taşeron kamu işçi maaş programı

Like Tree2Beğeni

Konu: Apartman Yönetciliğinde Hangi Defterler Tutulması Gerekiyor?

  1. #1
    ZİNDAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ZİNDAN isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Eylül.2006
    Mesajlar
    6.917

    Apartman Yönetciliğinde Hangi Defterler Tutulması Gerekiyor?

    Apartman yönetimlerinin hangi defterleri tutması gerekiyor? Daha önceden hiç yaptırdığım bir şey değildi, bilgisi olan var mı?


  2. #2
    ksimkesyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ksimkesyan isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Mart.2013
    Mesajlar
    2.454
    Sayın Zindan,

    Gelir - Gider defteri ( bir işletme defteri yeterlidir ) kat malikleri kurulu defteri veya karar defteri. Ancak giderlerin paylaştırılması konusu özellikle dikkat edilmesi gereken konudurç
    Saygılar,
    Kevork Simkeşyan

  3. #3
    ZİNDAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ZİNDAN isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Eylül.2006
    Mesajlar
    6.917
    Alıntı ksimkesyan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sayın Zindan,Gelir - Gider defteri ( bir işletme defteri yeterlidir ) kat malikleri kurulu defteri veya karar defteri. Ancak giderlerin paylaştırılması konusu özellikle dikkat edilmesi gereken konudurç
    Bu defterleri noterden onaylayabilmek için de bir vergi numarası almak gerekiyor apartman yönetimi için. Beyanname verilmiyor ayrıca demi!_???

  4. #4
    Üyelik tarihi
    Eylül.2013
    Mesajlar
    127
    vergi dairesinden vergi numarası alınacak,
    defter onayı zorunlu değil diye biliyorum
    çalışan olursa onuda bekçi, bahçıvan gibi işler yapacağından dolayı vergiden muaf olacak ve muhtasar beyannamesi zorunluluğu yok tu. ama muhtasar ve ebildirge birleşeceği için durum ne olur bilmiyorum.

  5. #5
    ksimkesyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ksimkesyan isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Mart.2013
    Mesajlar
    2.454
    Alıntı ZİNDAN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu defterleri noterden onaylayabilmek için de bir vergi numarası almak gerekiyor apartman yönetimi için. Beyanname verilmiyor ayrıca demi!_???

    Onaylatmanızda yarar var, aslında vergi numarasına gerek yok ama noterlerdeki uygulama zorunlu kılıyor, potansiyel numara yeterli, onayda asıl amaç uygunsuzlukların geriye dönük düzeltmesini (yeni bir boş defterle) ortadan kaldırmak, özellikle icrai durumlarda çok gerekli. Çalışan varsa genel olarak SGK gerekli.
    Saygılar,
    Kevork Simkeşyan

  6. #6
    Tahsin Kurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Tahsin Kurt isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Nisan.2007
    Mesajlar
    7.742
    Arkadaşlar bu soruya ilişkin kendi durumuma ait bir soru sorabilir miyim?

    Henüz iskan alınmamış bir binada daire sahibiyim.(Elektrik- su ve aidat) binaya ortak geldiği için Yaklaşık 1,5 yıldır bu faturaların takip edilmesi tahsilatı ve ödemesiyle ben ilgileniyorum.Herkesin sayacı ayrı ama fatura binaya ait tek bir sayaca göre okunuyor bende herkesin sayacına göre hesap edip ödemeleri yapıyorum.Ayrıca haftada 2 defa olmak üzere toplam ayda 8 gün gelen bir temizlikçi ablamız var.Ona da ödemeyi toplanan paralardan ben yapıyorum.Yine aylık asansör bakımı yaptırıyoruz ve o ödemeleride ben takip ediyorum.
    yani aslında yönetici değilim (resmi bir yönetici seçimi yok,olmadı da) ama birilerinin bunları takip etmesi gerektiğinden, sorumlu apt.sakini görevimiz gereği bu görevi üstlendik.
    Şimdi,
    Apartmanımızın iskanı yok,yani faturalar halen ortak geliyor.Apartmanın ne karar defteri var,ne de gelir giderin yazıldığı bir işletme defteri var. Ben her ay excel tabloları hazırlayıp ay ay takip ediyorum.Temizliğe gelen kadın sigortalı falan değil.Oturanların çoğu kiracı,bu konuları anlatmaya kalksam ortalık karışır.
    Şimdi bu bahsettiğim şeylerin olmaması apartmana ne gibi sıkıntılar doğurur.Bu görevi de yakın zamanda artık bırakmak istiyorum,çünkü çok yoruldum.
    Bu eksiklikler için bundan sonra ne gibi bir önlem alınmasını tavsiye edersiniz.vergi numarası mı alayım,defter mi tasdik ettireyim,temizlikçiyi sigortalı mı yaptırayım.Bu arada toplantı duyurusu yapıyorum katılan 6-7 daire. Toplam 25 dairelik bir bina da 6-7 daireyi zor getirtiyoruz.
    Bana ne önerirsiniz.Bırakıp kaçayım mı?
    Bir mum diğer bir mumu tutuşturmakla,ışığından bir şey kaybetmez. (Mevlâna Celâlediin-i Rûmî)

  7. #7
    ksimkesyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ksimkesyan isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Mart.2013
    Mesajlar
    2.454
    Sevgili Tahsin,

    Ben sana bir Kat Mülkiyeti Yasası hediye edeyim iyisimi. İlk tavsiyem apartmanın yönetim planını bir edin, inşaatı yapanlar bunu mutlaka hazırlamıştır.
    Saygılar,
    Kevork Simkeşyan

  8. #8
    Tahsin Kurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Tahsin Kurt isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Nisan.2007
    Mesajlar
    7.742
    Abi yönetim planı desem adamlar yüzüme mal mal bakar.Toprak sahipleriyle müteahhit arasında ticari bir ilişki var.Kimse sesini çıkaramıyor,iskan için bastıramıyor,sıkıntımızda burda zaten.Hadi dava açalım diyorum,herkes bir tarafa kaçışıyor.Bende gittiği yere kadar gitsin diyorum.Yani şöyle kısa bir soru sorayım size; bu görevleri benim takip ediyor olmam,bana yöneticilik vasfı yükler mi?Yöneticilik gibi bir sorumluluk almış oluyor muyum?
    Konu Tahsin Kurt tarafından (13.Aralık.2017 Saat 14:48 ) değiştirilmiştir.
    Bir mum diğer bir mumu tutuşturmakla,ışığından bir şey kaybetmez. (Mevlâna Celâlediin-i Rûmî)

  9. #9
    ksimkesyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ksimkesyan isimli Üye şimdilik offline konumundadır Forum Müdavimi
    Üyelik tarihi
    Mart.2013
    Mesajlar
    2.454
    Tahsin,

    Sizin binanın durumu gibi fiil esastır, Tapuda şu an yönetim planı mutlaka vardır olmasa olmaz, ellerinde matbu halde vardır onu şart yerine gelsin diye verirler, orada yazılı olanlar öncelikle giderlerin paylaştırılması açısından esastır, aksi takdirde bir genel kurul yapıp bu genel kurulda paylaşım kriterlerini koymanız lazım. Senin bu görevi yapıyor olman fiilen yöneticisin demektir, ancak o zaman birde denetçi gerekir. Genel kurul yapıp içerdekilerden de gelmeyeceklerse vekalet toplayıp bunları karar defterinde karara bağla ki sorumluluk yasal şartlara bağlansın, biri kalkıp da halt etmesin. Bazı kararların alınabilmesi için asgari şartlar var o yüzden bu tür toplantı şart.
    Saygılar,
    Kevork Simkeşyan

  10. #10
    Üyelik tarihi
    Ağustos.2012
    Mesajlar
    1.356
    Tahsin ağabey merhaba
    İskan olmasa da kat mülkiyeti kanununun 17 .maddesine göre kat irtifakı kurulmuş ve 2/3 oturum var ise kat mülkiyeti kanununu hükümleri uygulanıyor. Yani abi bırak kaç

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Adi Ortaklıkta Hangi Defterler Tutulur ?
    Konu Sahibi acemismmm Forum Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunu
    Cevap: 3
    Son Mesaj : 17.Şubat.2013, 16:32
  2. Muhasebe Denetimine Hangi Kaynaktan Çalışmak Gerekiyor ?
    Konu Sahibi murat826 Forum Stajyer Sorunları
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 04.Şubat.2013, 09:43
  3. 2013 Yılında Hangi Defterler Tasdik Ettirilecek ?
    Konu Sahibi ZİNDAN Forum Vergi Usul Kanunu
    Cevap: 12
    Son Mesaj : 29.Kasım.2012, 12:37
  4. Cevap: 2
    Son Mesaj : 25.Kasım.2010, 09:40
  5. V.U.K Ve T.T.K Göre Tutulması Ve Tasdiki Zorunlu Defterler Ve Tasdik Zamanı
    Konu Sahibi ferhat Forum Vergi Mevzuatı Makaleleri
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 09.Aralık.2009, 09:26

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36