kamu işçi maaş

Konu: Damga Vergisi Defteri Onaylatılmalı mı Her Yıl?

  1. #1
    Üyelik tarihi
    Haziran.2005
    Mesajlar
    367

    Damga Vergisi Defteri Onaylatılmalı mı Her Yıl?

    anonim şirketi kurarken onaylattığımız damga vergisi defteri bomboş 2007 yılı için tekrar onaylatmaya gerek varmı?


  2. #2
    turk_bey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    turk_bey Guest

    !!!

    Damga vergisi defteri için her yıl tasdik ettirme zorunluluğu yoktur.

  3. #3
    NİSAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    NİSAN Guest

    Damga Vergisi Defteri Onaylatılmalı mı Her Yıl?

    Karar defterleri içinde heryıl tasdik ettirme zorunluluğu yoktur.

  4. #4
    Üyelik tarihi
    Ocak.2006
    Mesajlar
    731

    Damga Vergisi Defteri Onaylatılmalı mı Her Yıl?

    T.C.

    GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI

    İstanbul Vergi Dairesi Başkanlığı

    Mükellef Hizmetleri Usul Grup Müdürlüğü

    Usul Müdürlüğü





    SAYI : B.07.1.GİB.4.34.19.02/VUK-2/221 26.01.2006/464

    KONU: A.Ş.’lerin damga vergisi defteri tutmak ve bunları tasdik ettirmek zorunda oldukları hk.





    ......................... MÜDÜRLÜĞÜNE





    İLGİ: .......... tarih ......sayılı faks yazınız.



    İlgi yazınız ekinde yer alan ve .................. tarafından Müdürlüğümüze hitaben gönderilen e- postada, anonim şirketlerin her yıl damga vergisi defterlerini tasdik ettirmek zorunda olup olmadıkları hususu sorulmaktadır.



    Bilindiği üzere, 488 sayılı Damga Vergisi Kanununun 18. maddesinde yapılan değişiklik ile makbuz karşılığında ödeme şekli asıl ödeme olarak belirlenmiş ve Bakanlığımıza makbuz verilmesi şekliyle ödemeye ilişkin usul ve esasları belirleme yetkisi verilmiştir.



    Aynı Kanunun 22. maddesinde;



    “Makbuz karşılığı ödemelerde damga vergisi;



    a) Maliye Bakanlığınca belirlenen mükellefler, kurum ve kuruluşlar tarafından bir ay içinde düzenlenen kağıtların vergisi, ertesi ayın yirminci günü akşamına kadar vergi dairesine bir beyanname ile bildirilir ve yirmi altıncı günü akşamına kadar ödenir.



    b) (a) bendi dışındaki hallede, kağıdın düzenlendiği tarihi izleyen on beş gün içinde vergi dairesine bir beyanname ile bildirilir ve aynı süre içinde ödenir.



    Maliye Bakanlığı, bu maddenin uygulanmasına ilişkin usul ve esasları belirlemeye, lüzum göreceği işlemlere ilişkin kağıtlara ait verginin yukarıdaki sürelere bağlı kalmaksızın ve beyanname aranmaksızın kağıdın düzenlenmesinden önce veya noterlerce işleme tabi tutulması sırasında ödenmesi zorunluluğunu getirmeye, vergiyi işlem anında ilgili kamu kurum veya kuruluşuna makbuz karşılığı ödettirmeye yetkilidir.” denilmektedir.



    Damga Vergisi Kanunun 22. maddesinin son fıkrasının verdiği yetkiye istinaden Bakanlığımızca daha önce yayımlanan 16 Seri No’lu Damga Vergisi Genel Tebliğinde anonim şirketlerin sürekli damga vergisi mükellefi olacakları, 20 Seri No’lu Tebliğ’de ise makbuz karşılığı, şeklindeki ödemeleri kaydetmek için “damga vergisi defteri” adı altında özel bir defter tutacakları, bu defterlerin tutulmasında, Vergi Usul Kanununun kayıt nizamı ve tasdik zamanına ilişkin 215-219 ve 221. maddelerindeki hükümlere uyulacağı ve notere tasdik ettirileceği belirtilmiştir.



    04.02.2005 tarih ve 25717 Sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 43 Seri Nolu Damga Vergisi Genel Tebliği ile de; 16 Seri Nolu Genel Tebliğde sayılan kurum ve kuruluşların eskiden olduğu gibi damga vergisi defteri tutması ve bu defterleri notere veya ticaret sicil memurluğuna tasdik ettirilmesi uygulamasına devam etmeleri gerektiği hüküm altına alınmıştır.



    Öte yandan 213 sayılı Vergi Usul Kanununun 221. maddesinde;



    “Tasdik Zamanı:

    Madde 221- Bu Kanunda yazılı defterleri kullanacak olanlar, bunları aşağıda yazılı zamanlarda tasdik ettirmeye mecburdurlar:



    1- Öteden beri işe devam etmekte olanlar defterin kullanılacağı yıldan önce gelen son ayda;



    2- Hesap dönemleri Maliye Bakanlığı tarafından tespit edilenler, defterin kullanılacağı hesap döneminden önce gelen son ayda;



    3- (Değişik: 4.12.1985 – 323/17 md.) Yeniden işe başlayanlar, sınıf değiştirenler ve yeni bir mükellefiyete girenler işe başlama, sınıf değiştirme ve yeni mükellefiyete girme tarihinden önce; vergi muafiyeti kalkanlar, muaflıktan çıkma tarihinden başlayarak on gün içinde;



    4- Tasdike tabi defterlerin dolması dolayısıyla veya sair sebeplerle yıl içinde yeni defter kullanmaya mecbur olanlar bunları kullanmaya başlamadan önce.” denilmektedir.



    Bu açıklamalara göre, anonim şirketler sürekli damga vergisi mükellefiyeti tesis ettirecekler ve damga vergisi defteri tutacaklardır. Bu defteri VUK’nun 215-219 ve 221. maddelerindeki hükümler çerçevesinde tutacaklar ve notere veya ticaret sicil memurluğuna tasdik ettireceklerdir.



    Bilgi edinilmesini rica ederim.



    ………………….
    Grup Müdür V.


    yukardaki muktezaya göre damga vergisi defterinin her yıl tasdik edilmesi gerekiyor sanırım. yoksa benmi yanlış anladm

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Damga Vergisi Defteri
    Konu Sahibi rotten1982 Forum Vergi Usul Kanunu
    Cevap: 3
    Son Mesaj : 16.Aralık.2013, 11:43
  2. A.Ş. Damga Vergisi Defteri
    Konu Sahibi stajer611 Forum Vergi Usul Kanunu
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 29.Aralık.2012, 11:34
  3. Damga Vergisi Defteri Hk.
    Konu Sahibi ABDULLAHARDA Forum Vergi Usul Kanunu
    Cevap: 6
    Son Mesaj : 07.Ocak.2009, 12:58
  4. A.Ş. Damga Vergisi Defteri
    Konu Sahibi kayalı Forum Vergi Usul Kanunu
    Cevap: 3
    Son Mesaj : 18.Aralık.2007, 17:28
  5. Damga Vergisi Defteri
    Konu Sahibi BİROL KAYA Forum Diğer Vergi Kanunları
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 27.Ocak.2006, 16:46

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36