kamu işçi maaş

Konu: Özel Eğitim Kurumu Açılışı

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Haziran.2005
    Mesajlar
    36

    Özel Eğitim Kurumu Açılışı

    Bir daire içerisinde 3 sınıf oluşturularak 4 öğretmen sbs ve öss öğrencilerine masa başı ders sistemi ile bire bir ders vererek bir işyeri açmak istiyor. Vergi dairesi kaydı ve belediye işyeri açma ruhsatı bu iş için yeterli midir? Ekstra bir dikkat edilmesi gereken bir konu varmı? Özel Eğitim ve Etüd Merkezi adı olabilir veya sadece Özel Eğitim Merkezi olabilir diye düşünüyorlar.... Böyle bir işyeri müşterisi olan var mı? Serbest meslek yapıp diğer öğretmenleri sigortalı mı yapmak yoksa işletme defteri yapıp diğer öğretmenleri sigortalı mı yapmak yada ortaklık işletmesi mi fikirlerinizi bekliyorum? Oda kaydı anlamında esnaf sanatkarlar odası mı olmalı?

    4122004

  2. #2
    Üyelik tarihi
    Eylül.2009
    Mesajlar
    482

    Ynt: Özel Eğitim Kurumu Açılışı

    mükellefimiz yok ama genellikle milli eğitim bakanlığından izin alınıyor açmak için.öğretmenlerde genelde kısmi iş sözleşmesiyle ders saati karşığı sigortalı gösterliyor

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Mart.2008
    Mesajlar
    224

    Ynt: Özel Eğitim Kurumu Açılışı

    Bu konuda İlçe milli eğitim müdürlüğüne başvuruda bulunarak izin almanız gerekiyor. Ancak şartları hiçte kolay değil. Özellikle bir apartman dairesi düşünülüyorsa işleri daha da zor. Çünkü fiziksel şartlara çok ehemmiyet veriliyor pencerelerin genişliğinden tutun tavan yüksekliğine kadar ellerinde metreyle ölçüyorlar. Her 8 kişiye bir tuvalet gibisinden şartları var. Size fiziksel şartlarınıza göre kontenjan vereceklerdir. Önemli hususlardan birisi de sizi bayındırlığa yönlendiriyorlar depreme dayanıklılık raporu, itfaiyeden yangın raporu gibi raporlar istiyorlar ki özellikle deprem raporu almak zor ve maliyetli. Tüm belgeleriniz tamam diyelim başvuruda bulundunuz ruhsat almanız 1-1,5 ay sürüyor. Ruhsatı aldınız diyelim çalıştırıcağınız her personelin bilgilerini ilçe milli eğitime bildirmeniz ve onay almanız gerekiyor(Misal eski hükümlü yada sabıka kaydı olanı çalıştıramıyorsunuz). İlçe milli eğitim periyodik aralıklarla başvuruda bulunduğunuz tüm personeller için SGK'ya yazı yazıyor şu işletmede şu kadar şahıs şu tarihte işe başlamıştır bilginiz olsun gibisinden. SGK işe başlama tarihiyle ilçeye başvurduğunuz tarihler farklı olursa SGK'nın yapacağı işlemi sanırım biliyorsunuzdur. Ancak ne SGK ne vergi dairesi ne de belediye, milli eğitim ruhsatıyla ilgilenmiyor. Ruhsat almadan da resmi olarak işletme faaliyeti yürütebilirsiniz şikayet olmadığı sürece tabiki. İlçe milli eğitime başvuruda bulunup eksikliklerinizi tamamlayıncaya kadar faaliyet göstermenize de ses çıkartılmıyor ancak süreç çok uzarsa ne olur hiç bilmiyorum. İlçe Milli eğitim müdürlüğüne gidip şartlar hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Cevap: 1
    Son Mesaj : 29.Ocak.2018, 15:56
  2. Özel Eğitim Kurumu Muhasebesi Hakkında ?
    Konu Sahibi önmuhasebe Forum Konu Dışı
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 01.Şubat.2016, 12:10
  3. Etüt Merkezi, Eğitim Kurumu
    Konu Sahibi sunayd Forum TDHP-Muhasebe Uygulamaları ve Finansal Raporlama
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 28.Aralık.2015, 18:23
  4. Özel Eğitim Kurumları
    Konu Sahibi dwrn Forum Vergi Usul Kanunu
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 13.Şubat.2009, 10:21
  5. özel eğitim kurumu
    Konu Sahibi mithat48 Forum Vergi Usul Kanunu
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 22.Temmuz.2006, 20:17

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36