taşeron kamu işçi maaş programı

Konu: Smmm Ofisi Açılışı Resmi İşlemler

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Ağustos.2016
    Mesajlar
    15

    Smmm Ofisi Açılışı Resmi İşlemler

    Merhabalar;
    2014 de hak kazandığım ruhsatımı 2 ay önce odadan teslim aldım. Ofis kiralama ve iç düzeni için gerekli herşeyi tamamladım. Zirve programı kullanmayı düşünüyorum. Hatta tabela siparişini de verdim. Niyet ettik bakalım ofis açılışına. 2009 da maliye mezunuyum. Bu zamana kadar hep A.Ş. lerde çalıştım. Yabancı bir şirkette hatırı sayılır bir maaştan istifa edip bu işe niyetlendim. Büro tecrübem hiç yok ama algılamama güvendiğim için çok zorlanmayacağımı düşünüyorum. Maddi sorunum yok çok şükür bu işin yavaş yavaş gelişeceğini düşünerek bu yıl eş-dost-akraba işleriyle tecrübe kazanıp 2018 ya da sonrasında para kazanmayı umuyorum.
    Ofis açılışımı resmi olarak gerçekleştirmek için ilk olarak vergi dairesi işlemleriyle mi başlıyoruz? (Forumu biraz araştırdım ama adım adım bi açılış işlemleri açıklaması bulamadım.)
    Odaya başvuru işlemleri nelerdir hangi aşamada gidiyoruz?
    Birde SMMM limited şirketleri görüyorum. tek kişilik ltd kurmamın avantajı var mıdır? (Ya da mümkün müdür bu durum?)
    Şimdiden teşekkürler cevaplar için. Herkese hayırlı kazançlar.


  2. #2
    Üyelik tarihi
    Ekim.2013
    Mesajlar
    153
    merhabalar. Hayırlı olsun diyelim. Öncelikle vergi dairesine açılış için talepte bulunuyorsunuz. Yoklama tutulduktan sonra vergi dairesinden gib formu doldurup şifre alıyorsunuz daha sonra bağlı bulunduğunuz odaya gidip yoklama ile birlikte oda kaydı yaptırıp sizi bağımlı çalışanlar listesine ekliyorlar. Ondan sonra oda numarası alındıktan sonra fatura ve kira için gider pusulası bastırıyorsunuz. Türmob dan şifre alıp gelen müşterilerle sözleşme yapıyorsunuz.Müşterileriniz geldikçe vergi dairesinden müşteriler ile ilgili gib şifresi alıp yasal olarak defterlerini tutmaya başlıyorsunuz

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Ağustos.2016
    Mesajlar
    15
    Alıntı pardon1986 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merhabalar. Hayırlı olsun diyelim. Öncelikle vergi dairesine açılış için talepte bulunuyorsunuz. Yoklama tutulduktan sonra vergi dairesinden gib formu doldurup şifre alıyorsunuz daha sonra bağlı bulunduğunuz odaya gidip yoklama ile birlikte oda kaydı yaptırıp sizi bağımlı çalışanlar listesine ekliyorlar. Ondan sonra oda numarası alındıktan sonra fatura ve kira için gider pusulası bastırıyorsunuz. Türmob dan şifre alıp gelen müşterilerle sözleşme yapıyorsunuz.Müşterileriniz geldikçe vergi dairesinden müşteriler ile ilgili gib şifresi alıp yasal olarak defterlerini tutmaya başlıyorsunuz
    Teşekkür ederim ilginiz için. Defter tasdiklerimi işe başlama verdiğim gün yapacağım değil mi? Bir de hangi defterleri tasdik ediyoruz atladığım bir şey kalmasın istiyorum.
    Türmobdan şifre alma ve kaşe gelme sürelerinin uzadığı belirtiliyor. Malum aralık ayındayız sözleşme yapmam gereken işletmeler var. Sıkıntı yaşar mıyım zamansal açıdan?

  4. #4
    Tahsin Kurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Tahsin Kurt isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Nisan.2007
    Mesajlar
    7.730
    Merhaba
    Vergi dairesi açılış işlemlerini rutin bir şekilde bitiriyorsunuz,vergi levhanızı aldıktan sonra,gib şifrenizi de alıyorsunuz.(e-tebligat müracatını da unutmayın.Açılışla birlikte aynı anda müracaat edeceksiniz)
    Açılıştan sonra odaya gideceksiniz,gerekli belgeleri dolduracak ve çalışanlar kütüğüne kaydolup kaşe siparişi vereceksiniz.Size daha sonra "büro tescil belgesi" ni gönderecekler.Oda gerekli yönlendirmeyi yapacaktır mutlaka.
    turmob'dan şifre değil,kaşe(mühür) talep ediyorsunuz.Yanlış hatırlamıyorsam mühürü sonra gidip odadan alıyorsunuz.
    Fakat daha sonra mühür numaranızı vergi dairesi sicil servisine tekrar bildirmeniz gerekiyor.Sicilinize işleyecekler.
    Tasdik edeceğiniz defter "serbest meslek defteri"dir.Daireye müracaat ettiğiniz gün,defteri tasdik edebilirsiniz.Program konusu size kalmış.
    Hayırlı olsun,Allah utandırmasın inşallah
    Bir mum diğer bir mumu tutuşturmakla,ışığından bir şey kaybetmez. (Mevlâna Celâlediin-i Rûmî)

  5. #5
    Üyelik tarihi
    Ekim.2013
    Mesajlar
    153
    tahsin bey atladığım yerleri tamamlamış saolsun. Evet e-tebligat vergi dairesi açılış tarihiyle aynı gün yapılmalı. Ayrıca müşterilere sözleşme yapmak için e-birlikten şifre alınması gerekli. Defter tasdiği vergi dairesi açılışı günü ile aynı olmalı. Mühür konusunda oda yardımcı olur

  6. #6
    Üyelik tarihi
    Ağustos.2016
    Mesajlar
    15
    Alıntı Tahsin Kurt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba
    Vergi dairesi açılış işlemlerini rutin bir şekilde bitiriyorsunuz,vergi levhanızı aldıktan sonra,gib şifrenizi de alıyorsunuz.(e-tebligat müracatını da unutmayın.Açılışla birlikte aynı anda müracaat edeceksiniz)
    Açılıştan sonra odaya gideceksiniz,gerekli belgeleri dolduracak ve çalışanlar kütüğüne kaydolup kaşe siparişi vereceksiniz.Size daha sonra "büro tescil belgesi" ni gönderecekler.Oda gerekli yönlendirmeyi yapacaktır mutlaka.
    turmob'dan şifre değil,kaşe(mühür) talep ediyorsunuz.Yanlış hatırlamıyorsam mühürü sonra gidip odadan alıyorsunuz.
    Fakat daha sonra mühür numaranızı vergi dairesi sicil servisine tekrar bildirmeniz gerekiyor.Sicilinize işleyecekler.
    Tasdik edeceğiniz defter "serbest meslek defteri"dir.Daireye müracaat ettiğiniz gün,defteri tasdik edebilirsiniz.Program konusu size kalmış.
    Hayırlı olsun,Allah utandırmasın inşallah
    Çok teşekkürler iyi dilekleriniz ve bilgilendirmeniz için sağolun. Aralık ayı içinde olduğumuz için süre sıkıntısı yaşar mıyım? Mükelleflerle sözleşme imzalayabilmek için gerekli olan sözleşmelere nereden ulaşabilirim?

  7. #7
    Tahsin Kurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Tahsin Kurt isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Nisan.2007
    Mesajlar
    7.730
    Süre sıkıntısı yaşamazsınız da keşke aralıkta değil,açılışı ocakta yapabilseniz.2016 yılını hiç karıştırmasanız güzel olur aslında.2017 yılında başlarsınız.
    Turmob kayıt işlemlerinden sonra turmob sitesine girerek giriş şifrelerini oluşturursunuz,kolay bir teferruat.Sözleşmeleri turmob üzerinden online hazırlayacaksınız.Çıktı alıp mükellefe imzalatacaksınız.
    Bir mum diğer bir mumu tutuşturmakla,ışığından bir şey kaybetmez. (Mevlâna Celâlediin-i Rûmî)

  8. #8
    Üyelik tarihi
    Ağustos.2016
    Mesajlar
    15
    Maliyet açısından 2017 Ocakta açmam daha mantıklı olacak ama yeni mükelleflerimle tasdik ve sözleşme işlemlerini aralıkta yapmam gerekli değil mi?
    yeni yıl itibariyle başlayacağım ve diğer üstadlardan devir alacağım işlemlerde süreç nasıl işleyecek ?

  9. #9
    Üyelik tarihi
    Eylül.2009
    Mesajlar
    482
    birde büroculuk yapan bir arkadaşınız varsa bir süre sık sık ziyaret edin

  10. #10
    Üyelik tarihi
    Şubat.2006
    Mesajlar
    747
    ALLAH utandırmasın bol ve hayırlı kazançlar dileriz umarım hayatta hayalleriniz hep gerçek olur adresi veriseniz güzel bir çelenk yaptırıp gönderebiliriz.

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Smmm Ofisi Açmak İsteyenlere Fırsat
    Konu Sahibi SerhatAY Forum SMMM Mevzuatı ve Sorunları
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 16.Ağustos.2017, 17:45
  2. Smmm Ofisi Açmak
    Konu Sahibi Hitay Forum SMMM Mevzuatı ve Sorunları
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 09.Şubat.2017, 13:29
  3. Devren Smmm Ofisi
    Konu Sahibi umutbayrak3321 Forum İlan Panosu
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 12.Kasım.2015, 15:20
  4. Satış Ofisi Ssk Açılışı
    Konu Sahibi nezih Forum SGK Mevzuatı
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 14.Eylül.2015, 14:58
  5. Evi SMMM Ofisi Olarak Kullanmak
    Konu Sahibi Murat ÖNDER Forum SMMM Mevzuatı ve Sorunları
    Cevap: 13
    Son Mesaj : 17.Ekim.2009, 13:22

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36