cfo-bmi

Konu: Hizmet Faturası İadesi Hk.

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Nisan.2007
    Mesajlar
    37

    Hizmet Faturası İadesi Hk.

    merhabalar...

    Jeneratör alım-satımı yapan bir firma asansör bakım için mayıs ayında müşterisine fatura kesmiştir.fakat haziran ayında müşterisi iade faturası kesmiştir. bu durum kayıtlara nasıl yansıyacak acaba ???
    Şimdiden teşekkürler..


  2. #2
    NİSAN123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    NİSAN123 Guest

    Ynt: Hizmet Faturası İadesi Hk.

    ----------------------------
    610 satıştan iadeler
    191 satış iade kdvsi
    120 alıcılar

    hizmet iade fatura kaydı
    ----------------------------

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Temmuz.2005
    Mesajlar
    18

    Ynt: Hizmet Faturası İadesi Hk.

    Üstadımın muhasebe kaydına katılıyorum,fakat yapılmış bir hizmetin iadesi konusu kafamı karıştırdı. ???

  4. #4
    nane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    nane Guest

    Ynt: Hizmet Faturası İadesi Hk.

    Hizmetin iadesi olmaz. Fiyat farkı veya yapılmamış bir hizmet için kesilen ft iptali için denilebilir.

  5. #5
    Üyelik tarihi
    Haziran.2005
    Mesajlar
    401

    Ynt: Hizmet Faturası İadesi Hk.

    İyi günler, aynı durum benim başıma da geldi.. yapılan makine tamiri sonrası fatura kesilmiş durumda. fakat tamirat tam yapılamadığı için hala arıza verdiği için iade faturası kesmemiz gerekiyor, yani bedel ödenmeyecek.. bunun karşılığnda ne tür bir ibare kullanacağız. " Açıklama kısmına şu tarih ve şu no lu faturaya istinaden iade faturası " şeklinde yazsak olur mu ?
    bilgi Paylaşılsa bile tükenmeyen bir hazinedir.

  6. #6
    nguroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    nguroy isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Haziran.2005
    Mesajlar
    12.410

    Ynt: Hizmet Faturası İadesi Hk.

    Alıntı nane Nickli Üyeden Alıntı
    Hizmetin iadesi olmaz. Fiyat farkı veya yapılmamış bir hizmet için kesilen ft iptali için denilebilir.

    Sn. Nane gayet net açıklamış. Hizmet iade edilmez. Zaten mantığa ters.Hizmet verilir ve biter. Fiyat farkı diyebilirsiniz.
    Nizam Güroy
    Yönetici-SMMM

  7. #7
    Üyelik tarihi
    Haziran.2005
    Mesajlar
    401

    Ynt: Hizmet Faturası İadesi Hk.

    Sayın nguroy, fiyat farkı faturası derken biz birşey satmadıkkı sonrasında fiyatında farklılık ile ilgili fiyat farkı faturası keselim. sn. demiral ın ifadesi daha uygun gibi geldi.. yanılıyormuyum ? hiç mi karşılaşan olmadı bu gibi durumlar ile.
    bilgi Paylaşılsa bile tükenmeyen bir hazinedir.

  8. #8
    nguroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    nguroy isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Haziran.2005
    Mesajlar
    12.410

    Ynt: Hizmet Faturası İadesi Hk.

    İade faturası bir mal aldığınız zaman bir kısmını kabul etmeyerek iade etmeniz durumunda geçerlidir.
    Sizin yazacağınız faturaya açıklama vererek fark faturası açıklamasıdır.
    Alıntı Yeniyurt Nickli Üyeden Alıntı
    ? hiç mi karşılaşan olmadı bu gibi durumlar ile.
    Demişsiniz günde en az 10 defa yapıyorum.
    Nizam Güroy
    Yönetici-SMMM

  9. #9
    Üyelik tarihi
    Kasım.2007
    Mesajlar
    823

    Ynt: Hizmet Faturası İadesi Hk.

    Tek düzen muhasebe sisteminde hizmet işletmelerinin teslimleri 600 kodlu yurt içi satışlar hesabında gösterilmekte, bunların iade ve iskontoları da 610 ve 611 kodlu hesaplarda yer almaktadır. Bu sistemde 740 kodlu hesaptan doğrudan doğruya düşme yapılmamaktadır. Çünkü hizmet iadesinde satış karı payının da iadesi sözkonusudur.
    _______ ________
    610 veya 611
    191
    120
    _______ _________
    şeklinde yazılacaktır.
    Selam ve sevgiler
    AHMET KIZIL karşılık verdi. [ 10/24/2007 5:31:32 PM]

  10. #10
    Üyelik tarihi
    Ocak.2006
    Mesajlar
    1.112

    Ynt: Hizmet Faturası İadesi Hk.

    Hizmetin iadesi olmaz. Doğru bir yaklaşım. Buradaki işlem gerçek bir işlem ama...

    Bu durumda ne olucak.

    Firmalar bu işin kötü niyetli, muvaazaa içermeyen bir işlem olduğunu ispatlamak durumundadırlar. Yani muvaazaalı bir işlem diye eleştiri geldiği zaman hayır "böyle değil" diyerek tüm deliller ortaya dökülmelidir.

    Nasıl?

    1)Ödemeler bankadan olmalı, değilse eleştiri.
    2) Firmaların ödenecek ve devir KDV durumları tutarlı olmalı. Eğer tutarsızlık varsa dönem atlama varsa firma düzeltme vererek iyi niyetini ispat etmeli,
    3) Geçici ve Kurumlar açısından dönem atlama ve tutarlılık olmalı. Eğer yoksa, düzeltme ile iyi niyet ispatlanmalı.


Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Reklamasyon Faturası ve İadesi
    Konu Sahibi youngeagle_3 Forum Muhasebe Kayıt Örnekleri ve Muhasebe Dersleri
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 02.Mayıs.2017, 10:48
  2. Hizmet İhracı Kdv İadesi
    Konu Sahibi bil_gin Forum KDV
    Cevap: 7
    Son Mesaj : 24.Şubat.2015, 10:41
  3. Yurtdışı Hizmet İadesi
    Konu Sahibi Day-Dream Forum KDV
    Cevap: 9
    Son Mesaj : 31.Aralık.2013, 00:35
  4. Hizmet İşletmelerinde Alış İadesi
    Konu Sahibi nhlnzf Forum Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunu
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 12.Şubat.2009, 17:30
  5. Alınan Hizmet Bedelinin İadesi
    Konu Sahibi stajer311 Forum Vergi Usul Kanunu
    Cevap: 7
    Son Mesaj : 03.Kasım.2008, 19:40

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36