kamu işçi maaş

Konu: Firma Adına Harcamalar Ve Borç Dekontu

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Kasım.2010
    Mesajlar
    1.014

    Firma Adına Harcamalar Ve Borç Dekontu

    Firma (X) başka firmalara (Y) iş yaptırıyor
    İş yapan firma (Y) yaptığı iş karşılığı fatura kesiyor ancak bu işi yaparken devlet dairelerine harcamalar da bulunuyor ancak bu harcamalar işi yaptıran (X) adına belgeleniyor
    Sonra aylık olarak işi yapan (Y) firması ise bu harcamaları borç dekontu ile (X) firmasına yansıtıyor ekinde belgelerle beraber
    Bu durumda;
    - Her borç dekontunun altında neredeyse 20-50 adet kamu kurumlarına yatırılmış harç vs. evrak var Bu durumda bu belgeler muhasebe kayıtlaına tek tek mi işlenmelidir yoksa topluca tek olarak borç dekontuna istinade işlenebilinir mi tek bir kayıt ile işlenmelidir?
    - Borç dekontunda her iki firmanında kaşe imza olması zorunlumudur?

    Saygılar


  2. #2
    koraykarakaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    koraykarakaya isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Nisan.2008
    Mesajlar
    3.826
    1-Ekinde tevsik edici belgelerin yer alması koşulu ile tek bir kayıt yapılabilir.

    2-Düzenlemeniz gereken belge borç dekontu değil, KDV'siz faturadır.
    Tarafımca yazılan mesajları şahsi görüşlerim olup, her hangi bir hukuki sorumluluğum yoktur.

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Kasım.2010
    Mesajlar
    1.014
    Alıntı koraykarakaya Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1-Ekinde tevsik edici belgelerin yer alması koşulu ile tek bir kayıt yapılabilir.

    2-Düzenlemeniz gereken belge borç dekontu değil, KDV'siz faturadır.
    Üstadım buradaki detay şu; yapılan harcamalar harcamayı yapan (Y) adına değil işi yaptıran (X) adına çıkıyor, Harcama belgelerinde genelde tapu harçları (X) adına düzenlenmiş oluyor
    Bu sebeple borç dekontu doğrusu sanırım çünkü faturada belgelerinde (Y) ye kesilmiş olmaları gerekmez mi?
    Saygılar

  4. #4
    Üyelik tarihi
    Kasım.2012
    Mesajlar
    31
    Bence dekont uygulaması doğru. Dekontu gider yazmak yerine,belgeleri muhasebeleştirmek daha doğru olur. X firması yetkilisinin dekonta imza atması yeterli oluyor. Y firmasının imzası gerekmiyor.

  5. #5
    Üyelik tarihi
    Kasım.2010
    Mesajlar
    1.014
    Yani sonuç olarak
    X firması adına düzenlenmiş harcama belgelerinin Y firması tarafından ödenmesi durumunda
    Y firmasınca düzenlenmiş ve ekinde harcama belgelerinin olması durumunda
    harcama belgelerinden tek tek kayıt yapmayarak borç dekontu na istinaden tek seferde
    740 Tapu harçlar 300 TL
    320 Adımıza yapılan tapu harmaları 300 TL
    diye kayıt yapılabilinir mi
    Yoksa borç dekontuna göre değilde her harcamayı tek tek
    740 ...nolu fiş ile tapu harcaması 2 TL
    320 Adımıza ...fiş ile yapılan harcama 2 TL
    Çünkü tek tek işlendiğinde sırf bu iş için bir adam tutulmalı ancak toplu tek seferde girebilirsek diye öğrenmek istedim
    Teşekkürler

  6. #6
    bulent249 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    bulent249 isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Aralık.2006
    Mesajlar
    3.811
    Gider belgelerinin ayrı ayrı işlenmesi gerekir. Alacak tarafına ise toplam tutarı tek kalemde yazmanız yeterlidir.

  7. #7
    nguroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    nguroy isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Haziran.2005
    Mesajlar
    12.414
    Alıntı bulent249 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gider belgelerinin ayrı ayrı işlenmesi gerekir. Alacak tarafına ise toplam tutarı tek kalemde yazmanız yeterlidir.

    Elbette her gider kalemi ait olduğu başlık altında işlenmelidir. Yani borç tarafında genelleme yapamazsınız. Alacak tarafı tek kalemde olmalıdır zaten.
    Ayrıca tekrar net olarak söylim; eğer harcamalar X firması adına belgelendirilmiş ise bunları ödeyen Y firması bir BORÇ DEKONTU düzenler ve altına harcama belgelerinin asıllarını koyarak " adınıza ödenen ekli .. adet belge tutarı nezdimizdeki cari hesabınız borç kayıt edilmiştir mukabil kaydın yapılmasını rica ederiz" açıklamasıyla dekont edilir.
    Eğer harcama belgeleri ödemeyi yapan Y firması adına ise , durum değişir Y firması bunu "Yansıtma faturası " düzenleyerek aynı zamanda yapılan harcamaları ilgili maliyetlere borç kayıt ederek, yansıtma faturası bedeli ise alacak yani gelir kayıt etmesi gerekir.
    KDV açısından ise harcama faturasındaki oranlar aynen yansıtılır. Eğer kdv olmayan bir harcama ise bunun yansıtılmasında da kdv yoktur.
    Nizam Güroy
    Yönetici-SMMM

  8. #8
    Üyelik tarihi
    Kasım.2010
    Mesajlar
    1.014
    Teşekkürler üstad
    Belgeler X firması adına düzenleniyor-belgelerde KDV yoktur genelde harç paraları
    Sadece toplu girilebilirmi noktasındayım çünkü her dekontun altında en az 40-50 ufak rakamlı (3-40 TL arası) var ve böyle her ay 20-30 borç dekontu geliyor ki bunların altındaki harcamaların rakamı yaklaşık 600-1000 adet arasında olacak
    İşimiz zor yani Teşekkürler

  9. #9
    nguroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    nguroy isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Haziran.2005
    Mesajlar
    12.414
    Aynı mahiyette olanları ayırmadan birlikte girip açıklamaya yazabilirsiniz.
    Nizam Güroy
    Yönetici-SMMM

  10. #10
    Üyelik tarihi
    Kasım.2010
    Mesajlar
    1.014
    Üstadım bu konu çok önemli
    Ben şöyle düşünüyorum ufak harcamalar ve kdv yoktur tek tek girmeye çok zahmet
    Sonuçta maliye açısından gider yazılıyor ve dönemde atlamıyor sıkıntı olmaz diye düşünüyorum
    Saygılar

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Borç/ Alacak Dekontu
    Konu Sahibi Yaklaşım Forum Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunu
    Cevap: 3
    Son Mesaj : 12.Eylül.2019, 15:45
  2. Kuruluştan Önce Şirket Adına Yapılan Harcamalar
    Konu Sahibi kadriyekrsc Forum Vergi Usul Kanunu
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 19.Şubat.2013, 10:46
  3. Borç dekontu
    Konu Sahibi faruks86 Forum Vergi Usul Kanunu
    Cevap: 20
    Son Mesaj : 27.Haziran.2012, 15:27
  4. Borç dekontu
    Konu Sahibi SMMM STAJER Forum TDHP-Muhasebe Uygulamaları ve Finansal Raporlama
    Cevap: 3
    Son Mesaj : 19.Ekim.2011, 10:04
  5. Cevap: 2
    Son Mesaj : 11.Nisan.2007, 11:02

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36