Konu: Muhasebe Bürosu Açmak

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Şubat.2009
    Mesajlar
    18

    Muhasebe Bürosu Açmak

    merhaba arkadaşlar;bir konuda fikrinizi almak istedim.6 yıl boyunca holdıng bünyesinde bir şirkette çalıştım.Şimdi yeterlilik sınavlarında başarılı olarak belge almaya hakkazandım.Şuan çalışmıyorum.Belgemi aldığım için büro açmak istiyorum ama hiç büro tecrübem yok ve bu konuda eksiklik hissediyorum.Şirkette çalışmak tektip muhasebe yapmak demek ama büro işlemlerinin farklı olabileceğini düşünüyorum.Bürodaki meslektaşlarımız da işleri tam olarak öğretmek istemiyorlar bu konuda fikirlerinizi söylerseniz sevinirim.


  2. #2
    Ogün Güneş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ogün Güneş Guest

    Ynt: Muhasebe Bürosu Açmak

    Mevzuat açısından kendinize güveniniz varsa, büro açma konusunda da kararınız kesin ise denemeye değer. Takıldığınız noktalarda bilgiye ulaşmak çok güç olmasa gerek. Ama, işi bilmek ile büroyu ayakta tutabilmek farklı farklı şeyler.

  3. #3
    father - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    father Guest

    Ynt: Muhasebe Bürosu Açmak

    ceysel bir şey sorabilirmiyim,holding den neden çıktınız? büro açmak iyidir tabiki ama mükellefiniz varsa,yoksa ilk etapta yani 1 ve ya 3 yıl arası sıkıntı çekersiniz,sonrasını allah bilir ama yinede muamma tabiki,holdingde çalışsaydın senin için daha iyi olmazmıydı....

  4. #4
    Üyelik tarihi
    Ocak.2009
    Mesajlar
    109

    Ynt: Muhasebe Bürosu Açmak

    sayın ceysel merhaba,büyük şirketlerin muhasebe departmanlarında genelde 5-10 arası eleman olur yada daha fazla.Bu çalışanların herbirinin görev ve sorumlulukları farklıdır.Örneğin birisi cari hesaplara bakar diğeri banka ve finans işlemlerini kontrol eder diğeri genel muhasebe departmanında görevlidir bir diğeri personel bordro işlemleri yapar bir diğeri ihracat muhasebesi bölümündedir.Bu durumda örneğin sizin genel muhasebe departmanında görev yaptığınızı ve alış ve satış faturaların sisteme işlenmesi yani muhasebe kayıt personeli olduğunuzu düşünelim.Bu arada istesenizde diğer departmanların iş akış süreçleri ile fazla ilgilenemediğinizi zaten biliyorum genelde bu hep böyledir aslında.Kişi şirketin muhasebe departmanında görevli ise sadece sorumlu olduğu konuya hakim olabilmekte diğer bölümlerde işlemlerinin nasıl yürüdüğü hakkında yeterli bilgi ve donanıma sahip olamamaktadır.Ayrıca kendisini mevzuat açısından da geliştirememektedir.(istisnai durumlar hariç tabiki, herkes için geçerli olmasa da genele baktığımızda durum hep böyledir) sayın ceysel size sadece şunu sormak istiyorum; şirket muhasebe departmanında halen çalışmaktasınız, sadece bahsettiğim şeyin doğruluğunu test etmek için soracağım, bu şirkette veya diğer şirketlerin muhasebe departmanlarında görev aldınız peki hiç dönem sonu işlemlerini tek başınıza yaptınızmı?yani değerleme kayıtları, envanter kayıtları, amortisman ayrılması, stmm kayıtları, dövizli alacak ve borçlar,bankalardaki ve kasalardaki dövizlerin değerleme kayıtları reeskont işlemleri ve daha niceleri.İthalat yada ihracat muhasebesini fiilen uygulama olanağınız oldumu?kdv iadesi işlemleri yaptınızmı?yada beyannameleri kendiniz vergi kanunları çerçevesinde doğru bir şekilde hesaplayıp internetten verip tahakkuk aldınızmı?bu şirkette çalışırken şirket kuruluşu ve açılış işlemleri yaptınızmı?bu şirkette çalışırken SGK mevzuatı hakkında yeterli bilgi ve donanıma sahip olabildinizmi?eğer iyi ve donanımlı bir mali müşavir olmak istiyorsanız size bahsettiğim tüm bu işlemler ve daha nicelerini tecrübelerime dayanarak söylüyorumki ancak ve ancak portföyü geniş (sektörel olarak)muhasebe şirketleri yada muhasebe ofislerinde çalışmanız gerekmektedir.Başarının yolu iyi bir eğitim ve öğretimden geçer.Muhasebe ofisleri birer okuldur.Kendi ofisinizi açmadan 2 yada 3 sene kadar muhasebe ofislerinde tecrübe kazanın.sizin için bu süreç hem zevkli hemde eğitici olacaktır.Bu süreçte müşteri edinmeye başlayın çevrenizi genişletmeye bakın ki büronuzu açtığınızda müşteri bulmada zorluk çekmeyin.Müşteri diyorum çünkü hizmet verdiğimiz kişi yada kurumlar bizim müşterimizdir.Çoğu üstadımız yada meslektaşlarımız bile halen müşteriye, mükellefimiz demektedirler.Örneğin üstad kaç mükellefin oldu,şu an mükellefimin işini hallediyorum,bugün bir mükellefim gelecek gibi.Halbuki mükellefim dedikleri kişi yada kurumlar aslında ilgili vergi dairesinin mükellefleridir bizim değil onlar bizim müşterimizdir.
    Bana sorarsan işe öncelikle bu hususa dikkat ederek başla.
    saygılarımla,
    Sular yükseldiğinde balıklar karıncaları yer,<br />Sular çekildiğinde ise karıncalar balıkları.<br />Gerçek üstünlük suyun hareketinde

  5. #5
    Üyelik tarihi
    Ekim.2008
    Mesajlar
    211

    Ynt: Muhasebe Bürosu Açmak

    Alıntı PARTAK Nickli Üyeden Alıntı
    sayın ceysel merhaba,büyük şirketlerin muhasebe departmanlarında genelde 5-10 arası eleman olur yada daha fazla.Bu çalışanların herbirinin görev ve sorumlulukları farklıdır.Örneğin birisi cari hesaplara bakar diğeri banka ve finans işlemlerini kontrol eder diğeri genel muhasebe departmanında görevlidir bir diğeri personel bordro işlemleri yapar bir diğeri ihracat muhasebesi bölümündedir.Bu durumda örneğin sizin genel muhasebe departmanında görev yaptığınızı ve alış ve satış faturaların sisteme işlenmesi yani muhasebe kayıt personeli olduğunuzu düşünelim.Bu arada istesenizde diğer departmanların iş akış süreçleri ile fazla ilgilenemediğinizi zaten biliyorum genelde bu hep böyledir aslında.Kişi şirketin muhasebe departmanında görevli ise sadece sorumlu olduğu konuya hakim olabilmekte diğer bölümlerde işlemlerinin nasıl yürüdüğü hakkında yeterli bilgi ve donanıma sahip olamamaktadır.Ayrıca kendisini mevzuat açısından da geliştirememektedir.(istisnai durumlar hariç tabiki, herkes için geçerli olmasa da genele baktığımızda durum hep böyledir) sayın ceysel size sadece şunu sormak istiyorum; şirket muhasebe departmanında halen çalışmaktasınız, sadece bahsettiğim şeyin doğruluğunu test etmek için soracağım, bu şirkette veya diğer şirketlerin muhasebe departmanlarında görev aldınız peki hiç dönem sonu işlemlerini tek başınıza yaptınızmı?yani değerleme kayıtları, envanter kayıtları, amortisman ayrılması, stmm kayıtları, dövizli alacak ve borçlar,bankalardaki ve kasalardaki dövizlerin değerleme kayıtları reeskont işlemleri ve daha niceleri.İthalat yada ihracat muhasebesini fiilen uygulama olanağınız oldumu?kdv iadesi işlemleri yaptınızmı?yada beyannameleri kendiniz vergi kanunları çerçevesinde doğru bir şekilde hesaplayıp internetten verip tahakkuk aldınızmı?bu şirkette çalışırken şirket kuruluşu ve açılış işlemleri yaptınızmı?bu şirkette çalışırken SGK mevzuatı hakkında yeterli bilgi ve donanıma sahip olabildinizmi?eğer iyi ve donanımlı bir mali müşavir olmak istiyorsanız size bahsettiğim tüm bu işlemler ve daha nicelerini tecrübelerime dayanarak söylüyorumki ancak ve ancak portföyü geniş (sektörel olarak)muhasebe şirketleri yada muhasebe ofislerinde çalışmanız gerekmektedir.Başarının yolu iyi bir eğitim ve öğretimden geçer.Muhasebe ofisleri birer okuldur.Kendi ofisinizi açmadan 2 yada 3 sene kadar muhasebe ofislerinde tecrübe kazanın.sizin için bu süreç hem zevkli hemde eğitici olacaktır.Bu süreçte müşteri edinmeye başlayın çevrenizi genişletmeye bakın ki büronuzu açtığınızda müşteri bulmada zorluk çekmeyin.Müşteri diyorum çünkü hizmet verdiğimiz kişi yada kurumlar bizim müşterimizdir.Çoğu üstadımız yada meslektaşlarımız bile halen müşteriye, mükellefimiz demektedirler.Örneğin üstad kaç mükellefin oldu,şu an mükellefimin işini hallediyorum,bugün bir mükellefim gelecek gibi.Halbuki mükellefim dedikleri kişi yada kurumlar aslında ilgili vergi dairesinin mükellefleridir bizim değil onlar bizim müşterimizdir.
    Bana sorarsan işe öncelikle bu hususa dikkat ederek başla.
    saygılarımla,
    +1
    Rüyaları gerçekleştirmenin en iyi yolu uyanmaktır. S. M. Power

  6. #6
    Üyelik tarihi
    Şubat.2009
    Mesajlar
    18

    Ynt: Muhasebe Bürosu Açmak

    öncelikle fikirleriniz için hepinize teşekkür ederim.Ben 6 yıl boyunca Türkiyenin sayılı büyük holdınglerinden birinde çalıştım.Şuan çalışmıyorum.Çıkışımın sebebi de zaten detaylı bilgiye ulaşamamamdı.Örneğin reeskont merkezden hesaplanıyor biz sadece muhasebe kaydını yapıyoruz.Müdür benden az bilgiye sahipken ezberlemiş olduğu tabloları hazırlıyor, ben öğrenmek istediğimi üstüne basa basa söylerken biraz koltuk korkusundan doğru düzgün bişey öğrenemeyeceğimi anlayınca çıktım.Ama kendimi çok zayıf görmüyorum.Sadece eksiklerimin olduğunu kabul ediyorum.Ama İstanbulda ki SMMM ler işlerini öğretip eleman yetiştirmek istemiyorlar ,Mesleğe yeni başlayacak tüm arkadaşlarımızın da tek sıkıntısı bu sanırım.Büro tecrübesi şart ama şuana kadar tecrübeyi edinecek büro bulamadım.Sanırım sorun burada ....

  7. #7
    Üyelik tarihi
    Haziran.2008
    Mesajlar
    352

    Ynt: Muhasebe Bürosu Açmak

    ben de aynı problemi yaşıyorum.şuanda bi şirkette çalışıyoum.büro deneyimi çok istedim ama olmadı.
    ücret talebim bile olmadı smmm lerden ama kabul edilmedi.
    bence staj sınavını kazanan stajyerlerin staj yerlerini oda belirlemeli.ve en az bir sene büro stajı şartı koşulmalı
    stajyerlerin en öenmli sorunlarından biri kesinlikle bu bence..
    sevgiler,saygılar.
    &quot;...mutlu olmak için mutlu etmek yeter dediler...&quot;

  8. #8
    Üyelik tarihi
    Eylül.2008
    Mesajlar
    216

    Ynt: Muhasebe Bürosu Açmak

    kesinlikle katılıyorum, stajın bir yılı büro da yapılma . saçma ve zor gelebilir ama gerçekten bu mesleği tam manasıyla öğrenmek istiyorsak bu şart. bende şirkette staj yaptım ve çalışıyorum arkadaşlarında söylediği gibi belli konular dışına çıkamıyoruz. buda kişinin meslekte kendini geliştirmesine engel oluyor. en iyi öğrenmenin yolu uygulayarak öğrenme olduğu için bu gerekli.

  9. #9
    Üyelik tarihi
    Ocak.2009
    Mesajlar
    70

    Ynt: Muhasebe Bürosu Açmak

    merhaba
    ben de 11 senedir özel şirketlerde muhasebe departmanlarına çalıştım fakat dönem sonu kayıtları dahil sgk dahil tüm beyannameler dahil öğrendim. ve bunları yapmak ve öğrenmek çok zor değil. sorumluluk senin olunca mecburen öğreniyorsun zaten. eğer hazır da 5-10 müşteri varsa açın. zamanla tecrübe edinirsiniz, tabelanız gün geçtikçe iş yapar. zaten 35 m2 kadar bir büro ilk etapta yeter kirası uygun bir yer bakarsanız giderlerinizi kontrol altında tutarsanız neden olmasın. ben yıllardır şu büro deneyimi fikrine katılmıyorum. ben şuan bürodakilerden daha çok şey biliyorum. hem belgeyi yeni aldıysanız mevzuata hakimsinizdir. ya da az eksiğiniz vardır. şimdi büroya girip iş öğrenecem derseniz hem cok düşük maaşla hem de getir götür işleri yaptırırlar. ama yok yine büro deneyimi şart diyorsanız en fazla 1 yıl yeter. tabiki karar sizin. ben muhasebe bürosu açıp da kapayan cok fazla smmm görmedim. bürolarda iş var arkadaşlar.

  10. #10
    Üyelik tarihi
    Ocak.2009
    Mesajlar
    109

    Ynt: Muhasebe Bürosu Açmak

    Alıntı lonely Nickli Üyeden Alıntı
    merhaba
    ben de 11 senedir özel şirketlerde muhasebe departmanlarına çalıştım fakat dönem sonu kayıtları dahil sgk dahil tüm beyannameler dahil öğrendim. ve bunları yapmak ve öğrenmek çok zor değil. sorumluluk senin olunca mecburen öğreniyorsun zaten. eğer hazır da 5-10 müşteri varsa açın. zamanla tecrübe edinirsiniz, tabelanız gün geçtikçe iş yapar. zaten 35 m2 kadar bir büro ilk etapta yeter kirası uygun bir yer bakarsanız giderlerinizi kontrol altında tutarsanız neden olmasın. ben yıllardır şu büro deneyimi fikrine katılmıyorum. ben şuan bürodakilerden daha çok şey biliyorum. hem belgeyi yeni aldıysanız mevzuata hakimsinizdir. ya da az eksiğiniz vardır. şimdi büroya girip iş öğrenecem derseniz hem cok düşük maaşla hem de getir götür işleri yaptırırlar. ama yok yine büro deneyimi şart diyorsanız en fazla 1 yıl yeter. tabiki karar sizin. ben muhasebe bürosu açıp da kapayan cok fazla smmm görmedim. bürolarda iş var arkadaşlar.
    sayın lonely, merhaba, öncelikle yukarıdaki cevabınız için teşekkür ederim.Ancak unutulmaması gereken bir noktayı atladınız.Acaba özel bir şirketin muhasebe departmanında çalışıpta sizin konumunuzda olan kaç tane çalışan vardır.Yani her işin sorumluluğunu size verecekler! sizden başka sorumlu olmayacak! ve siz mesleki açıdan tecrübenizi orada, yorularak, stres sıkıntı içerisinde,kendinizden ailenizden çevrenizden bazı fedakarlıklar yaparak(örneğin günde 15 saat hatta pazar günleride çalışarak)ekonomik yönden belkide yeterince tatmin olmadan geliştireceksiniz! Böyle durumda olan bir meslektaş bırakınız mesleğini geliştirmeyi ve büro çalışanlarından daha fazla bilgili olmayı, mesleki konuda kitap yazacak hale gelmesi gerekir yani o kadar donanımlı olması gerekir.Yani siz diyorsunuzki ben yeterince donanıma sahibim, bu iş büro tecrübesi olmadan da yapılabilir.Benim yukarıda verdiğim örnek geneli kapsamaktadır.Özellikle istisnai durumlar hariç cümlesini kullandım çünkü çevremde benimde tanıdığım insanlar var özel şirketlerde çalışan ve gayet başarılı birer meslek mensubu olarak işlerini gayet iyi yapmaktadırlar. Ancak genelde durum böyle değildir.Konuyu açan arkadaşın durumuna bakarsanız ne derece haklı olduğumu görürüsünüz.Bu hep böyledir aslında.İş tamamen sizin kişisel yeteneğiniz,öğrenme isteği ile mesleğe olan ilgi ve alakanıza bağlıdır.Siz 11 yıl özel sektörde değişik firmalarda çalışıp meslekteki bilgi ve donanımınızı artırdığınızı hatta muhasebe ofislerinde çalışanlardan daha fazla bilgiye sahip olduğunuzu iddia ediyorsunuz ama bir mali müşavir olarak size tek bir şey söyleceğim bu kadar iddialı konuşmayın.Bu meslekte bilgi ve donanım sınırsızdır.Kimin kimden daha fazla bilgi sahibi olduğuna bir anda karar vermeyin..Belkide iş ilişkileri, mevzuat , bilgi ve yorum gerektiren özellikli durumlarda sizle fikirlerini paylaşacak, konuya çözüm getirecek bir meslektaşınız ile bugüne kadar karşılaşamadığınızdan için şu an bürodakilerden daha çok şey biliyorum cümlesini kullandınız.Büro personelide aynen sizde olduğu gibi yoğun ve sıkı bir tempo ile çalışmakta her türlü sorumluluk kendilerine verilmekte ağır iş yükü altında ezilmekte ve işini mecburen öğrenmekte (öğrenemezse zaten işsiz kalmaktadır) ve doğru bir şekilde uygulamaktadır.Ben mali müşavirlik yapmaktayım.Benim yanımda çalışan personelime sizin anlatımınızla getir ve götür işi de dahil olmak üzere her işi yaptırmaktayım.BAKINIZ her işi diyorum sadece getir götür işi değil ve personelimi yetiştirebildiğimi düşünüyorum.Yaptırdığım işlerden aldığım sonuçlar bunu gösteriyor. bizde yaptık zamanında işin tozunu yuttuk ve ben 1992 den beri bu işin içindeyim."Ben çok bilgili ve donanımlı bir mali müşavirim, Ben başka mali müşavirlerden daha bilgiliyim" sözünü ancak kendime söyleyebilirim. başka bir kişiye asla bu cümleyi kullanmam.Çünkü zaten başka bir mali müşavire bu sözü etmeme gerek kalmıyor.Onlar zaten size bu sözü söylüyor, nasıl bir mali müşavir olduğunuzu bir üstadınız size fikir danışırken anlayabiliyorsunuz.müşterilerim benim mali müşavirlik yönümü çok iyi bilirler aynı sözü onlar bana karşı zaten sürekli kullanırlar.Ama ben asla tanımadığım meslektaşlarım için, hatta mali müşavir olmama rağmen bürolarda çalışan büro personeli için bile olsa bu sözü kullanamam sayın lonely,
    saygılarımla.
    Sular yükseldiğinde balıklar karıncaları yer,<br />Sular çekildiğinde ise karıncalar balıkları.<br />Gerçek üstünlük suyun hareketinde

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 2 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 2 misafir)

Benzer Konular

  1. Bir SMMM Bürosu Açmak Nasıl Olur
    Konu Sahibi akara Forum SMMM Mevzuatı ve Sorunları
    Cevap: 87
    Son Mesaj : 24.Şubat.2011, 17:34
  2. Muhasebe Bürosu
    Konu Sahibi mehmet ali gün Forum SMMM Mevzuatı ve Sorunları
    Cevap: 7
    Son Mesaj : 29.Ocak.2009, 11:34
  3. Cevap: 3
    Son Mesaj : 23.Aralık.2008, 09:24
  4. Muhasebe Bürosu Devredilir!
    Konu Sahibi CANBAY Forum Vergi Usul Kanunu
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 19.Ağustos.2006, 13:02
  5. muhasebe bürosu
    Konu Sahibi tolona Forum Konu Dışı
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 11.Temmuz.2005, 18:59

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35