meslekte birlik

Like Tree1Beğeni
  • 1 Post By Tahsin Kurt

Konu: Smmm Adaylarına Mesleki Gelişim Önerileri

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Mayıs.2017
    Mesajlar
    16

    Smmm Adaylarına Mesleki Gelişim Önerileri

    01/2016 tarihinde Smmm Stajımı başlatmış bulunmaktayım.
    Meslekte hatrı sayılır bir kariyer ve kazanç elde edebilmek için yoğun bir şekilde kendimizi geliştirmemiz gereken alanlar nereler tavsiye ve önerilerinizle yardımcı olmanızı rica ediyorum.


  2. #2
    Tahsin Kurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Tahsin Kurt isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Nisan.2007
    Mesajlar
    7.700
    Rahmetli Sabancı'nın dediği gibi; çalış çalış çalış.
    Mesleki alanda ne bulursanız okuyun..
    Okumakta yetmez,pratik şart.
    Bu arada 1 yıl 3 aydır stajdasınız.Bu süreyi nasıl değerlendirdiniz?
    ayk_byk bunu beğendi.
    Bir mum diğer bir mumu tutuşturmakla,ışığından bir şey kaybetmez. (Mevlâna Celâlediin-i Rûmî)

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Mayıs.2017
    Mesajlar
    16
    Çalışmış olduğum işyerin de beyanname hazırlama sürecindeki eksiklerimi gidermeye çalışıyorum ve sürekli bazı muhasebe sitelerine girip mevzuat ile ilgili bilgi edinmeye çalışıyorum fakat yeterli değil insanın kendisi ile alakalı farkında olması gerekiyor ilerde büro açmak istiyorum ama şuan ki tecrübe ile zorlanırım diye düşünüyorum.

  4. #4
    Tahsin Kurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Tahsin Kurt isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Nisan.2007
    Mesajlar
    7.700
    Bakınız,genelleme yapmak ve yanlış anlaşılmak istemem ama 3 yıllık staj deneyiminiz size büro açtırmaz.
    Mesele sadece defter yazmak,beyanname vermekten ibaret değildir.Bunlardan çok daha önemli şeyler vardır.
    En az 5 yıl aktif büro deneyimi şart.Aktiften kastım fatura gir,beyanname ver değildir.A'dan Z'ye herşeyle ilgileneceksiniz.Tabir-i caizse bir firmanın doğumundan ölümüne kadar tüm kontrol sizde olacak.Birde en önemlisi şu: Bir mükellef sizden ne bekler.Yani siz mükellef olsanız müşavirinizden ne beklersiniz.Müşavirinizin neleri bilmesini, sizi hangi konularda uyarmasını hangi konularda yol göstermesini beklersiniz mesela? Bunları cevaplayıp,yeterli duruma geldiğinizi anladığınız zaman büro açmayı belki düşünebilirsiniz.Bakın hala bir "belki" var Çünkü bu meslek hiç bir zaman "tamam ben oldum" diyeceğiniz bir meslek değildir,böyle düşünürseniz yanılırsınız..
    Allah muvaffak etsin diyelim..
    Bir mum diğer bir mumu tutuşturmakla,ışığından bir şey kaybetmez. (Mevlâna Celâlediin-i Rûmî)

  5. #5
    Üyelik tarihi
    Mart.2017
    Mesajlar
    20
    Alıntı Tahsin Kurt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bakınız,genelleme yapmak ve yanlış anlaşılmak istemem ama 3 yıllık staj deneyiminiz size büro açtırmaz.
    Mesele sadece defter yazmak,beyanname vermekten ibaret değildir.Bunlardan çok daha önemli şeyler vardır.
    En az 5 yıl aktif büro deneyimi şart.Aktiften kastım fatura gir,beyanname ver değildir.A'dan Z'ye herşeyle ilgileneceksiniz.Tabir-i caizse bir firmanın doğumundan ölümüne kadar tüm kontrol sizde olacak.Birde en önemlisi şu: Bir mükellef sizden ne bekler.Yani siz mükellef olsanız müşavirinizden ne beklersiniz.Müşavirinizin neleri bilmesini, sizi hangi konularda uyarmasını hangi konularda yol göstermesini beklersiniz mesela? Bunları cevaplayıp,yeterli duruma geldiğinizi anladığınız zaman büro açmayı belki düşünebilirsiniz.Bakın hala bir "belki" var Çünkü bu meslek hiç bir zaman "tamam ben oldum" diyeceğiniz bir meslek değildir,böyle düşünürseniz yanılırsınız..
    Allah muvaffak etsin diyelim..
    Tahsin bey söylediklerinize katılmamak mümkün değil ama sizinde dediğiniz gibi ''tamam ben oldum'' diyebileceğimiz bir meslek olmadığı ve asla olamayacağı için, bizim gibi gençlerin bir an önce piyasada yer edinmesi açısından büro açmada bir sakınca görmüyorum.Tabiki mükellef portföyü müşavirin aynasıdır.

  6. #6
    Üyelik tarihi
    Mayıs.2017
    Mesajlar
    16
    Muhasebe ile alakalı süreçler elektronik ortama döndü (E-Fatura , E-Defter , E-Beyanname vs.) süreç bu şekilde ilerlerken mali müşavirlerin asıl mesleği olan danışmanlık hizmetininde ilerki süreçte daha revaçta olacağını düşünüyorum böyle düşünürken VUK. , T.T.K , BORÇLAR KANUNU vs . kanunlardan bihaber olmamak gerekiyor ama bunları kitap okur gibi okuyarak başarmak çok zor , bizim asıl sıkıntımız 3 senelik staj süresinde TESMER'in aday meslek mensuplarına ciddi anlamda eğitim vermemesi diye düşünüyorum .

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Smmm Yeterlilik Sınavı Kitap Önerileri
    Konu Sahibi DEND Forum Stajyer Sorunları
    Cevap: 5
    Son Mesaj : 12.Aralık.2016, 11:43
  2. Cevap: 6
    Son Mesaj : 17.Haziran.2011, 17:31
  3. Bağımsız Denetimde YMM-SMMM Ayrımında Çözüm Önerileri
    Konu Sahibi Önder68 Forum Bağımsız Denetim
    Cevap: 18
    Son Mesaj : 28.Temmuz.2009, 10:40
  4. SMMM Gazetede Mesleki Makale Yazabilir mi?
    Konu Sahibi fabtekno Forum SMMM Mevzuatı ve Sorunları
    Cevap: 5
    Son Mesaj : 20.Haziran.2008, 16:03
  5. SM,SMMM Adaylarına Sesleniyorum
    Konu Sahibi yedi7veren Forum Stajyer Sorunları
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 15.Ağustos.2005, 09:16

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36