kamu işçi maaş

Like Tree2Beğeni

Konu: Yazar Kasa Hk da

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Haziran.2005
    Mesajlar
    267

    Yazar Kasa Hk da

    Merhabalar

    daha önce hiç yazar kasa kullanan müşterim olmadığı için bu konu hakkında hiçbirşey bilmiyorum, yardımcı olabilirseniz çok sevinirim .

    Müşterinin daha önce merkezi istanbuldu ve bursada da şubesi vardı. Şubede kullanacağı yazar kasa için merkezin bağlı olduğu vergi dairesinden bir izin yazısı ile yazar kasayı almış. Yazar kasa levhasının üstünde şube yazıyor. Yazar kasayı şubede kullanmaya başlamış.
    Daha sonra 2007 yılında merkezi kapamış ve artık tek yerden ticari faaliyetine devam ediyor. Ancak yazar kasa levhasında hala eskiden merkez olan yere ait bilgiler var. Vergi dairesine hiçbir müracaatta bulunmamışlar.
    yıl 2013 fiş alındığında çıkan bilgiler doğru , servis o dönem gerekli düzeltmeleri yapmış.

    Yazar kasa levhasının yenilenmesi için vergi dairesine müracaat ettiğimde bizde bi yazar kasası gözükmüyor dediler.

    Şimdi nasıl bir yol izlemeliyim? Bunun cezası varmı? 1 ekimde yeni yazar kasalar kullanılmaya başlanılacak. Hiç kurcalamayıp yeni yazar kasayımı bildirsem vergi dairesine? Ne yapmamı önerirsiniz?


  2. #2
    aşkınbulduk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    aşkınbulduk isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Aralık.2008
    Mesajlar
    2.355
    merkez ile ilgili ne bilgiler yazıyor?
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Haziran.2005
    Mesajlar
    267
    yazar kasa levhasının üstünde halen eski vergi dairesi ve nosu yazıyor

  4. #4
    Üyelik tarihi
    Mart.2013
    Mesajlar
    23
    Merkez işyeri kapatılırken İstanbul'da bağlı olunan vergi dairesine Bursa'da olan şubeyi merkez yapacağız diye yazılı müracaat yapılıp vergi kaydı (yazarkasa bilgisi, fatura fiş bilgisi vs diğer bilgiler) Bursa'daki ilgili vergi dairesine nakil işlemi yaptırılacaktı. Bu bildirim Bursa'daki şube işyerinin bağlı olduğu vergi dairesine de yapılabilirdi. İstanbul'da kapatılan merkez iş yerinin bağlı olduğu vergi dairesi nakil işlemini yaparak dosyasındaki bilgilerini yazılı/elektronik ortamda yeni merkez olarak kullanılacak Bursa'daki iş yerinin bağlı olduğu vergi dairesine bildirecekti. Bu işlemler anladığım kadarıyla yapılmamış veya eksik yapılmış, yapıldıysa da Bursa'daki vergi dairesinin sisteminde gözükmüyor ancak mükellef dosyasında mevcut olabilir. Bu nakil işlemi esnasında eski ökc levhası şuanki vergi dairesine (Bursa) ibraz edilerek mükellef dosyasındaki bilgilere göre yenisi alınıp asılacaktı. Tabi bildirimler süresinde yapılmazsa bir cezai müeyyidesinin olacağı aşikardır.

  5. #5
    Üyelik tarihi
    Haziran.2005
    Mesajlar
    267
    evet , bunların hiçbiri yapılmamış yada dediğiniz gibi Bursadaki vergi dairesinde bu şekilde müracaatlar yok. Eski mali müşavir hayatta olmadığı için neyi yapıp neyi yapmadığını sorabileceğim kimsede yok. Elimde sadece bir adet yazar kasa ve birde üzerinde eski bilgiler yazan bir levha var. Ne gibi cezalar söz konusu olur ve nasıl bir yol izlemeliyim?
    Bu arada yazar kasadan çıkan fişte olması gereken doğru bilgiler yazıyor. Servis gelip düzeltmeleri yaptığında vergi dairesine bildirimde bulunuyor mu ; şu mükellefin şu marka model yazar kasasında adres , vergi dairesi vs gibi bilgilerini düzelttim diye ?

  6. #6
    merkür2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    merkür2 isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Temmuz.2012
    Mesajlar
    5.153
    Servisin yoklama olmadan bilgi değişikliği yapamaması gerekiyor.
    Zinaya yaklaşmayın! O; hayasızlık, çirkin, aşağı bir iş, kötü bir yoldur. [İsra 32]

  7. #7
    Üyelik tarihi
    Mart.2013
    Mesajlar
    23
    En doğru bilgileri İstanbul'da bağlı olduğu vergi dairesindeki dosyasından kontrol ettirebilirsiniz. Orda eksik yapılmış bir şeyler varsa yaptırılmasını talep edebilirsiniz. Eğer mükellefin tüm beyanlarını sorunsuz olarak Bursa'daki vergi dairesine verebiliyorsa yoklama-terk ve nakil işlemleri sonuçlanmış bildirimler zamanında yapılmış demektir demektir. Geriye sorun olarak sadece yazarkasa levhası kalıyor. Bu levha vergi dairesinden değiştirilebilir. Bursa'daki vergi dairesi mükellef dosyasında yazarkasa bilgilerini bulamıyorsa size bir çözüm yolu gösterecektir. Bu şekilde de yazarkasayı kullansanız pek sorun olmayacaktır anladığım kadarıyla bugüne kadar da olmamıştır. Çünkü vergi kaybı ortaya çıkacak bir durum yoktur. En fazla şekli ödevler yerine getirilmediğinden küçük miktarda bir usulsüzlük cezası ödemek zorunda kalırsınız.

  8. #8
    ksimkesyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ksimkesyan isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Mart.2013
    Mesajlar
    2.467
    Sayın Funda,

    Vergi Dairesinden önce ortada başka bir sorun var. TTK. Eğer Şirketseniz tüm bu nakil işlemleri için önce TTK çerçevesinde yapmanız gereken işlemler vardı. Hem nakliniz hem vergi dairelerindeki işlemleriniz ancak bu yolla olurdu. Bu işlemlerin yapıldığını varsayıyorum. Esasen İstanbuldaki vergi mükellefiyetiniz de bursadaki ilgili vergi dairesine nakledilmiştir. Hatta resmi evraklarınız üzerindeki Unvan/adres gibi bilgiler de yenilenmiştir. Nakil esnasında Bursadaki vergi dairesine hem vergi levhası hem de yazar kasa levhaları ile ilgili değişiklik talepleri otomatikman yapılmış olmalıdır. Belki de yeni levha çıkartılmış ancak bu sizin elinizde yoktur. Servis belge olmadan değişiklik yapmaz.

    Atlandıysa...Bursadaki vergi dairesine durumu izah eden bir yazıyla başvurun. Ençok usulsüzlük cezası olur. Ancak sorunu düzeltirsiniz. Eski yazarkasaların iptaline gittiğinizde bu sorun (varsa) karşınıza çıkacaktır.

    Saygılar,
    Kevork

  9. #9
    Üyelik tarihi
    Haziran.2005
    Mesajlar
    267
    istanbulda olan merkezin kapatılarak bursanın merkez olması işlemleri ttk ve vergi dairesi işlemleri yapılmış. Yoklama tutanağında yazar kasadan bahsedilmiyor. Ve yazar kasa ile ilgili ne yapılmış , ne yapılmamış bu bilgilere ulaşamıyorum. Bursadaki vergi dairesi kendilerinde kayıtlı bir yazar kasa gözükmediğini söylediler

  10. #10
    Üyelik tarihi
    Mart.2013
    Mesajlar
    23
    Vergi Daireleri nakil işlemi yaptıktan sonra ilgili vergi dairesine nakil tutanağı gönderiyor. Tüm bilgiler bu tutanakta yer alıyor, yoklama fişine yazılmıyor.

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Seyyar Eft Pos Yazar Kasa/basit Bilgisayar Bağlantılı Yazar Kasa
    Konu Sahibi stajer611 Forum Vergi Usul Kanunu
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 03.Kasım.2015, 12:47
  2. Eski Yazar Kasa Yerine,Yeni Yazar Kasa Alımı İşlemleri Nelerdir.?
    Konu Sahibi kayalı35 Forum Vergi Mevzuatı Makaleleri
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 13.Kasım.2013, 12:14
  3. Yazar Kasa İzni Alıp Yazar Kasayı almamak
    Konu Sahibi lebedir Forum Vergi Usul Kanunu
    Cevap: 15
    Son Mesaj : 10.Haziran.2008, 14:18
  4. Yazar Kasa Hk.
    Konu Sahibi fatmanur Forum Vergi Usul Kanunu
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 07.Kasım.2007, 09:34
  5. Yazar Kasa
    Konu Sahibi TULAYALBAYRAK53 Forum Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunu
    Cevap: 10
    Son Mesaj : 14.Temmuz.2007, 21:43

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36