kamu işçi maaş

Konu: İş merkezi Yöneticiliği

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Nisan.2007
    Mesajlar
    1.351

    İş merkezi Yöneticiliği

    arkadaşlar
    plazalarda bildiğiniz gibi plazanın idaresi ile ilgili yönetim adı altında bir şirket kurarlar..elektrik faturası plaza adına gelir ve gelen faturayıda m2 ye göre veya sarfiyata göre plazadaki firmalara fatura ederler. plaza yönetimi kestiği faturaya ait tahsilatı zamanında alamıyor ancak kdv yi vergi dairesine ödemek durumunda kalıyor. Bu nedenle şirket olan bu yönetim elektrik faturası işlemlerini ........plaza iş merkezi yöneticiliği adı altında bir firma kurmuş ve buna devretmiş( Ünvanı :......İşmerkezi yöneticiliği A.Ş. veya Ltd değil). ...iş merkezi yöneticiliğ gelen elektirk faturasını kdv hahil olarak kayıtlara alıyor. plazada faaliyet gösteren firmalarada A4 ortamında ...dönemi elektrik tüketimi diye evrak getiriyorlar.

    Biz bu tutarı doğal olarak kayıtlarımıza gider olarak işleyebiliriz kanaatindeyim. ( GVK.40.madde işle ilgili......)

    1-Bu belge eğer 5.000 TL yi geçiyorsa Ba formuna dahil edecekmiyiz.
    2-Plaza yönetiminin yaptığı bu işlem ne kadar doğrudur.
    3-Bana söylenilen Kdv den dolayı böyle bir işe başvurduK demeleri.

    Bu Konu hakkındaki tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.


  2. #2
    nguroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    nguroy isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Haziran.2005
    Mesajlar
    12.411

    Ynt: İş merkezi Yöneticiliği

    Plaza yönetiminin işletim şirketi olması daha mantıklıdır. Çünkü tutarlar büyüktür. belkide kiraya verdiği ortak alanlar mevcuttur.
    Diğer firmalar nasıl fatura kesiyorsa iş merkezi yönetim aş de fatura kesecek ve kdv ödeyecek.
    Eğer daha küçük çaplı iş hanı falansa o zaman kurumlar vergisi mükellefi değildir. Apartıman makbuzu ile para toplarlar.
    Buna istinaden ödeme yapanlar da gider yazarlar KDV söz konusu olmaz.
    Nizam Güroy
    Yönetici-SMMM

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Nisan.2007
    Mesajlar
    1.351

    Ynt: İş merkezi Yöneticiliği

    iş merkezine gelen elektrik faturası aylık 250.000TL civarı. birde ortak kullanım alanları vb adlar altında aidat almakta ve bu aidat tutarıda aylık 1.700 TL civarı plaza 30 katlı. küçük çaplı değil.dediğiniz gibi iş merkezi yöneticiliği kurumlar vergisi mükellefi değilmiş iktisadi amaçlar için kurulmamış.

  4. #4
    nguroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    nguroy isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Haziran.2005
    Mesajlar
    12.411

    Ynt: İş merkezi Yöneticiliği

    Bence burda bir sorun doğmaktadır. Bu çapta bir yerin işletilmesi mutlaka kurumlar vergisi mükellefi olan bir firma tarafından yapılmalıdır.
    Örnekleri çoktur (Capitol, Naitulus, Akmerkez vb)
    Nizam Güroy
    Yönetici-SMMM

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Site Yöneticiliği
    Konu Sahibi pardon1986 Forum Vergi Usul Kanunu
    Cevap: 8
    Son Mesaj : 26.Ağustos.2015, 09:39
  2. Apartman Yöneticiliği.?
    Konu Sahibi ZİNDAN Forum Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunu
    Cevap: 15
    Son Mesaj : 06.Şubat.2010, 01:39
  3. Apartman Yöneticiliği
    Konu Sahibi cemoja Forum Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunu
    Cevap: 4
    Son Mesaj : 01.Ağustos.2007, 09:36
  4. askeriyeye ait apartman yöneticiliği
    Konu Sahibi g.günal Forum Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunu
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 16.Ocak.2007, 11:04
  5. İş Merkezi Yöneticiliği Hk.
    Konu Sahibi aliguler Forum Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunu
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 29.Eylül.2006, 12:02

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36