) Soru : Sayın İlgili, Durum; 2 mükellefimle, iletişimim koptu, bize bilgi/belge gelmiyor (işyeri adreslerinde yoklar, bildiğim kadarıyla tic.faaliyetleri bitti), ücret alacaklarımız da var. Biz, 2009 dönemi (yıllık bey. dahil) ilgili beyannameleri verdim. 01/01/2010 sonraki döneme ait işlem yapmayacağımı bildirmiştim/mail.. Sorularım : 1- Bu v.b. durumlarda öncelikle sıkıntı yaşamamam için yapmam gerekenler nelerdir ? 2- Bu durumda olan mükelleflerin, belge/defterlerini, ilg. vergi dairesine teslim etmem gerekir mi? Teşekkürler, iyi çalışmalar.

    Cevap : ..., Müşterinizin bilinen adresine şözleşmenizi tek taraflı fesih ettiğinizini bildirin.Belli bir süre vererek Defter ve belgeleri almasını tebliğ edin. Gönderdiğiniz yazı tebliğ edilemez ise müşterinizin bağlı olduğu vergi dairesine durumu bildirip defter ve bellgeleri alırlarsa teslim edin. Danışma Birimi


  9. #9
    FruitJuice - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    FruitJuice Guest

    Ynt: Ulaşılamayan mükellef

    Tarih Gönderen Soru
    27.01.2010 12:16 (Üye) Soru : İyi çalışmalar,İki müşterim var kendilerinden uzun zamandır haber alamıyorum ne işyeri adreslerinde bulabiliyorum nede telefonla kendilerine ulaşabiliyorum.Ne yapmam gerekir.Vereceğiniz cevap için teşekkür ederim.

    Cevap : Sayın ...., Müşterilerinizin bilinen adreslerine sözleşmelerini feshettiğinize ilişkin ihtarı noter aracılığı veya iadeli taahhütlü mektup ile bildirin. Gönderileriniz tebliğ edilmeyip size dönerse sözkonusu belgeleri saklayınız. Bu durumu müşterilerinizn bağlı olduğu vergi dairelerine de bildiriniz. Danışma Birimi


  10. #10
    FruitJuice - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    FruitJuice Guest

    Ynt: Ulaşılamayan mükellef

    Tarih Gönderen Soru
    23.11.2009 15:06 (Üye) Soru : muhasebe ücretii ödemeyen müşterilerimiz var.kendilerini şifayen ikaz ettiğimiz halde ödemelerini yapmadılar.bende defterlerini tutmayacağımı ve beyannamelerini vermeyeceğimi şifayen söyledim.bana ödeme yapmadıkları için ve benimde beyannamelerini vermeyeceğime dair yazı yazdım imza atmalarını söyledim.onlarda imza atmayı kabul etmedi beni zor durumda bıraktılar.bunlara noterden ihbarname çekmek istemiyorum çünkü maliyeti yüksek bir iş adreslerine iadeli mektup göndersem olurmu yada ne yapmam gerekiyor. TEŞEKKÜRLER

    Cevap : Sayın ...., Müşterilerinizle yapmış olduğunuz mesleki sözleşmenin tek taraflı iptalini noterden yapacağınız protesto ile bildirmeniz halinde ileride açacağınız alacak davasına delil teşkil eder. Alacak davası açmayacaksanız durumu müşterilerinize iadeli taahhütlü mektup ile bildirin. Ayrıca her müşterinizin bağlı olduğu vergi dairesine de bilgi verin. Danışma Birimi


Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Ulaşılamayan Mükellef
    Konu Sahibi Day-Dream Forum SMMM Mevzuatı ve Sorunları
    Cevap: 5
    Son Mesaj : 28.Kasım.2016, 17:46
  2. Mükellef
    Konu Sahibi ebru1 Forum Muhasebe Kayıt Örnekleri ve Muhasebe Dersleri
    Cevap: 5
    Son Mesaj : 31.Aralık.2015, 12:19
  3. B Formlarında ulaşılamayan T.C. yada Vergi No.?
    Konu Sahibi TURKUVAZ Forum Vergi Usul Kanunu
    Cevap: 15
    Son Mesaj : 31.Ağustos.2010, 10:16
  4. Dar Mükellef
    Konu Sahibi figo Forum Vergi Usul Kanunu
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 18.Eylül.2007, 12:01
  5. Dar Mükellef
    Konu Sahibi engat Forum Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunu
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 14.Ağustos.2006, 09:44

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36