kamu işçi maaş

Konu: Ofis açmak için gereken vergi masrafı?

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Nisan.2010
    Mesajlar
    3

    Ofis açmak için gereken vergi masrafı?

    Merhaba,
    Yeni bir işyeri açmak için resmi olarak yapılması gerekenler tam olarak nelerdir ve vergi masrafı (başvuru aylık,yıllık vb. tüm ödemeler dahil) ortalama olarak tahmini ne kadar tutar?

    Açılabilecek işyeri türü örneği :
    1) 25 metrekare civarında bir ofis,bir masa, bir bilgisayar,tek kişi,grafik tasarım vb. bir iş yapmak için.
    Ya da ...
    2) Yine ortalama aynı büyüklükteki bir dükkan,tek kişi ,bir kaç elbise askılığı,bir kaç raf,Giyim eşyası satışı vb. bir iş yapmak için.

    Bu alanda uzman olan bir kişi, hiç bilmeyenler için anlaşılır bir dille izah edebilir mi lütfen?


  2. #2
    Üyelik tarihi
    Mart.2010
    Mesajlar
    154

    Ynt: Ofis açmak için gereken vergi masrafı?

    Bulunduğunuz bölgede bir meslek mensubu ile görüşüp konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz. Forum sitelerinde her daim bir kısım eksik kalır.

    Giderler, değişkenlik gösterir.
    Arkadaşları Ali derler....

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Nisan.2010
    Mesajlar
    3

    Ynt: Ofis açmak için gereken vergi masrafı?

    Alıntı ali desidero Nickli Üyeden Alıntı
    Bulunduğunuz bölgede bir meslek mensubu ile görüşüp konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz. Forum sitelerinde her daim bir kısım eksik kalır.

    Giderler, değişkenlik gösterir.
    Bulunduğum bölgede danışabileceğim bi meslek mensubu olsa zaten burada sorma ihtiyacı hissetmezdim.Eminim burada az çok, yaklaşık, fikir yürütebilecek birileri vardır diye düşünüyorum.

  4. #4
    Üyelik tarihi
    Mart.2010
    Mesajlar
    154

    Ynt: Ofis açmak için gereken vergi masrafı?

    Bir davada edindiğiniz az çok fikirle hareket eder miydiniz? Bir avukata gidip danışırdınız eminim. Bunun da pek farkı yok. Açılış masrafınız 100 tl ile 1000 tl arasında değişkenlik gösterir, aylık sabit ödemeleriniz de 18,55 tl ile +sonsuz arasında değişkenlik gösterir. Yani sorduğunuz sorunun cevabı bu, ama sizin almak istediğiniz cevap bu değil eminim.

    Ayrıca ülke genelinde 70.000 den fazla meslek mensubu var. Siz nerede açacaksınız ki?
    Arkadaşları Ali derler....

  5. #5
    Üyelik tarihi
    Şubat.2009
    Mesajlar
    296

    Ynt: Ofis açmak için gereken vergi masrafı?

    kira
    kiranın %20si kadar stopaj vergisi
    bina aidatı
    elektrik (açtırma ve aylık masraflar)
    telefon (açtırma ve aylık masraflar)
    aylık kdv beyanı (en az 18,55 tl)
    3ayda bir muhtasar beyanı damga v. 18,55 tl
    3ayda bir muhtasar ile muhasebeci ücretinin %20si stopaj
    3ayda bir geçici vergi (en az 30tl damga v.)
    yıllık gelir v. (en az 70 tl damga v.)
    vergi dairesi açılış noter, defter masrafları 150 tl
    ticaret sicile kayıt 750-1500 tl (şahıssa tic.sice gitmeyebilir)
    ticaret odası aidatı yıllık 150-200 tl (limited değilse, şahıssa oda kaydı olmayabilir)
    belediye kaydı (açılış 200-600 tl, her yıl çevre temizlik vergisi)
    matbaaya fatura bastırma (60-100 tl)
    kaşe 10 tl
    muhasebeci ücreti aylık en az 80tl

    ama diğer arkadaşların da dediği gibi illa ki bir meslek mensubuna ihtiyacınız olacak, kendisiyle de görüşürsünüz. Beyannamelerinizi siz gönderemezsiniz, mutlaka bir muhasebeciniz olmak zorunda. sizin bulunduğunuz yerde olmasına da gerek yok, başka bir ilden bile olur.

  6. #6
    Üyelik tarihi
    Nisan.2010
    Mesajlar
    3

    Ynt: Ofis açmak için gereken vergi masrafı?

    Teşekkürler cevap için ali desidero,smmm-ankara.

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Ofis Açmak
    Konu Sahibi erdemoktay Forum Konu Dışı
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 14.Eylül.2018, 11:34
  2. Kpss' de Vergi Denetmenliği için alınması gereken puan kaçtır.?
    Konu Sahibi caglardem Forum Stajyer Sorunları
    Cevap: 6
    Son Mesaj : 09.Mayıs.2011, 18:06
  3. Ofis açmak için?
    Konu Sahibi guvenbayrak Forum SMMM Mevzuatı ve Sorunları
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 14.Ekim.2010, 15:05
  4. TAŞINDI: Ofis açmak için gereken vergi masrafı?
    Konu Sahibi ZİNDAN Forum Türk Ticaret Kanunu
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 12.Nisan.2010, 12:14
  5. Büro açmak için gereken işler ve maliyetleri
    Konu Sahibi ebabil Forum Stajyer Sorunları
    Cevap: 15
    Son Mesaj : 31.Mart.2010, 12:16

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36