kamu işçi maaş

Konu: Sürekli Fatura Kaybeden Müşteri İçin Alınacak Önlem !

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Aralık.2010
    Mesajlar
    10

    Sürekli Fatura Kaybeden Müşteri İçin Alınacak Önlem !

    Selamlar.
    İşimiz gereği belge akışı çok olan müşterilerle çalışmaktayız. ( Özellikle marketler ) Bunun sonucu olarak; tamamen ( ya da kısmen* ) kaybolan sevk irsaliyeleri ve faturaları yeniden düzenlememizi talep eden ("Noter yada Mali Müşavirden İmzalı olmak üzere ) müşterilerle karşı karşıya geliyoruz.
    Bu durumda müşterinin belgesine daha iyi sahip çıkması adına yapabileceğimiz bir şeyler var mı? Örneğin Kanun yada özelgelere dayanarak "Size belge düzenlememiz için ...................'nın tarafınızdan yapılması gerekmektedir" gibi, müşteriye "Aslı Gibidir" yapmamızı zorlaştırabileceğimiz düzenlemeler var mı ?
    Aksi takdirde düzenlediğimize ve gönderdiğimize emin olduğumuz belgeler bizden tekrar isteniyor.

    [(*ya da kısmen); Birden fazla sayfadan oluşan bir faturanın, sayfalarından sadece birinin kayıp olduğunun iddia edilmesi. ]


  2. #2
    Üyelik tarihi
    Aralık.2010
    Mesajlar
    9

    Ynt: Sürekli Fatura Kaybeden Müşteri İçin Alınacak Önlem !

    faturayı düzenleyen firmanın aslı gibidir yapması yeterli değil.noter aslıgibidir yapılması lazım. bu sizin firmanız için değil ama karşı firmalar iççin bir risk.

    Maliye Bakanlığı, gider kaydı ve KDV indiriminin prensip olarak fatura asıllarına göre yapılması gerektiği, fatura asıllarının kaybedildiği durumlarda ise faturanın satıcılarda kalan nüshasının noter tasdikli fotokopilerine (Bu örnek üzerine, ?Zayi olan aynı tarih ve sayıyı taşıyan fatura aslı yerine kullanılmak amacıyla tasdik edilmiştir.? şeklinde noterce şerh düşülmesi gerekir.) dayanılarak gider kaydı ve KDV indiriminin yapılabileceği görüşünde bulunmaktadır.

    bu durumda her defasında noter masrafına katlanan müşteriniz biraz daha özen gösterecektir diye düşünüyorum.

  3. #3
    nguroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    nguroy isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Haziran.2005
    Mesajlar
    12.411

    Ynt: Sürekli Fatura Kaybeden Müşteri İçin Alınacak Önlem !

    Alıntı yukselkose Nickli Üyeden Alıntı
    faturayı düzenleyen firmanın aslı gibidir yapması yeterli değil.noter aslıgibidir yapılması lazım. bu sizin firmanız için değil ama karşı firmalar iççin bir risk.

    Maliye Bakanlığı, gider kaydı ve KDV indiriminin prensip olarak fatura asıllarına göre yapılması gerektiği, fatura asıllarının kaybedildiği durumlarda ise faturanın satıcılarda kalan nüshasının noter tasdikli fotokopilerine (Bu örnek üzerine, ?Zayi olan aynı tarih ve sayıyı taşıyan fatura aslı yerine kullanılmak amacıyla tasdik edilmiştir.? şeklinde noterce şerh düşülmesi gerekir.) dayanılarak gider kaydı ve KDV indiriminin yapılabileceği görüşünde bulunmaktadır.

    bu durumda her defasında noter masrafına katlanan müşteriniz biraz daha özen gösterecektir diye düşünüyorum.



    Bu kanıya nerden vardınız. Hangi mevzuat var destekleyen paylaşırmısınız bizle?
    Nizam Güroy
    Yönetici-SMMM

  4. #4
    Üyelik tarihi
    Aralık.2010
    Mesajlar
    10

    Ynt: Sürekli Fatura Kaybeden Müşteri İçin Alınacak Önlem !

    Yaklaşık bir sene oldu ancak soruma halen yanıt verebilen olmamış. Üzücü

  5. #5
    Üyelik tarihi
    Kasım.2010
    Mesajlar
    12

    Ynt: Sürekli Fatura Kaybeden Müşteri İçin Alınacak Önlem !

    Size verilebilecek en iyi tavsiye markete bir yetkili muhasebe elamanı çalıştırın. Evraklardan sorumlu o olsun. sorun çözülü
    ... Çaresizseniz Çare Sizsiniz ... Anlayana ...

  6. #6
    Üyelik tarihi
    Temmuz.2011
    Mesajlar
    12

    Ynt: Sürekli Fatura Kaybeden Müşteri İçin Alınacak Önlem !

    Sorunun cevabı aşağıda var...


    Bilindigi gibi, 213 sayılı Vergi Usul Kanununun 229?uncu maddesinde fatura; satılan emtia

    veya yapılan is karsılıgında müsterinin borçlandıgı meblagı göstermek üzere emtiayı satan veya isi

    yapan tüccar tarafından müsteriye verilen ticari vesika olarak tanımlanmıstır. Aynı Kanunun

    231/3?üncü maddesinde, ?Faturalar en az bir asıl ve bir örnek olarak düzenlenir. Birden fazla örnek

    düzenlendigi takdirde her birine kaçıncı örnek oldugu isaret edilir.? hükmü yer almaktadır. Bu

    hüküm uyarınca; faturaların bir asıl ve bir örnek olarak düzenlenmesi mecburiyeti bulunmakta olup,

    söz konusu faturaların aslı ile örneginin aynı bilgileri içermesi gerekmektedir.

    Diger taraftan, Katma Deger Vergisi Kanununun 29/1-a maddesinde, mükelleflerin

    yaptıkları vergiye tabi islemler üzerinden hesaplanan katma deger vergisinden bu Kanunda aksine

    hüküm olmadıkça faaliyetlerine iliskin olarak kendilerine yapılan teslim ve hizmetler dolayısıyla

    hesaplanarak düzenlenen fatura ve benzeri vesikalarda gösterilen KDV?ni indirebilecegi 29/3?üncü

    maddesinde ise; indirim hakkının vergiyi doguran olayın vuku buldugu takvim yılı asılmamak

    sartıyla, ilgili vesikaların kanuni defterlere kaydedildigi vergilendirme döneminde kullanılabilecegi

    hüküm altına alınmıstır.

    Ayrıca aynı Kanunun 34/1?inci maddesinde KDV?nin fatura ve benzeri vesikalarda ayrıca

    gösterilmek ve bu vesikaların kanuni defterlere kaydedilmek suretiyle indirim konusu yapılabilecegi

    belirtilmistir. Buna göre yukarıda belirtilen hüküm ve açıklamalar çerçevesinde; kaybolan faturanın

    yerine kayıtlara uygun noterden tasdikli bir örneginin (Bu örnek üzerine, ?Zayi olan aynı tarih ve

    sayıyı tasıyan fatura aslı yerine kullanılmak amacıyla tasdik edilmistir.? seklinde noterce serh

    düsülmesi gerekir.) kullanılması mümkün bulunmaktadır. Öte yandan muhtelif sebeplerle kaybolan

    faturanın yerine geçen noter onaylı örneginin kanuni defterlere kaydedilmesi sartıyla söz konusu

    faturada bulunan KDV?nin indirim konusu yapılacagı da tabiidir.

    III-EKSK YAPILAN UYGULAMALARIN SAKINCALARI

    Basit usulde vergilendirilen mükelleflerden sahte veya muhteviyatı itibariyle yanıltıcı belge

    düzenledigi veya kullandıgı tespit edilenler bu hususun kendilerine teblig edildigi tarihi takip eden

    aybasından itibaren ikinci sınıf tüccarlara iliskin hükümlere tabi olacaklardır.

    Birinci sınıf tüccarlar aslı kaybolan faturaları muhasebe kayıtlarına alabilmeleri için faturayı

    düzenleyen firma tarafından noterden tasdik edilerek, tasdik edilen örnegin üzerine ?Zayi olan aynı

    tarih ve sayıyı tasıyan fatura aslı yerine kullanılmak amacıyla tasdik edilmistir.? Seklinde bir

    açıklamanın yazılması gerekmektedir.

    IV- SONUÇ

    Aslı kaybolan alıs faturaları satıcı firma tarafından noterden suret tasdiki yapılacak

    muhasebe kayıtlarına islenebilir. Suret tasdiki yapılan faturanın üzerine ?Zayi olan aynı tarih ve

    sayıyı tasıyan fatura aslı yerine kullanılmak amacıyla tasdik edilmistir.? Abaresinin yazılması

    gerekmektedir. Alısagelen uygulamalarda fatura fotokopisi üzerine ASLI GABADAR ibaresini yazmak

    sahte ve muhteviyatı itibari ile yanıltıcı belge kullanmak suçlaması ile karsı karsıya kalmanız

    demektir.

    Kaynaklar

    Büyük Mükellefler Vergi Dairesi Baskanlıgı?nın 17.09.2007/17820 sayılı özelgesi

    stanbul Defterdarlıgı Usul Gelir Müdürlügü?nün 30.01.2003/784 sayılı özelgesi

  7. #7
    Üyelik tarihi
    Aralık.2010
    Mesajlar
    10

    Ynt: Sürekli Fatura Kaybeden Müşteri İçin Alınacak Önlem !

    Sayın Rod nickli arkadaşım,
    Verdiğin bilgiler için teşekkür ederiz. Ancak burada konu kayıp olan faturanın yerinin nasıl doldurulacağı değil. Fatura kestiğimiz firmanın sürekli olarak "Faturanızı Kayıp Ettik. Aslı Gibidir Yaparmısınız" şeklindeki isteğinin önünü kesecek bir uygulamanın ne olabileceği. ( Kaldı ki Aslı Gibidir'i Noter Tasdikli yapıyoruz zaten ) Sanırım burada Noter tasdik ücretinin karşıya yansıtılması çözüm noktasında bir nebze olsun yardımcı olacaktır. Tabi kabul ettirebilirsek.

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Sürekli Araç Değişiminden Doğan Sorun (Memur İçin )
    Konu Sahibi Dunyaboard Forum Vergi Usul Kanunu
    Cevap: 3
    Son Mesaj : 18.Haziran.2017, 10:46
  2. Sürekli Form Fatura
    Konu Sahibi husok Forum Vergi Usul Kanunu
    Cevap: 7
    Son Mesaj : 10.Ocak.2017, 17:24
  3. Cevap: 7
    Son Mesaj : 22.Aralık.2013, 14:47
  4. Sürekli Geç Kalan İşçi İçin Uyarı Yazısı.?
    Konu Sahibi ZİNDAN Forum SSK Mevzuatı (Arşiv)
    Cevap: 3
    Son Mesaj : 02.Ekim.2007, 12:06
  5. Bir Yıl Sonra Teslim Alınacak Daire İçin İşlemler
    Konu Sahibi isg Forum Vergi Usul Kanunu
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 05.Haziran.2007, 11:42

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36