kamu işçi maaş

Konu: 153 nolu hesapla ilgili bir soru?

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Ocak.2006
    Mesajlar
    1.029

    153 nolu hesapla ilgili bir soru?

    merhabalar...
    a malından 100 birim satın alınmış 1000-USD tutan mal bedeli yabancı firma faturasında belirtiği bankasına transferi yapılmış.
    Gümrükte yapılan kantar ölçümlemeleri sonucu mal 99 birim çıkıyor. Gümrük beyannamesinde ve ilgili tutanaklarda malın eksik olduğu tespit ediliyor.
    yabancı firma faturasında 100 birim ve 1000-USD tutarında belirtilmiş olan a malını ,gümrük beyannamesi ve ilgili tutanak ve ölçümlemelere göre 99 birim ve 1000-usd tutardan işlersem yanlış yapmış olurmuyum.

    kolay gelsin herkese..

    Hasretim nazlıdır...

  2. #2
    Üyelik tarihi
    Nisan.2006
    Mesajlar
    71

    153 nolu hesapla ilgili bir soru?

    malın faturasında yer alan bedel ile gümrük tarafından uygulanan referans fiyat arasında çelişki olduğu taktirde vergisel uygulamalar açıdan referans fiyatın baz alınması gerekmektedir..

  3. #3
    Üyelik tarihi
    Ocak.2006
    Mesajlar
    1.029

    153 nolu hesapla ilgili bir soru?

    ilginize teşekürler...
    malın faturasında yer alan bedel ile gümrükteki bedel arasında çelişki yok sorun malın eksik ve ya fazla çıkmasından kaynaklanmaktadır.
    Hasretim nazlıdır...

  4. #4
    Üyelik tarihi
    Mart.2006
    Mesajlar
    93

    153 nolu hesapla ilgili bir soru?

    Redreseli işlem var sanırım burada...
    Fatura 100 birim olarak düzenlenmiş ancak mal ihracatı 99 birim olmuş.
    1 birim eksik yüklenmiş..
    Bu durum gümrük beyannamesi üzerinde de gerekli düzeltme yapılarak belirtilmişse bu faturayı kayıtlarınıza 99 birim ve 990 usd olarak işlemeniz gerekir diye düşünüyorumm..
    sonuçta 1000 usd ödemişsiniz ancak birim fiyatınız 10 usd ve aldığınız mal 99 birim.

    Saygılarımla...
    "Bilgi için muhasebe, vergi için beyanname"

  5. #5
    Üyelik tarihi
    Ocak.2006
    Mesajlar
    1.029

    153 nolu hesapla ilgili bir soru?

    ahmet bey
    redreseli işlem evet.gümrük beyannamesi üzerinden gerekli düzeltme yapılıyor ama sadece miktar düzeltmesi.Mal da eksiklik varsa zaten beyannamedeki tutarları değiştirmiyorlar ve hatta mala ait ödenen fon ve kdv de bile fazla ödenen iade edilmiyor.Fatura üzerinden bu hesaplamalar yapıldığı için beyanname ilk hali ile kalıyor sadece miktar düzeltiliyor.
    eksiklikten ötürü fazla yaptığımız ödemeyi geri alma şansıda yok.Bu gibi durumlarda sigortalıyoruz malı ve eksiklik bedelini sigortadan tanzim ediyoruz.Sigortadan alınan tazminattıda gelir kaydediyoruz.bu durumda doğrusu 990-usd olarak kayıtlara almak gerçekçi olurmu bilmiyorum.
    umarım anlatabilmişimdir....
    Hasretim nazlıdır...

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. AGİ İle ilgili Bir Soru ?
    Konu Sahibi horoz29 Forum SGK Mevzuatı
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 06.Mayıs.2014, 08:55
  2. Ba/Bs ve KDV ile ilgili bir soru
    Konu Sahibi sercanaktas Forum KDV
    Cevap: 6
    Son Mesaj : 21.Ocak.2012, 11:50
  3. Kdv Tahakkuku ile ilgili soru
    Konu Sahibi kastilya Forum KDV
    Cevap: 6
    Son Mesaj : 02.Temmuz.2010, 16:39
  4. Excel'le ilgili bir soru
    Konu Sahibi sera Forum Konu Dışı
    Cevap: 6
    Son Mesaj : 06.Kasım.2008, 17:25
  5. bordro ile ilgili bir soru?
    Konu Sahibi ocalp Forum İş Kanunu Mevzuatı
    Cevap: 5
    Son Mesaj : 02.Haziran.2005, 12:25

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36