vergi dairesi ve mükellef iletişiminde teknoloji kullanımı biraz daha arttırılabilir örneğin bir işe başlama bildirimi dairede işleme alınıp onaylandıktan hemen sonra mükellefin cep telefonuna kısa mesaj gönderilmesi ve şu gün memurlarımız yoklamaya gelecektir diye bilgi mesajı otomatik ulaşsa iyi olur (ve hatta şu saatler arasında diye olursa daha da iyi olur) çünkü bir çok arkadaşımız bu durumu yaşıyordur önce evrakı teslim edersiniz daireye ondan sonra telefon trafiğiniz başlar ikide bir daireye gidip sorar durursunuz..

tabii birde iş akışı ve işgücü planlamasında bu veriler dikkate alınırsa daha etkili olabilir çoğumuz şu cümleyi duymuşuzdur o masaya bakan arkadaş izinli yahut iş yoğunluğumuz fazla gibi...


bir de ilgili memur ve servislerin email adresleri de belirtilirse çünkü kimi evrak fotokopileri istenebilmekte onun yerine evrakı scannerda tarayıp bu email adresine hızlı bir şekilde ulaştırılabilir ve memurda böylelikle dosyayı hemen işleme alabilir çünkü çoğu zaman evrakın gelmesini beklemesi sebebi ile bekletilebilmekte bu durumda iş yoğunluğunu daha da arttırıp verimliliği azaltabilmekte... : : :