kamu işçi maaş

Konu: müşteri sıkıntısı yeni başlayanlar üstadlar lütfen yorum ve yardım

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Ağustos.2010
    Mesajlar
    8

    müşteri sıkıntısı yeni başlayanlar üstadlar lütfen yorum ve yardım

    Merhaba arkadaşlar ve üstadlar yeni başlayan bir muhasebecinin müşteri bulma sıkıntısı konusununda sizlerden yardım istiyorum bilgilendiren yorum yapan herkese teşekkürler.

    Mehmet GÖRKEM SM

  2. #2
    Üyelik tarihi
    Ağustos.2010
    Mesajlar
    8

    Ynt: müşteri sıkıntısı yeni başlayanlar üstadlar lütfen yorum ve yardım

    Arkadaşlar bir yardım istedik lütfen müşteri bulma konusundaki sıkıntılarımı nasıl ve ne sürede aşarımın muhabbetini yapmak isteyen bu konuyla ilgili söyyleyecek bir iki cümlesi olan kimse yokmu aranızda..
    Mehmet GÖRKEM SM

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Ağustos.2010
    Mesajlar
    8

    Ynt: müşteri sıkıntısı yeni başlayanlar üstadlar lütfen yorum ve yardım

    hay sağolasın be üstad, bir kelam için 1 saat bekledim vallahi...
    Mehmet GÖRKEM SM

  4. #4
    Üyelik tarihi
    Ekim.2009
    Mesajlar
    511

    Ynt: müşteri sıkıntısı yeni başlayanlar üstadlar lütfen yorum ve yardım

    Merhabalar,arkadaşlarımdan ve çevremden,tecrübeli üstadlardan bu konu ile ilgili olarak söylenenler; ilk etapda mükellef bulmanın kolay olmadığını zamanla mutlaka olacağını çok aceleci davranmamak gerektiğini söylüyorlar.İnsanlarla olan iletişiminizin iyi olması ve bence en önemlisi dürüst ve güvenilir biri olmak çok önemli bu vasıflar olmadan çok müşteri bile olsa zamanla azalacağı gibi devamı da olmaz.Zamanınız oldukça iş sahiplerini tanışmak amaçlı ziyarete gidin illa tanıdık birilerinin olması şart değil halihazırda çalıştıkları meslek mensupları mutlaka vardır fakat sizde olan ve iş sahiplerinin beğenisini kazanan bir özelliğin size geri dönüşü olacağına inanıyorum.Başarılar diliyorum.

  5. #5
    Tahsin Kurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Tahsin Kurt isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Nisan.2007
    Mesajlar
    7.950

    Ynt: müşteri sıkıntısı yeni başlayanlar üstadlar lütfen yorum ve yardım

    Sayın Mehmet Görkem Konuyu yanlış yerde açmışsınız.
    Burada
    http://forum.alomaliye.com/index.php/board,16.0.html
    veya
    http://forum.alomaliye.com/index.php/board,22.0.html

    sayfalarında konuyu dile getirirseniz öncelikle konuyu doğru yerlerde açmış oluruz.
    Sorununuz için sayfalarca yazı yazılabilir.Bunun sihirli bir formülü yok.Öyle olsa herkes müşteri bolluğu çekerdi.Şöyle şöyle yaparsan müşteri bulursun diye bir kılavuz yok.Tecrübe,mevzuata hakimiyet,dürüstlük ve herşeyden önce şükür,sabır ve işine sahip olmak tabiki başta gelir.Siz böyle çalışmaya devam zamanla taşlar yerine oturacaktır.
    Saygılar.
    Bir mum diğer bir mumu tutuşturmakla,ışığından bir şey kaybetmez. (Mevlâna Celâlediin-i Rûmî)

  6. #6
    Üyelik tarihi
    Aralık.2009
    Mesajlar
    992

    Ynt: müşteri sıkıntısı yeni başlayanlar üstadlar lütfen yorum ve yardım

    uzmanın bu konuda güzel mesajı vardı bulursam eklerim
    "Birgün ki o gün hiçbir zaman gelmeyebilir senden bir iyilik isteyeceğim o zamana kadar bunu bir hediye olarak kabul et.."

  7. #7
    Üyelik tarihi
    Aralık.2009
    Mesajlar
    992

    Ynt: müşteri sıkıntısı yeni başlayanlar üstadlar lütfen yorum ve yardım

    buldum,
    Alıntı UZMAN Nickli Üyeden Alıntı
    Alıntı father Nickli Üyeden Alıntı
    mrb ben stajımı yeni başlattım 4 aylık stajerim ALLAH nasip ederse belgemi aldığım zaman büro açmayı düşünüyorum,çevrem geniş sayılmaz ama ben staj süresince mükellef bulmaya çalışıorum şimdiden,mali müşavirim mükelleflerine yan gözle bakmıorum yanlış anlaşılmasın ;D mükellef bulmanın püf noktaları nelerdir???

    Mükellef adayıyla sohbet ederek işe başlayın; vergi beyannamelerinin internet üzerinden verilmesiyle vergi idaresinin iş yükünün azaldığını ve bu yüzden denetimlere ağırlık verileceğinden falan sözedin, sigorta kanununda yapılan değişikliklerle sigorta işlemlerinin de takibinin zorlaştığını anlatın. Artık eskisi gibi at koşturamayacaklarını mesela eskiden çek ve senetlerin, banka kayıtlarının kaydedilmesinin daha çok önem arzettiğini; devletin artık fon akışının takibinden vergi kaçağını bulacağından sözedin. Bu yüzden çek ve senetlerin düzgün bir şekilde işlenmemesi durumunda büyük problemlerle karşılacaklarını söyleyin. Kendilerinden muhasebecisi tarafından bu tür bilgilerin istenip istenmediğini sorun. Gene kredi kartı sliplerinin düzenli olarak girilip girilmediğini sohbet havasında sorun. Bunun yanında yıl sonlarında envanter çıkarıyorlarmı diye sorabilirsiniz. Hayır derse işyerinde ne kadar stok vardır diye sorarsınız. Bilmem gibisinden ibare kullanırsa muhasebecisinin verdiği bilançoda ne kadar stok olduğunu vergi dairesine bildirdiğini kendisinin bile bilmediği bu bilgiyi muhasebecisinin nerden bildiğini söylersiniz.

    Bu ve bunun gibi ne yazık ki bazı meslekdaşlarımızın atladıkları ince hususlara temas edersiniz. Ancak kesinlikle defteri bana verin düzeltelim gibisinden bir ifade kullanmayın;

    Mükelleflerin gözünde devlet hantaldır ve incelenme ihtimalleri çok azdır. Bu yüzden BA ve BS formları veya banka kayıtlarının merkez bankası aracılığıyla takip edilmesi gibi kendisinin farkında olmadan takip edildiklerini devletin teknolojinin nimetlerinden çok iyi yararlandığından falan sözedebilirsiniz.

    Yeniliklerden sözedin özellikle muhasebecisinin söylemediğini tahmin ettiklerinizi vurgulamalısınız, ince detayları, mesela kestiği çeklere çek hamilinin vergi numarasını yazması gerektiği gibi detayları alatığ durun, bilgi bombardımanına tutmalısınız.

    Dersinizi iyi çalışın, hedef mükellefinizin iş kolundaki ince detayları tartışmaya açmaya özen gösteriniz. Sektörü hakkında bilgi sahibi olduğunuzu görsün.

    Kendinizden behsederken kesinlikle falancanın muhasebe bürosunda çalıştığınızı söylemeyin, o zaman ikinci adam olursunuz; usta değil kalfa pozisyonuna düşersiniz, daha önce şu mükellefin defterini tuttum falan gibi bilgiler verebilirsiniz.

    Büyük mükellef ise; ve defteri muhasebe bürosunda tutuluyorsa, yukarıda belirttiğim hususlara temas ederek; kendisinin muhasebesinin buroda tutulamayacağını, işyerinde sistem kurulması gerektiğinden falan söz edersiniz. Bunu öyle ballandıra ballandıra anltamalısınız ki gururu okşanmalı ve mükellefiniz artık büyüdüğünü ve muhasebesininde bu büyümeye ayak uydurmasının vaktinin geldiğini düşünmeli.

    Konuşurken net cümleler kullanın. Mükellefin direk gözüne bakın. Atıyorum çek senetleri muhasebeci istemiyor falan dediğinde sıkılmışsınız ifadesi vermeniz gerekir. Hatta ara sıra yapma ya gibisinden tepki vermeyi unutmayın. Kekelemeden kelimeleri uzatmayın.

    Muhsebecisini sakın kötülemeyin,bu ters teper; hatta muhasebeciniz kim diye sorduğunuzda; atıyorum kemal abi iyi muhasebecidir falan gibisinden kelimeler kullanın, ancak mükellef sayısını arttırdıkça yeterince ilgilenemez oldu gibisinde ifadelerle aklında soru işaretleri yaratmalısınız..

    Mükkelefin defterini tutmakta olan meslek mensubuna muhasebeci diye hitap ediniz. Kendinizden bahsederkense mali müşavir diyeceksiniz. Bu onu eski; sizin yeni nesil olduğunuz havasını doğurur. Onun eski ve yaşlı bir çınar olarak gösterir. Sizi ise genç ve bu mesleğin geleceği gibi;
    Yukarıda belirttiğim konularda eksiklik tesbit ederseniz. hatta geçen gün katıldığım seminerde falanca profösör eskiden bu hususlara dikkat edilmezdi, ancak artık önemli dedi gibisinde laflar ediniz ki hem sizin son değişiklikleri takip ettiğinizi, muhtelif seminerlerde bilginize devamlı arttırdığınızı ayrıca hemde artık kendi muhasebecisinin eskidiği imajı oluşturmanız gerekir.

    Son olarak; konuşmanız şu imajı oluşturmalı;

    Kemal abi iyi mühasebeciydi ancak gelişmeleri takip edemedi. Artık devran değişti, ve kendisinin işleri çok olduğundan yeterince takip edemiyor. Kanunların ve teknolojik gelişmelerin gerisinde kalmış. Oysa bu genç Mali müşavirin bilgileri taze; elinde fazla iş olmadığından işimi güzel takip eder. Kendini yeniliyor, teknolojiye hakim.

    Proje sunmalısınız, farklı fikirler ortaya atmalısınız, donanımlı olduğunuzu göstermelisiniz,

    Kamil abi kötü muhasebeci değil, siz daha iyi bir mali müşavirsiniz.

    Unutmayın; Ana fikriniz şu olmalı,
    Kemal abiyi sizde seviyorsunuz ama istemeseniz bile mükellefin iyiliği için defteri almak zorundasınız.

    Saygılarımla,
    "Birgün ki o gün hiçbir zaman gelmeyebilir senden bir iyilik isteyeceğim o zamana kadar bunu bir hediye olarak kabul et.."

  8. #8
    Üyelik tarihi
    Haziran.2005
    Mesajlar
    877

    Ynt: müşteri sıkıntısı yeni başlayanlar üstadlar lütfen yorum ve yardım

    Başka bir öneri; Mükellefler genellikle cahil ve tutucu takımından olduğu için, bir muhasebecinin beş vakit camide namaz kıldığı ve karısını çarşafla gezdirdiğine, masasının üzerinde Sızıntı dergilerininin bulunmasına dikkat ettiğine şahidim. Bu kişi şehrin en mutena yerinde büro sahibi ve müşterisi bol. Taktir sizindir efendim.

  9. #9
    nguroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    nguroy isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Haziran.2005
    Mesajlar
    12.414

    Ynt: müşteri sıkıntısı yeni başlayanlar üstadlar lütfen yorum ve yardım

    Alıntı OSMAN EROL Nickli Üyeden Alıntı
    Başka bir öneri; Mükellefler genellikle cahil ve tutucu takımından olduğu için, bir muhasebecinin beş vakit camide namaz kıldığı ve karısını çarşafla gezdirdiğine, masasının üzerinde Sızıntı dergilerininin bulunmasına dikkat ettiğine şahidim. Bu kişi şehrin en mutena yerinde büro sahibi ve müşterisi bol. Taktir sizindir efendim.


    Vah halimize bak. ??? ???
    Nizam Güroy
    Yönetici-SMMM

  10. #10
    Üyelik tarihi
    Ağustos.2010
    Mesajlar
    8

    Ynt: müşteri sıkıntısı yeni başlayanlar üstadlar lütfen yorum ve yardım

    Bu son girdi gerçekten can sıkıcı, ama ondan önce yorumlar fikirler tavsiyeler içiin herkese teşekkür ederim. Bu son girdideki muhafazakar esnaf ve mükelleflerin muhasebecilerinide öyle sanmaları veya öyle olmalarını istedikleri konusu ciddi bir problem.. fakat bunun yanında bir başka mükelllefde gayet çağdaş modern anlayışlı vs vs. adam tekel bayici veyahut kafeterya bar sahibi, tutup ben evrak almaya gekdiğimde '' essalamın aleyküm ve rahmetuulahi ve berakatühü'' demek zorunda kalmıyorum sadecce içten bir merhaba yeterli oluyor.. Cahille muhabbet gerçekten zor. adam kredi çekecek geçici vergi çıkartıyormuyuz diye soruyorum '' yoooookkk ne vergisi sakın haa beş kuruş para ödemem'' gibi çıkışlarda bulunuyor ama bilen adam '' evet beyfendi bu ay bir miktar geçici çıkaralım çünkü banka kredisi kullanacağım'' diyebiliyor, Galiba işin özü şu ; Nabza Göre Şerbet Vereceğiz...
    Mehmet GÖRKEM SM

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Üstadlar Yardım
    Konu Sahibi crowww Forum Stajyer Sorunları
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 09.Şubat.2016, 08:54
  2. Müşteri sıkıntısı hakkında görüş ve tavsiye bekliyorum.
    Konu Sahibi Mehmet Görkem SM Forum Konu Dışı
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 03.Ağustos.2010, 16:55
  3. Cevap: 0
    Son Mesaj : 10.Mayıs.2010, 12:10
  4. SGK yasası ile ilgili yorum lütfen.
    Konu Sahibi M.Gür Forum SGK Mevzuatı
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 25.Aralık.2008, 17:06
  5. Üstadlar Yardım....Düzeltme Beyannamesi
    Konu Sahibi merttuna Forum KDV
    Cevap: 11
    Son Mesaj : 30.Ekim.2008, 19:57

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36