kamu işçi maaş

Konu: İşyeri Devri ile Birlikte Kullanılan Yazar Kasanın Devir Edilmesi

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Haziran.2009
    Mesajlar
    158

    İşyeri Devri ile Birlikte Kullanılan Yazar Kasanın Devir Edilmesi

    arkadaşlar mükellefim faaliyete olan bir lokantayı devir alacak.bu devir le birlikte içindeki demirbaşlar için fatura kesilecek ve kullanılan yazar kasa içinde ayrı fatura kesilecek.vergi dairesi tarafından yapılan yoklama sonucu ile yazar kasa faturası ,yoklama fişi ve kullanma klavundaki işlemler ile servis tarafından düzenlenmiş fişe istinaden yeni yazar kasa vergi levhası düzenlenir.yanıldığım bir husu varsa düzeltin lütfen.saygılar.


  2. #2
    Üyelik tarihi
    Aralık.2009
    Mesajlar
    4

    Ynt: İşyeri Devri ile Birlikte Kullanılan Yazar Kasanın Devir Edilmesi

    normal kapanış ve açılış işlemlerinde ne yapılması gerekiyorsa o yapılacak.



  3. #3
    Üyelik tarihi
    Haziran.2009
    Mesajlar
    158

    Ynt: İşyeri Devri ile Birlikte Kullanılan Yazar Kasanın Devir Edilmesi

    V ? MÜKELLEFLERCE KULLANILAN ÖDEME KAYDEDİCİ CİHAZLARIN SATIŞ VE DEVRİ
    Bakanlığımızca onaylanan bilgisayar bağlantılı sistemleri, bağlantılı ödeme kaydedici cihaz sistemlerini, elektronik yazar kasalar veya yazıcı tertibatı bulunan teraziler, işyerinde kullanmakta olan mükellefler, daha sonra kullanmak üzere yeni bir bilgisayar bağlantılı sistem, bağlantılı ödeme kaydedici cihaz sistemi, elektronik yazar kasa veya yazıcı tertibatı bulunan terazi aldıklarında ellerindeki eski cihazlarını aşağıdaki açıklamalar çerçevesinde ödeme kaydedici cihaz kullanma yükümlülüğü olan bir başka mükellefe veya Bakanlığımızdan onay almış bulunan üretici veya ithalatçı kuruluşlara satabilecek ve devredebileceklerdir.
    a) Ödeme kaydedici cihazlarda kayıt altına alınan mali bilgilerin, silinemez ve değiştirilemez özellikte olması sebebiyle, bir süre kullanıldıktan sonra mali hafızalarında hasılat kayıtlı iken satışı yapılan cihazlarda yer alan bilgilerin, cihazı satan mükellefin ödeyeceği vergilerin takibi, satınalanın da kendine ait olmayan hasılattan sorumlu duruma düşmemesi bakımından satış ve devir işleminden önce ilgili vergi dairesince mutlaka tesbit edilmesi gerekmektedir. Bunun için sözkonusu cihazları satan mükellef tarafından devir ve teslim yapılmadan önce, ilgili vergi dairesine başvuruda bulunarak, cihazda kayıtlı mali bilgilerin tesbit edilmesi talep edilecektir.
    b) Başvuruyu alan vergi dairesi, cihazı satan mükellefin, satış tarihine kadar cihaz kullanmak suretiyle elde ettiği hasılatı, tahsil olunan katma değer vergisini, son "Z" raporu sayısını, en son verilen müteselsil fiş numarası ve tarihini, cihaza yapılan teknik müdahaleleri, cihazın mali hafızasının değiştirilip değiştirilmediğini ve mali bakımdan gerekli olabilecek diğer tüm bilgileri, mali hafızadan ve gerektiğinde işletmede kalan kayıt rulolarından yararlanmak suretiyle görevlendireceği bir elemanı marifetiyle tesbit ettirecektir.
    c) Cihazın ödeme kaydedici cihaz kullanma yükümlülüğü olan bir mükellefe satılması veya devredilmesi halinde;
    ? Cihazlar satıcıya ait bilgilerin yer aldığı eski mali hafıza ile satılabileceği gibi, eski mali hafızası yetkili servis elemanlarınca sökülerek (saklanmak üzere) satıcıya verilmek ve yerine yeni bir mali hafıza takılmak suretiyle de satılabilecektir. Şu kadar ki cihazın mali hafızasının sökülmesi ve yerine yenisinin takılması işlemi satış ve devirden (fatura düzenlenmeden) önce olacak, bu husus ruhsatnamede ve düzenlenen tutanakla ayrıntılı bir şekilde belirtilecektir.
    ? Yukarıda belirtildiği şekilde, vergi dairesince yapılan tesbitler sonucunda, üç örnek tutanak düzenlenecek, düzenleyen görevli memur, satıcı ve alıcı mükellefler tarafından imzalanan tutanağın, bir örneği satıcının dosyasına konulmak üzere vergi dairesinde, diğeri satıcıda kalacak, bir diğeri ise cihazın ruhsatnamesine eklenecektir.
    ? Cihaz ruhsatnamesinin satışa ilişkin bölümleri satışı gerçekleştiren kişi veya kurum tarafından eksiksiz bir şekilde doldurulup tasdik edilecek, ayrıca ruhsatnameye cihazın ne sebeple satıldığı belirtilecek ve düzenlenen tutanağın tarihi işlenecektir.
    ? Cihazı satın alan mükellef, fatura, ruhsatname kullanma kılavuzu, tutanak örneği ile birlikte cihazı teslim alacak ve alış faturasının düzenlendiği tarihten (fatura tarihi dahil) itibaren 15 gün içinde gerekli belgelerle birlikte bağlı bulunduğu vergi dairesine müracaatla cihazın adına kaydının yapılmasını ve "Ödeme Kaydedici Cihazlara Ait Levha"nın verilmesini talep edecektir.
    ? Cihazı satın alan mükellef, ayrıca satışa ilişkin işlemi ve cihazın kimden alındığını gerekli kayıt yapılmak üzere, on beş gün içinde yazılı olarak ruhsatnamede belirtilen üretici veya ithalatçı kuruluşa bildirecektir.
    d) Cihazın, Bakanlığımızdan onay almış bulunan üretici veya ithalatçı kuruluşlara satılması veya devredilmesi halinde ise;
    ? Yukarıda belirtildiği şekilde, vergi dairesince yapılan tespitler sonucunda, iki örnek tutanak düzenlenecek, düzenleyen görevli memur, satıcı ve alıcı mükellefler tarafından imzalanan tutanağın bir örneği satıcının dosyasına konulmak üzere vergi dairesinde, diğeri satıcıda kalacaktır.
    ? Üretici veya ithalatçı kuruluş tarafından, cihazın eski mali hafızası (üzerinde bilgi kayıtlı ise) sökülerek saklanmak üzere satıcıya verilecek ve cihaza yeni bir mali hafıza takılacaktır.
    ? Üretici veya ithalatçı kuruluşlarca, cihazın satıcıdaki ruhsatnamesi iptal edilmek üzere geri alınacak ve cihaza takılan mali hafıza ile aynı sicil numarasını taşıyan bir ruhsatname düzenlenecektir.
    ? Bu şekilde alınan cihazlar, üretici veya ithalatçı kuruluşlarca tekrar satışa arzedildiğinde, ilk kez satılan cihazlarda olduğu gibi (satıcı tarafından bir ay içinde alıcının bağlı olduğu vergi dairesine bildirilmesi vs..) işlem yapılacaktır.
    e) Satış ve devir işleminin gerçekleşmesi ile birlikte satıcı mükellef bağlı olduğu vergi dairesine onbeş gün içerisinde müracaat ederek, daha önce almış bulunduğu "Ödeme Kaydedici Cihazlara Ait Levha"yı, iptal edilmek üzere iade edecek ve satışa konu cihazın adına devam eden kaydının silinmesini isteyecektir.
    Tebliğ olunur.
    T

  4. #4
    Üyelik tarihi
    Ağustos.2006
    Mesajlar
    560

    Ynt: İşyeri Devri ile Birlikte Kullanılan Yazar Kasanın Devir Edilmesi

    devir alınacak lokanta kapanışını yapıp yazarkasasını geçici olarak kullanım dışı bıraktıktan sonra yeni işe başlama yapan kişi yazar kasa izin yazısı aldıktan sonra gider pusulası düzenleyerek bu yazarkasayı alacak. daha sonra servis işlemleri yapılarak bildirim yapılacak.
    Başarı sadece okuyup harfiyen uygulamakla değil okuduğuna birşeyler katmakla sağlanır...

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Yazar Kasanın Durumu
    Konu Sahibi efendi Forum Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunu
    Cevap: 7
    Son Mesaj : 09.Eylül.2009, 12:50
  2. Merkezdeki Yazar Kasanın Şubede Kullanılması
    Konu Sahibi serhat durmus Forum Vergi Usul Kanunu
    Cevap: 3
    Son Mesaj : 19.Ocak.2009, 14:09
  3. Yazar Kasanın Zamanında Alınmaması
    Konu Sahibi sofist Forum Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunu
    Cevap: 10
    Son Mesaj : 07.Temmuz.2007, 15:15
  4. İş Yeri Kapatma ve Yazar Kasanın Durumu
    Konu Sahibi Engin_ER Forum Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunu
    Cevap: 8
    Son Mesaj : 28.Mayıs.2007, 15:55
  5. Mevcut Yazar Kasanın Hiç Kullanılmaması Hk
    Konu Sahibi Ogrenci Forum Diğer Vergi Kanunları
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 10.Ağustos.2005, 12:11

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36