kamu işçi maaş

Konu: Bilanço Esasına Göre Defter Tutan Sigorta Acentesi kayıtları

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Haziran.2005
    Mesajlar
    36

    Bilanço Esasına Göre Defter Tutan Sigorta Acentesi kayıtları

    A tipi sigorta acenteliği yapan mükellefim 2008 yılında bilanço esasına göre defter tutmaya başladı. İşletmede iken şirketten her ay gider belgesi geliyordu onları gelir işletmenin elekt-tel-su vs gibi giderlerini de gider yazarak işlem yapıyorduk. Şimdi bilanço esasına göre defter tutmaya başlayınca kredi kartı ile tahsilatını gerçekleştirdiği poliçeler, şirkete gönderdiği havaleler cari hesaplar vs bunlarla ilgili nasıl bir yöntem izlemem gerekir her poliçeyi ayrı ayrı kaydedip carilerini mi oluşturmam tahsilatlarını girmem lazım gider belgesi ile poliçe tutarı arasındaki farkı satışların maliyeti mi yapmam lazım bilanço esasına göre sigorta defteri tutanlardan yöntem konusunda destek bekliyorum teşekkür ederim.

    4122004

  2. #2
    Üyelik tarihi
    Nisan.2007
    Mesajlar
    61

    Ynt: Bilanço Esasına Göre Defter Tutan Sigorta Acentesi kayıtları

    Her poliçe için değil ama her müşteri için bir 120 hesap açınız, sigorta acentesinde alacak takibi en önemli konudur tahsilat yapıyorsa, o nedenle baştan sıkı tutun ucunu kaçırmayın, müşteri bazında alacağınızı bilin. Kredi kart çekimini acentenin kendisi yapıyorsa çekim yapıldığında 108 hs borç 120 ilgili müşteri alacak çalışır, müşteri hesabı kapanır, çekilen tutar acentenin banka hesabına geçtiğinde ise 102 borç 108 alacak çalışır, müşterilerin yaptığı ödemeleri 100-102 borç 120 ilgili müşteri alacak çalışırsınız. Müşteri direk sigorta şirketine ödüyorsa sigorta şirketinin 320 si borç müşteri 120 si alacak çalışacak şekilde bir virman kesip müşteri hesabını kapatırsınız. tanzim edilen poliçeleri sigorta şirketi 320 alacak, müşteri 120 borç çalışacaksınız, gelen komisyon gider belgesini ise 320 borç 600 alacak çalışacaksınız. Sizin için satışların hizmet maliyeti olacak, bu da satışlarını yapmak için katlandığınız giderlerden oluşacak, acentede satış için çalışan personel varsa bunların tüm giderleri (maaş, seyahat, yemek vs) satışların hizmet maliyetine gidecek, elektrik tel gibi giderler ise genel yönetim giderlerinizi oluşturacak. A acentesi olduğu için poliçe tanzim ediyorsa BSMV mükellefi olduğundan hem her ay kendi tanzim ettiği poliçelerin BSMV sini ödeyecek, hem de bu poliçeleri tdhp da kaydederken 120 borç (brüt prim) , 320 alacak (net prim), 360 alacak (BSMV ) şeklinde kaydı yapılacak.
    Çok detaylı bir konu olmakla beraber bilanço esasına göre defter tutan mükelleflerinizden büyük farkı yok, sadece cari hesaplarınızı sıkı takip etmenizi öneririm.
    http://www.emreilgaz.com<br />info@emreilgaz.com

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. İşletme Hesabı esasına göre defter tutan lokanta defterleri?
    Konu Sahibi berkant61 Forum TDHP-Muhasebe Uygulamaları ve Finansal Raporlama
    Cevap: 3
    Son Mesaj : 05.Aralık.2011, 17:35
  2. Bilanço Esasına Göre Defter Tutan Ltd. Şti. de Staj Hak.
    Konu Sahibi e.smmm.a Forum Stajyer Sorunları
    Cevap: 3
    Son Mesaj : 01.Eylül.2008, 08:59
  3. İşletme Hesabı Esasına Göre Defter Tutan Kuyumcular
    Konu Sahibi seratsen Forum Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunu
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 09.Nisan.2007, 16:49
  4. Bilanço Esasına Göre Defter Tutan Gelir Vergisi Mükellefleri
    Konu Sahibi alierdem1983 Forum Vergi Usul Kanunu
    Cevap: 4
    Son Mesaj : 08.Mart.2007, 10:56
  5. Bilanço Esasına Göre Defter Tutmak
    Konu Sahibi zarha Forum Vergi Usul Kanunu
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 03.Nisan.2006, 14:24

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36