Merhaba,

Su anda bir Avrupa ulkesinde yuksek lisans yapmaktayim, son senemdeyim. Bir yandan buraya okumaya gelen Turk ogrencilere konaklama bulma, dil okullarına, üniversitelere ve enstitülere kayıt, bürokratik işlemlerde yardım (oturma izni alımı v.s) gibi konularda hizmet veriyorum bir diğer Türk sınıf arkadaşımla.

An itibariyle bir web sitemiz var ve bu işi herhangi bir şirket olmadan yapıyoruz (ama sanırım fatura kesmesek de, şirket kurmamış olsak da adi ortaklık sayılıyormuşuz, söz birliği yeterliymiş). Know-how'imiz ve çevremiz çok iyi olduğundan işimizi resmiyete dökmek istiyoruz.

Vereceğimiz hizmetin bir kısmı Türkiye'de (danışmanlık, bilgilendirme), esas kısmı ise (konaklama bulma, kayıt v.s) yurtdışında gerçekleşiyor.

Sizlere sormak istediğim sorular da burada başlıyor.

1) Şirketi Türkiye'de mi açmalıyım yoksa bulunduğum ülkede mi?
2) Cevap hangi ulke olursa olsun, bir diğerinde de temsilcilik/büro açmam işlerimi kolaylaştırır mı? Faydası ne olur?
3) Şirketi yurtdışında açmamız, mezuniyet sonrası oturum iznimizi uzatabilmemiz için gerekli bir şey aslında. Dolayısıyla eğer yurtdışında açarsak, Türkiye'deki yasal prosedürler ne olmalı? Vergiyi nereye vereceğiz?,
4) Merkez yurtdışında, bir büro da Türkiye'de olursa maliyet açısından çok fazla kalem oluşturur mu? Mantıklı mıdır?
5) Faturayı hangi ülkeden keseceğiz?
6) Hangi tür şirket kurmalıyız? (mümkün olan minimum gider önceliğimiz fakat belki uzun vadede daha az maliyetli olan bir yol vardır. Fikirlerinizi dinlemek isterim)

Şimdilik aklıma gelenler bu kadar.

Teşekkür ederim herkese şimdiden