kamu işçi maaş

Like Tree1Beğeni
  • 1 Post By koraykarakaya

Konu: 740 mı 770 mi ?

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Haziran.2012
    Mesajlar
    74

    740 mı 770 mi ?

    Değerli meslektaşlarım mühenslik şirketi firması yaptığı masrafları 740 tamı yoksa 770 de mi takip etmelidir?örneğin kira gideri yemek giderleri yakacak giderleri kırtasiye giderleri sizce hangi hesapta muhasebeleştirilmelidir? Saygılar


  2. #2
    koraykarakaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    koraykarakaya isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Nisan.2008
    Mesajlar
    3.826
    Saydığınız giderlerin büyük bir kısmı doğrudan mühendislik hizmetinin üretilmesi için katlanılan giderlerdir, bu nedenle 740 hesapta izlenmesi gerekir. Ancak örneğin kırtasiye veya yakacak giderlerinin doğrudan mühendislik hizmeti ile ilgili olmayan kısımlarını 770'de takip edebilirsiniz.
    Tarafımca yazılan mesajları şahsi görüşlerim olup, her hangi bir hukuki sorumluluğum yoktur.

  3. #3
    demiral - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    demiral isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Ekim.2010
    Mesajlar
    2.245
    sayın koraykarakaya,

    Soruda mühendislik firmasının ana şirket harcamalardan bahsedilmiş (ben soruyu bu şekilde anladım) binanın kira bedeli,çalışanların yemek ücreti ve binanın yakıtı ve şirketin kırtasiye harcamaları bu giderler 770 hesapta takip edilmesi gerekir diye düşünüyorum.

    Mühendislik şirketinin dışarıdan bir iş almış olsaydı ve vereceği hizmet mühendislik hizmeti olsaydı bu durumda katlanılan giderler 740 hesapta takip edilmesi gerekirdi bu giderler işte kullanılan kırtasiye malzemeleri,dışarıda iş için yapılan harcamalar,ilgili işin hizmeti için yapılan akaryakıt,otopark harcamalar ve ilgili hizmetin verilmesinde yapılan diğer harcamalar diye düşünüyorum.

    Yanlış bir yorumlama yapmışsam lütfen düzeltilsin.

    İyi Günler.
    Konu demiral tarafından (16.Nisan.2013 Saat 08:46 ) değiştirilmiştir. Sebep: düzeltme

  4. #4
    Üyelik tarihi
    Haziran.2012
    Mesajlar
    74
    sayın demiral;
    Peki saydığınız bu giderler de hizmet üretimi için yapılmıyor mu?Sanırım siz taşeronluk gibi bir faaliyette 740 kullanılmalı diyorsunuz.Bende diyorum bir mühendislik ofisine çalışan personel de hizmet üretmiyor mu?ve ya bina nın kirasıda hizmet üretimine girmez mi?Sonuçta elle tutulan bir şey yok.Ben noter giderleri muhasebe ücreti oda gideri gibi doğrudan hizmet üretimi ile alakalı olmayan giderleri 770 e attım diğerleri 740 ta takip ediyorum.Yanlış mı yaptım geçen sene 770 te takip ediyordum bu yıl değiştirdim.Başka yorumu olan meslektaşlarım da paylaşsalar çok sevinirim saygılar...

  5. #5
    koraykarakaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    koraykarakaya isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Nisan.2008
    Mesajlar
    3.826
    Alıntı boi_uns Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sayın demiral;
    Peki saydığınız bu giderler de hizmet üretimi için yapılmıyor mu?Sanırım siz taşeronluk gibi bir faaliyette 740 kullanılmalı diyorsunuz.Bende diyorum bir mühendislik ofisine çalışan personel de hizmet üretmiyor mu?ve ya bina nın kirasıda hizmet üretimine girmez mi?Sonuçta elle tutulan bir şey yok.Ben noter giderleri muhasebe ücreti oda gideri gibi doğrudan hizmet üretimi ile alakalı olmayan giderleri 770 e attım diğerleri 740 ta takip ediyorum.Yanlış mı yaptım geçen sene 770 te takip ediyordum bu yıl değiştirdim.Başka yorumu olan meslektaşlarım da paylaşsalar çok sevinirim saygılar...

    Sayın Boi Unis yaptıklarınız tamamen doğru bence, tek dikkat etmeniz gereken doğrudan hizmet üretim maliyeti ile doğrudan ilgili olmayan giderleri 770'te izlemek, ki onu da yapmaya başlamışsınız zaten.
    Tarafımca yazılan mesajları şahsi görüşlerim olup, her hangi bir hukuki sorumluluğum yoktur.

  6. #6
    demiral - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    demiral isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Ekim.2010
    Mesajlar
    2.245
    Sayın koraykarakaya,

    Aklıma takılan bir nokta var genel olarak yorum yapıyorum ortada bir şirket mevcut ve bu şirkette çalışan işçiler ve şirketin ana faaliyeti hizmet üretimi kapsadığını işyerini kira olarak düşülenelim.
    Binanın kira ücreti,yakıt ücreti,elektrik gideri,su gideri,personel yemek ücreti vs vs. bu giderleri nasıl 770 hesapta takip edilmeyeceğini düşünüyorsunuz atladığım bir bilgi var ise lütfen açıklamanızı rica ederim.

    Sonuç itibarli şirket bir iş alamadığı dönemlerde diyelim ki 1-2 ay iş yapmadan geçirecek yukarıda belirttiğim giderleri nasıl 740 hesapta takip edilir merak ediyorum yukarıdaki giderler şirketin ana faaliyeti ile bağdaşlaşmayan genel yönetim giderleri kapsar bu nedenle 770 olması gerekir ?

    İyi Günler.

  7. #7
    koraykarakaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    koraykarakaya isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Nisan.2008
    Mesajlar
    3.826
    Alıntı demiral Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sayın koraykarakaya,

    Aklıma takılan bir nokta var genel olarak yorum yapıyorum ortada bir şirket mevcut ve bu şirkette çalışan işçiler ve şirketin ana faaliyeti hizmet üretimi kapsadığını işyerini kira olarak düşülenelim.
    Binanın kira ücreti,yakıt ücreti,elektrik gideri,su gideri,personel yemek ücreti vs vs. bu giderleri nasıl 770 hesapta takip edilmeyeceğini düşünüyorsunuz atladığım bir bilgi var ise lütfen açıklamanızı rica ederim.

    Sonuç itibarli şirket bir iş alamadığı dönemlerde diyelim ki 1-2 ay iş yapmadan geçirecek yukarıda belirttiğim giderleri nasıl 740 hesapta takip edilir merak ediyorum yukarıdaki giderler şirketin ana faaliyeti ile bağdaşlaşmayan genel yönetim giderleri kapsar bu nedenle 770 olması gerekir ?

    İyi Günler.
    Hayır tam olarak öyle demiyorum, örnek verelim.

    1-Personel giderleri örneğin, mühendisler, teknisyenlerin ücretlerini 740'ta, büro personelinin ücretlerini 770'te takip etmek gerekir.

    2-Kira, su, elektrik gibi giderleri maliyet muhasebesi ilkelerine göre uygun bir dağıtım anahtarı kullanarak 740 ve 770 arasında paylaştırmak gerekir diyorum.

    3-İş alamadığı dönemdeki giderleri bile eğer doğrudan hizmet üretimi ile ilgiliyse 740'a kaydedilmelidir, çünkü hiç bir hizmet üretilmese bile bu giderler potansiyel hizmetlerin ifa edilmesi için katlanılan giderlerdir.

    Biraz acele yazdım ama umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir.
    boi_uns bunu beğendi.
    Tarafımca yazılan mesajları şahsi görüşlerim olup, her hangi bir hukuki sorumluluğum yoktur.

  8. #8
    demiral - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    demiral isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Ekim.2010
    Mesajlar
    2.245
    Sayın koraykarakaya,

    Şimdi Oldu.

    İyi Günler.

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36